Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Any time;)

Nästa gång du råkar ut för något liknande är du förhoppningsvis lite mer förberedd - och vet från början att det inte är "ditt fel".
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag skulle tagit det som en rolig grej, jag har såpass bra självkänsla att jag bara skulle skrattat åt det! :)

Fattar inte varför man alltid ska vara en bitterfitta för att bevisa att man minsan inte alls är en bimbo? :cautious:

Jag vet att jag ser bra ut OCH är smart så jag behöver inte hävda mig åt något av hållen, folk både ser och märker detta ändå.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag skulle tagit det som en rolig grej, jag har såpass bra självkänsla att jag bara skulle skrattat åt det! :)

Fattar inte varför man alltid ska vara en bitterfitta för att bevisa att man minsan inte alls är en bimbo? :cautious:

Jag vet att jag ser bra ut OCH är smart så jag behöver inte hävda mig åt något av hållen, folk både ser och märker detta ändå.

Känner mig inte som en bitterfitta precis. Inte bimbo heller. Jo, jag tycker nog att jag också ser helt ok ut och är tillräckligt smart. Men jag förstår inte riktigt vad det har med saken att göra?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

För att om du hade varit trygg i dig själv hade du inte ens behövt skapa tråden.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Nästa gång du råkar ut för något liknande är du förhoppningsvis lite mer förberedd - och vet från början att det inte är "ditt fel".

Det är det som är så märkligt, att jag visste att det inte var mitt fel. Ändå började jag ifrågasätta mig själv.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag skulle tagit det som en rolig grej, jag har såpass bra självkänsla att jag bara skulle skrattat åt det! :)

Fattar inte varför man alltid ska vara en bitterfitta för att bevisa att man minsan inte alls är en bimbo? :cautious:

Jag vet att jag ser bra ut OCH är smart så jag behöver inte hävda mig åt något av hållen, folk både ser och märker detta ändå.

Jamen självklart är man en humorlös bitterfitta med dålig självkänsla om man inte uppskattar lite smicker från en man!

Tänkte inte på det.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

För att om du hade varit trygg i dig själv hade du inte ens behövt skapa tråden.

Och obehagligt maktspråk från män behöver inte ens diskuteras, det är ju kvinnor som är otrygga. Annars hade vi med ett glatt "haha!" gått vidare och vickat på våra små söta rumpor. Männen menar ju bara att ge oss en komplimang! Tsss, tsss, TS, jobba på din självkänsla och humor här!
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Skrev ett långt inlägg men raderar. Orkar inte påhopp från övriga ang detta.

Ville mer få fram att det är ju just det som tyder på din osäkerhet. Men så kan jag ju lägga till att nylonstrumpor och klackar (som ett ex) tillhör min vardag och många ggr när folk tycker att jag klätt upp mig/"gjort mig sexig" så är det en vanlig lunchoutfit för mig och inget speciellt. Därför anses jag ofta spela på sex och visst gillar jag det, herregud! ;)
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Det är det som är så märkligt, att jag visste att det inte var mitt fel. Ändå började jag ifrågasätta mig själv.

Ja. Vi är så itutade det. Hur fel det än är. Det är ju samma som när småtjejer i skolan fick höra att de inte skulle bry sig om pojkarnas bråk, de ville ju bara visa intresse. "Kärlek börjar med bråk" och allt det där.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Om det varit ute på krogen, när man går förbi en gatumusiker eller liknande är det helt ok. När det är en föreläsare är det inte ok, där räcker det med student lärare relation.

Den med mest "makt" ska visa bäst omdöme. Likaså vid chef anställd relation....
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

För att om du hade varit trygg i dig själv hade du inte ens behövt skapa tråden.

Ja, du tänker så. Nja, jag är inte helt igenom trygg i mig själv, men mitt liv funkar bra ändå. Den här händelsen var lite utanför det vanliga, tycker jag nog, just för att den inte gick att bemöta.

Förresten, jag tror inte att någon människa är helt igenom trygg.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Ja, du tänker så. Nja, jag är inte helt igenom trygg i mig själv, men mitt liv funkar bra ändå. Den här händelsen var lite utanför det vanliga, tycker jag nog, just för att den inte gick att bemöta.

Förresten, jag tror inte att någon människa är helt igenom trygg.


Jag menade inget illa.

Tycker bara att det är tragiskt att man reagerar så kraftigt på en sån här grej, jag hade velat läsa "Och då slängde jag bara med håret och gav honom värsta leendet och då blev han asgenerad och jag vann" TYP! ;):D
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Att du reagerade illa på att han skojade till det med några låtar.

Han kanske inte menade något illa alls, han kanske bara tyckte att du var fin och ville busa till det lite för att inte göra det för uppenbart så att du INTE skulle ta det fel :)
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Det är helt ok för dig!

Självklart ska man spela på sex om man vill det men då måste man vara litet känslig för situationen. tex när någon ligger och spyr i magskjuka att man inte bara åmar sig längst med dörrposten och viskar hest något förföriskt utan då kanske hjälper till med att bädda rent och städar upp annars kan det bli ansträngande för de övriga på jobbet...
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag skulle tagit det som en rolig grej, jag har såpass bra självkänsla att jag bara skulle skrattat åt det! :)

Fattar inte varför man alltid ska vara en bitterfitta för att bevisa att man minsan inte alls är en bimbo? :cautious:

Jag vet att jag ser bra ut OCH är smart så jag behöver inte hävda mig åt något av hållen, folk både ser och märker detta ändå.

Och en trygg, snygg och smart kvinna säger även tack för komplimangen till våldtäktsmannen, medan hon med ett sexigt smil på läpparna struttar upp från marken och beger sig hemåt. Glad över att någon märkt hur jävla döläcker hon är i kväll.

Bara en bitterfitta skulle anmäla en sån fin och trevlig komplimang.

Eller?...
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Det är det som är så märkligt, att jag visste att det inte var mitt fel. Ändå började jag ifrågasätta mig själv.

Det är ju det som är meningen.

Enligt samma princip som att du får skylla dig själv om du blir våldtagen när du går ut med utmanande kläder.

DU började undra om DINA kläder "inbjöd" till hans beteende. Du ska kunna klä dig precis hur du vill utan att det ursäktar någon annans beteende!

*tuggar på bordet*
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

MEN NU BLIR JAG FAN FÖRBANNAD! :arghh:

Hur i HELVETE kan man jämföra det?! Hur kan du med? TVI! :rage::rage::rage:
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

(...) jag hade velat läsa "Och då slängde jag bara med håret och gav honom värsta leendet och då blev han asgenerad och jag vann" TYP! ;):D

Så hade jag inte velat göra. Inte eftersträvansvärt alls i mitt tycke. Jag hade inte tyckt att den som betett sig så hade "vunnit". Alls.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp