Vänta bara...idag har han tagit det ännu ett steg längre.
Han skrev "lycka till att vara vän med mig ha det så bra" till mig på messenger. Förklaringen var att jag lagt till en vän på Facebook igen. En kille som jag känt långt innan jag och exet blev ihop men som jag efter massa bråk om det tog bort för några år sen. Så idag var han och hämtade "sin" pelletskamin (huvudvärmekällan i huset) som hämnd. Innan har han sagt att den kunde stå här tills jag fixat något annat och troligtvis över hela vintern då han inte skulle hinna sätta in den innan vintern iallafall. Så med BF+3 och vintern på antågande så får jag fixa en ny värmekälla...dessutom stod han och ljög mig rätt upp i ansiktet om att det var han som betalt pelletsen till kaminerna (vi har en till liten pelletskamin). Inte ens när jag tog fram bevis så gav han sig.
Ingen nyckel fick jag heller. Så nu blir det hårdhandskarna igen för det verkar vara det enda han förstår. Imorgon ringer jag låssmed. Sen byter jag lås på huset och garaget (vi har papper på att han får förvara grejer i garaget till sommaren ju MEN det står inte att han ska få ha nyckel och komma och gå som han vill som han gör nu). Sen ska han få betala låsbytet. Antar att man får ta det via kronofogden?
Japp jag vet och tro mig jag har inga planer på att skriva på om någon gemensam heller. Men jag är också rätt säker på att han kommer bestrida det i domstol BARA för att jävlas.
Tack!
Min mamma följer med på förlossningen.
Ja jag gör verkligen mitt bästa. Och det är guld värt att kunna skriva av sig här istället för att visa honom att jag blir ledsen. Men sen så ibland (allt mer sällan som tur är) så får jag något slags hjärnsläpp (ofta efter han varit "snäll" en period) och tror att han helt plötsligt bryr sig. Och då brukar jag bittert få ångra det fort igen.
Ja nu kan hon få komma snart så jag får något annat att fokusera på!