lillbeka
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Delvis KL
Visst är det trisst när det händer, synd bara att ingen lägger in när tex en pudel är aggresiv.
Delvis KL
Visst är det trisst när det händer, synd bara att ingen lägger in när tex en pudel är aggresiv.
Om man är 10 år tycker inte jag man är mogen nog för att vara ensam med hundarna, de är väldigt märkligt att deinte vil gå in på detaljer..men att de går bra att hänga ut ännu en rottweiler som "mördar hund"...
För det första så har inte de flesta pudlar kraft nog att bita ihjäl en människa, så att det öht skulle hända är en sensation. Men sen kan man ju diskutera vidare om det är reggade rottisar, om hunden som bet var sjuk osv. Men att de skriver att det är en råtta tycker inte jag är fel, för hur det än är så händer det oftare med stora bruksraser än med sällskapsraser.
För det andra så är det många barn som får egen hund just i 10-årsåldern och de kan mycket väl vara mogna att klara det utmärkt. Att ha barn och samtidigt hund bör vara förenat med att barnen ska kunna vara ensamma med hunden utan att frukta för sitt liv. Sen att de inte ska ut och traska med hunden eller utföra aktiviteter är en annan sak.
Det jag reagerar på är denna mening: "de ville heller inte säga om någon annan i familjen var hemma."
:/ Men undrar varför de avlivade båda hundarna om det bara var den ena som var aggressiv =(
//Diana
Ja om man tittar på statistik från USA/Kanada så ligger rottis inte så långt efter pitbul od när det gäller dödliga angrepp eller angrepp med mkt svåra skador. Rottisen liknar även pitbull i det att det inte huvudsakligen är småbarn som drabbs.
PL
Givetvis ska en tio åring kunna vara ensam med familjens hundar!
Löjligt annars.![]()
LÄS MÄNNISKA, innan du gnäller om saker. Jag skrev faktiskt aggresiv. Självklart händer det, och JA de hade varit intressant.
Hur ofta bruakr man köpa en bruksras till en 10åring då?