Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Det är helt ok för dig!

Självklart ska man spela på sex om man vill det men då måste man vara litet känslig för situationen. tex när någon ligger och spyr i magskjuka att man inte bara åmar sig längst med dörrposten och viskar hest något förföriskt utan då kanske hjälper till med att bädda rent och städar upp annars kan det bli ansträngande för de övriga på jobbet...


Nu förstod jag inte?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Men då tycker jag att du ska skippa den här tråden, helt enkelt.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Fattar inte varför man alltid ska vara en bitterfitta för att bevisa att man minsan inte alls är en bimbo? :cautious:
Så om man inte gillar hur någon beter sig mot en ska man hålla käft och på sin höjd skratta och se tacksam ut?

För då är man säker på sig själv.

Jättelogiskt.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Hon bluffar bara, det där imagebygget har jag aldrig trott på.

Det är upp till dig, men som sagt, hade du haft mig på tex FB och varit med i min närmsta vänkrets, då hade du märkt att vi är likadana allihopa, säkra kvinnor vill vara med säkra kvinnor helt enkelt.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Så om man inte gillar hur någon beter sig mot en ska man hålla käft och på sin höjd skratta och se tacksam ut?

För då är man säker på sig själv.

Jättelogiskt.


Men snälla du? Han betedde sig ju inte, han ändrade låtar.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Och en trygg, snygg och smart kvinna säger även tack för komplimangen till våldtäktsmannen, medan hon med ett sexigt smil på läpparna struttar upp från marken och beger sig hemåt. Glad över att någon märkt hur jävla döläcker hon är i kväll.

Bara en bitterfitta skulle anmäla en sån fin och trevlig komplimang.

Eller?...

Nu gör du ju dig inte direkt smidigare än inlägget du refererar till, om det var det du försökte göra.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag menade inget illa.

Tycker bara att det är tragiskt att man reagerar så kraftigt på en sån här grej, jag hade velat läsa "Och då slängde jag bara med håret och gav honom värsta leendet och då blev han asgenerad och jag vann" TYP! ;):D

SUCK. Nu blev Ts illa berörd av situationen bland annat eftersom att maktförhållandet var en smula udda. Oavsett varför har hon ingen skyldighet att legitimera hans plumpa sätt att flirta/ragga/whatever genom att... "slänga med håret"... (....) :banghead:

Jag förstår precis vad du menar med att man "vinner" på det sättet, men jag tycker du är barnslig och rätt fånig som accepterar att det är ditt enda sätt att "vinna" över nån. Själv håller jag mig för god för att göra sådant - när jag inte själv har LUST det vill säga, men det bestämmer jag ju själv. Ingen annan sätter mig i den positionen - för det är ett fult sätt att använda sin makt på och få någon annan att bli mindre.

Jag tycker inte att du verkar säker - jag tycker att du verkar extremt osäker som accepterar andras spelregler istället för att skapa dina egna.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Var sak på sin plats helt enkelt. Krogen- ragga hur du vill
Kurs-Arbete, har jag en ledande ställning använder jag mig inte av den för att göra en kursdeltagare/ anställd obehagligt berörd.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Att du reagerade illa på att han skojade till det med några låtar.

Han kanske inte menade något illa alls, han kanske bara tyckte att du var fin och ville busa till det lite för att inte göra det för uppenbart så att du INTE skulle ta det fel :)

Jaaaa, det var en liten skojsig komplimang bara!
Och stackars TS som bara tog det fel. Jaaaa, det är ju uppenbart. Vicka lite mer på rumpan, TS, och gör inte den stackars mannen lessen genom att reagera som en bitterfitta.
Han menar ju inget illa, han kan ju inte rå för att han är man.

Det lilla livet.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Ja, märkt att alla mina väninnor är likadana som mig menar jag, jag TVIVLAR på att du och jag är särskillt lika! ;)
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jaaaa, det var en liten skojsig komplimang bara!
Och stackars TS som bara tog det fel. Jaaaa, det är ju uppenbart. Vicka lite mer på rumpan, TS, och gör inte den stackars mannen lessen genom att reagera som en bitterfitta.
Han menar ju inget illa, han kan ju inte rå för att han är man.

Det lilla livet.

Men hjälp.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Att du reagerade illa på att han skojade till det med några låtar.

Han kanske inte menade något illa alls, han kanske bara tyckte att du var fin och ville busa till det lite för att inte göra det för uppenbart så att du INTE skulle ta det fel :)

Jag tror också att han tyckte att jag var fin, men jag tror inte att han ville busa till det. Jag tror att han var medveten om vad han gjorde. Han valde att göra det på ett sätt som jag inte kunde bemöta. Jag var "fast" i hans göranden, det fanns inte något lika utrymme för mig att agera. Då är det inte okej.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar


Ja, fy vad bittra vi måste vara som inte fattar.

Självklart ska vi placera problemet hos den som blir utsatt, dvs TS. Hon tar det ju fel och blir obehagligt berörd när han (lärare, överordnad) bara vill visa sin uppskattning på ett skojsigt sätt.

Då måste det ju vara henne det är fel på!

Grattis, du har svalt normen - hook, bait and sinker.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

MEN NU BLIR JAG FAN FÖRBANNAD! :arghh:

Hur i HELVETE kan man jämföra det?! Hur kan du med? TVI! :rage::rage::rage:

Vet du vad Vouge...

Det är faktiskt tvi på dig, som sitter och menar på att det är fel på TS som blivit utsatt för sexuella trakasserier och härskartekniker. Tvi på dig som sitter och skuldbelägger offer.

Med ditt resonemang, att sexuella trakasserier är komplimanger som enbart bittra fittor och otrygga (fittor?) klassar som något annat än komplimanger, så kan vi lika gärna klassa våldtäkter som komplimanger. De ligger inom samma genre; sex, makt och brott.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Men snälla du.

Nu jämför du en makaber våldsakt med att spela upp musik.

Behöver jag skriva mer?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

OK, så kvinnor som INTE är starka ska "bara skärpa till sig"???

Säger INTE att TS inte är stark, men fattar du verkligen hur det är för dem som INTE är det? De som kanske har en del VERKLIGT dåliga erfarenheter i bagaget (t ex övergrepp)??

ALLA är inte starka superkvinnor, och att be om råd är för mig VÄLDIGT OK, även om TS verkar vara rätt säker i sin sak och på sig själv;)

Dock finns MÅNGA som inte är det, då kvittar det vad du och dina vänner har för erfarenheter.

Känslan finns ff hos den som haft den...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda 2022
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp