C
Cleooo
PRECIS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du hade läst klokt så hade du sett att jag kollat tänderna och där inkluderar i varje fall jag munnen. Där finns som sagt inga problem. Inte skulle jag klämma ihop munnen på hästen om jag inte visste att den inte hade ont.Aldrig tänkt på att kolla upp munnen? Och stämmer allt där, så är det nog något fel i andra änden av tygeln.
Självklart orkar inte hästen mer med graman, men det gör jag som ryttare eftersom hästen inte kommer undan för att jag tvingar den att jobba. Med gramanen så kommer hästen inte undan utan måste sätta under sig benen och kan inte bara springa ifrån det jobbiga. Visst är det taksigt att tvinga hästen men ibland så måste man det för att få hästen att jobba. Den är lat av naturen och försöker komma undan om det blir för jobbigt. Även jag måste ha nån som tvingar mig att träna mina egna muskler jag är för lat för att ta i tu med saken själv..Aldrig att en häst orkar mer med en graman, möjligtvis att den inte har något val. Det enda som kan få en häst att orka mer är motivation och muskler.
sen kommentarerna om benskyddens vara eller icket vara kan ni väl likagärna bespara er. Vi människor använder hästen. Utnyttjar den för vårat eget höga nöjes skull! Då är man väl inte annat än elak om man inte kan bemöda sig att ta på hästen benskydd för att den inte ska skada sig själv. Det tycker jag att vi är skyldiga hästarna!
Den är lat av naturen
Självklart orkar inte hästen mer med graman, men det gör jag som ryttare eftersom hästen inte kommer undan för att jag tvingar den att jobba. Med gramanen så kommer hästen inte undan utan måste sätta under sig benen och kan inte bara springa ifrån det jobbiga. Visst är det taksigt att tvinga hästen men ibland så måste man det för att få hästen att jobba. Den är lat av naturen och försöker komma undan om det blir för jobbigt. Även jag måste ha nån som tvingar mig att träna mina egna muskler jag är för lat för att ta i tu med saken själv..
Jag kan hålla med dig om att i den perfekta världen kan man rida sin häst utan "skarpa"-bett och hjälptyglar, men i min värld är det inte så perfekt! Teori och praktik går sällan hand i hand!