Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

*Kl som egentligen inte har med ts att göra..


Så ni i den här tråden - ni har aldrig någonsin stött/raggat på någon? För om DEN "tar illa upp" så är det ju fel. :confused:

Nu talar vi om en arbetssituation. Tycker du alltså att det är ok att någon i överordnad position stöter på sina i det här fallet adepter? Du ser inget problem med det? Jag blir förvånad.

Jag har varit med om att stöta på kollega med resultat femtonårigt förhållande, att stöta på kollega och bli nobbad (med bibehållen bra arbetsrelation) och att personer i beroendeställning (läs: studenter) stött på mig. Jag har överlevt allt det, men den dag jag stöter på någon som är i beroendeställning till mig... då är det dags att byta bana.

Stor skillnad på krogen random lördag och yrkesroll!

För egen del laddade jag just ner Ugglas "Fula gubbar" mm till telefonen att ha vid behov.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag skulle tagit det som en rolig grej, jag har såpass bra självkänsla att jag bara skulle skrattat åt det! :)
Fattar inte varför man alltid ska vara en bitterfitta för att bevisa att man minsan inte alls är en bimbo? :cautious:

Jag vet att jag ser bra ut OCH är smart så jag behöver inte hävda mig åt något av hållen, folk både ser och märker detta ändå.

Jag hejar på Vogue :bump::bump::bump::bump:

Roligt när orrtupparna spelar, tar aldrig illa upp, tyvärr händer det inte så ofta nuförtiden :cry:
- men en o annan ålderstigen gentleman håller ibland av ohejdad vana upp dörren på ICA för en gammal tant, får sig ett strålande leende o en ;) tillbaks, menande att vi båda beklagar att vi inte är yngre och kunde inleda en flört.

Det sexuella spelet mellan könen är ju KUL, att avfärda en övermodig orrtupp med en dräpande blick eller replik lär man sig med tiden.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Men om du bara gick förbi, hur hann han byta musik? Kunde han se på långt håll att du var på väg eller hur gick det till?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Men snälla du.

Nu jämför du en makaber våldsakt med att spela upp musik.

Behöver jag skriva mer?

Nej. Det är ganska klart i vilket härad du befinner dig.

vi är många som är i helt andra bygder.

Jag kan mycket väl begripa jämförelsen, som struktur och metod.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Vad vet du vad jag har varit med om? :cautious:



Nej, men det går att jobba med sig själv så att man blir stark! Då kan man lägga sin energi på att skita i sådana människor istället för att haka upp sig.

Som sagt, TS är inte skadad eller blev anfallen på något sätt, han spelade upp musik och TS kunde valt att gå eller säga till.

Det kanske inte var för bara henne? Hur vet hon om hon tex var på toaletten att det inte gick ut eller in 2-3 kvinnor till som fick samma behandling? :)

Måste alla människor vara starka?
Måste alla människor våga säga ifrån?
Måste alla människor kunna ta allt med en nypa salt och låta det rinna av sig?
Måste alla människor vara så snabba med att klura ut hur denne ska reagera vid varje situation?
Måste alla människor känna sig snygga, sexiga och bra och visa det för alla?

Måste man vara perfekt för att slippa bli felaktigt och obehagligt behandlad?

Jag är så in i bombens trött på att man ska vara stark, får inte ta illa vid sig, kan inte bli ledsen pga andra människor, måste sträva efter att vara perfekt, klokast, bäst, kunna allt osv. Vad leder detta till? Att man är en bättre människa?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Detta var i en arbetssituation, med en person som han inte kände sedan tidigare, när han själv var kursledare. Otroligt oproffesionellt!

Jag tycker det är lite på nivån "byggarbetare som skriker och visslar efter en på gatan", när man ignorerar så skriker de högre och med grövre språk. Det har liksom ingenting med uppskattning att göra iom att de inte tar hänsyn till min upplevelse av situationen.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Det är upp till dig, men som sagt, hade du haft mig på tex FB och varit med i min närmsta vänkrets, då hade du märkt att vi är likadana allihopa, säkra kvinnor vill vara med säkra kvinnor helt enkelt.

Nu tycker jag att det hamnar i facket "TS är en osäker kvinna och därför inte tål ett skämt"

Om nu föreläsaren ansåg denna gest som ett tecken på uppskattning så var det fruktansvärt plump gjort. När det visar sig vara en psykolog som utför det hela så borde han kunna förstå sitt dåliga agerande.

Jag ser mig själv som en kvinna som är säker på mig själv och jag hade tagit illa vid mig. Jag hade dock inte undfallit mig i min kvinnlighet och spelat med med attityden "jag ser att du tycker jag är het och det är jag men du får mig aldrig" vilket är många kvinnors sätt att tro att de spelar på männens planhalva.
Snarare hade jag spelat tillbaka med att sjunga på Magnus Ugglas "Fula gubbar" när jag gick förbi.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Men så har jag också ibland på känn att många psykologer blivit just psykologer i en from förhoppning att förstå sin egen knepighet ...:p


Precis.
Nu känner jag inte särskilt många psykologer, men de jag känner verkar samtliga ha en del problem med just psyket.


Till TS:
Idioter finns det gott om så mitt råd är att försöka strunta i det, även ifall jag förstår att det kan vara svårt.

Vill du ge igen på honom och han är gift så kan du ju skicka ett anonymt SMS till hans fru där du beskriver hans beteende. Det är väl bara bra ifall frun får veta att hennes man sysslar med patetiska raggningsförsök mot sina 'studenter'.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag skulle nog (om jag känner mig själv rätt) bara sagt nånting konstaterande. Tex "det märks att du inte är musiklärare iaf" eller "bestäm dig för en låt lr stäng av och stoppa upp Tom Jones där han hör hemma" ;). Ja nått sånt.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Idioter finns det gott om så mitt råd är att försöka strunta i det, även ifall jag förstår att det kan vara svårt.

Antingen det eller bita ifrån.
Min filosofi: förutsätt att alla som beter sig så är korkade (oavsett yrke). Enda sättet att få dem att förstå att de beter sig fel är att säga det. Många är för korkade för att begripa det själva.
Händer det igen, be honom starta någon annan musik. Säg att du inte gillar låten och skulle uppskatta om han stängde av.

Jag hade en liknande typ som lärare på gymnasiet. Efter några veckors undervisning blev det mer intimt och personligt. Han tog varje tillfälle att vara ensam med oss tjejer och anspela på många sätt att han var villig att ändra betyg och liknande i utbyte mot lite "egentid". Det slutade med att han antastade en vän till mig, jag sopade till honom över näsan med en inbunden upplaga av Brott och straff (den bor kvar i min bokhylla som en påminnelse om äckliga gubbar som inte borde jobba med unga människor) och äntligen fick någon att inse hur han betett sig mot oss tjejer i klassen. Han fick sparken och blev polisanmäld.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Kl

Hör ni alla överkänsliga personer, är det ni som ska ta hand om oss 40-talister på äldreboendet. Då kommer ni att få höra historier!

Hur man behandlar blottare: ha, ha, den var inte STOR. (Slaknar direkt)

I metron i Paris: Ça va? (Går det bra?) k***n mot ryggen, trångt i Metron.

När osten luktar fotsvett är den klar att äta. Fanns ingen datummärkning.

Fransk kavalier på klubben: Voulez vous coucher avec moi ce soir? Vill du älska med mig i kväll? med banan i fickan! Inte i kväll, men tack för frågan.

Oj, oj, vad ni har missat, älskade ungdomar, bita ifrån sig fick man lära sig med modersmjölken, det ammades på den tiden. Tro nu inte att patriarkatet hade någon talan, vi hade tummen i ögat på dem, om de älskade att byta däck, var så god, vem vill skita ner sig om det inte behövs?

Vi utbildade oss bl.a. till veterinärer, det var så trevligt för i min årskurs (säger inte året) var vi 15 brighta tjejer och 35 killar, både snygga o trevliga, deras IQ kanske inte var den högsta eftersom vi kom in först, när vi gick ut fick vi lika lön! Ingen tänkte på nåt annat.

Dessa underliga saker hände slutet 60-talet och under 70-talet.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Kl

Hör ni alla överkänsliga personer, är det ni som ska ta hand om oss 40-talister på äldreboendet. Då kommer ni att få höra historier!

Hur man behandlar blottare: ha, ha, den var inte STOR. (Slaknar direkt)

I metron i Paris: Ça va? (Går det bra?) k***n mot ryggen, trångt i Metron.

När osten luktar fotsvett är den klar att äta. Fanns ingen datummärkning.

Fransk kavalier på klubben: Voulez vous coucher avec moi ce soir? Vill du älska med mig i kväll? med banan i fickan! Inte i kväll, men tack för frågan.

Oj, oj, vad ni har missat, älskade ungdomar, bita ifrån sig fick man lära sig med modersmjölken, det ammades på den tiden. Tro nu inte att patriarkatet hade någon talan, vi hade tummen i ögat på dem, om de älskade att byta däck, var så god, vem vill skita ner sig om det inte behövs?

Vi utbildade oss bl.a. till veterinärer, det var så trevligt för i min årskurs (säger inte året) var vi 15 brighta tjejer och 35 killar, både snygga o trevliga, deras IQ kanske inte var den högsta eftersom vi kom in först, när vi gick ut fick vi lika lön! Ingen tänkte på nåt annat.

Dessa underliga saker hände slutet 60-talet och under 70-talet.

Ehh va? Har läst ditt inlägg flera gånger nu och förstår inte vad du försöker säga? Vad är det "vi" har missat, att bli utsatta för blottare och få främmande erigerade kukar tryckta i ryggen?

Om enda sättet att bemöta sådana män var att spela med och "inte ta åt sig" så som du beskriver så är det väl patriarkatet om något som satte spelreglerna. Även om du intalat dig något annat.

Och den där raden om däckbyte. Det är ju väldigt behändigt att bemöta allt man inte får eller ska göra som kvinna med ett "det gör inget för jag ville ändå inte, så det så..".
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Om enda sättet att bemöta sådana män var att spela med och "inte ta åt sig" så som du beskriver så är det väl patriarkatet om något som satte spelreglerna. Även om du intalat dig något annat.
:bow: :bow:
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Fast vadå - var du den ENDA som gick förbi honom VARJE paus? Ingen annan tog paus samtidigt? :confused:
(...)
Och hur många pauser hade ni på EN dag? Femtio?

Jag skulle öht inte reflektara över vilken sorts låtar en person spelar och jag skulle definitivt inte anta att de var åt mig (...)

Nu har jag stuvat om lite i ditt inlägg:
Jo, det var bara jag som gick förbi just då. De andra, som kände varandra, gick tillsammans eller satt kvar.

Det var många pauser under dagen, som f ö var längre än en normal kursdag. Ungefär var tjugonde minut var det bensträckare och så längre raster i samband med fika och lunch.

Jag tänkte inte på låtarna först. Men efter ett tag gick det inte att undgå att notera låtbyte.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Men om du bara gick förbi, hur hann han byta musik? Kunde han se på långt håll att du var på väg eller hur gick det till?

Fråga mig inte hur han hann. Han måste ju ha varit förberedd på något sätt. Kanske för att han gör det på alla kurser?

Vi var en ganska liten grupp, så han såg.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Kl

Hör ni alla överkänsliga personer, är det ni som ska ta hand om oss 40-talister på äldreboendet. Då kommer ni att få höra historier!

Hur man behandlar blottare: ha, ha, den var inte STOR. (Slaknar direkt)

I metron i Paris: Ça va? (Går det bra?) k***n mot ryggen, trångt i Metron.

När osten luktar fotsvett är den klar att äta. Fanns ingen datummärkning.

Fransk kavalier på klubben: Voulez vous coucher avec moi ce soir? Vill du älska med mig i kväll? med banan i fickan! Inte i kväll, men tack för frågan.

Tihi:o

Xxxxx
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp