Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Min utveckling går nog bakåt enligt dig. Som 16-åring hanterade jag sånt här så som du och Vogue verkar anse är rätt.
Nu som 26-åring säger jag ifrån istället.

/26-åringen som tydligen tappat humorn.

Inte alls, det är vi gamlingar som regredierar ;) och se nu för fan till att inte kränka oss, finns väl nån antiålderskränkningsombudsman/kvinna som man kan anmäla till.

Annars kan jag bussa hunden på Dig om hon nu skulle orka resa på sig

 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Något direkt att ta på finns ju inte, mer än att kursledaren verkar bete sig som ett sexistiskt äckel. Och smickrad? Nä.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Hör ni alla överkänsliga personer, är det ni som ska ta hand om oss 40-talister på äldreboendet. Då kommer ni att få höra historier!

Rent spontant så hoppas jag att jag har bättre historier att dela med mig av till vårdarna än "Den där gången jag fick en erigerad penis i ryggen på gröna linjen" när jag checkar in på äldreboendet.
 
Senast ändrad:
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Men eller hur?

Om höjdpunkterna i mitt liv består av gångerna jag fått svettig tunnelbanekontakt så har det inte blivit som jag tänkt mig.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Vi utbildade oss bl.a. till veterinärer, det var så trevligt för i min årskurs (säger inte året) var vi 15 brighta tjejer och 35 killar, både snygga o trevliga, deras IQ kanske inte var den högsta eftersom vi kom in först, när vi gick ut fick vi lika lön! Ingen tänkte på nåt annat.

Men ÅH så bra att ni fick lika lön! Det måste ju innebära att alla kvinnor får lika hög lön som alla män, med samma jobb, idag? Det låter ju kanon, jag hade fått för mig något helt annat, så skönt att höra att jag fått det om bakfoten.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Rent spontant så hoppas jag att jag har bättre historier att dela med mig av till vårdarna än "Den där gången jag fick en erigerad penis i ryggen på gröna linjen" när jag checkar in på äldreboendet.

Men eller hur?

Om höjdpunkterna i mitt liv består av gångerna jag fått svettig tunnelbanekontakt så har det inte blivit som jag tänkt mig.

Vadå, menar ni att det kan finnas ROLIGARE saker att diskutera på äldreboendet än vem som fick störst erigerad penis i ryggen, flest gånger?! :eek: Jag som har hållit räkningen, menar ni att det varit till ingen nytta alls, för att ni tänker prata om annat?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Och håll med om att det är BRA att 40-talisterna hade "tummen i ögat på patriarkatet" redan i sina unga år, det måste ju betyda att patriarkatet som företeelse är helt uddlöst idag. Tur man får veta hur det verkligen ligger till här i världen.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

vadå, menar ni att det kan finnas roligare saker att diskutera på äldreboendet än vem som fick störst erigerad penis i ryggen, flest gånger?! :eek: Jag som har hållit räkningen, menar ni att det varit till ingen nytta alls, för att ni tänker prata om annat?

Äh, nu blev det fel smiley :D :D :D skulle det vara.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Kanske har vi fel! Bäst att jag scrapbookar ihop en bok där jag kan skriva ner alla gånger jag har blivit utsatt för sexuella trakasserier. Så att jag också har något att komma med efter fredagsbingot :)

Och när du pratar om störst, betyder det att jag bör klistra på ett måttband på SL-kortet för att få ett exakt mått (och varifrån mäter jag då?), eller kan jag måtta med ögat?
 
Senast ändrad:
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Men sjuttsingen också.
Jag har räknat hur många gånger jag av söta kollegor blivit kallad bitterfitta i tankarna för att dom alltid har blivit "bra bemötta" av neandertalchefer medans jag har kunnat räkna upp otaliga situationer där vi kvinnor bevisligen fått sämre bemötande/arbetsförhållanden/lön av samma chefer.
Jag får också börja räkna annat då. Varje gång samma chef gett mig en besvärad kram kanske. Jag menar han kramade ju mig också fast han kramade ju dom "söta" innerligare...då måste väl min kram också räknas?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Och när du pratar om störst, betyder det att jag bör klistra på ett måttband på SL-kortet för att få ett exakt mått (och varifrån mäter jag då?), eller kan jag måtta med ögat?

Amatör! Du ska ha med ett spagettimått också, så att du kan kolla hur grov den är.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

"Den där gången jag fick en erigerad penis i ryggen på gröna linjen"

Har det hänt dig också!? :eek: Det kanske är samma gubbe som står och trycker sig mot folk på gröna linjen :D

Skämt å sido, det är en förbannad skillnad på sexuellt ofredande och smicker. Jag vet PRECIS när en man ofredar mig, och skillnaden på när en artig man visar uppskattning.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Rent spontant så hoppas jag att jag har bättre historier att dela med mig av till vårdarna än "Den där gången jag fick en erigerad penis i ryggen på gröna linjen" när jag checkar in på äldreboendet.

ja ett antal såna historier :yuck: , på -60talet fanns ju inte ens begreppet trakasserier, än mindre sexuella :mad:
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Har det hänt dig också!? :eek: Det kanske är samma gubbe som står och trycker sig mot folk på gröna linjen :D

Det är kanske inte så konstigt varför så många stockholmare föredrar bilköer och biltullar framför den väldigt väl utbyggda kollektivtrafiken.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Kanske har vi fel! Bäst att jag scrapbookar ihop en bok där jag kan skriva ner alla gånger jag har blivit utsatt för sexuella trakasserier. Så att jag också har något att komma med efter fredagsbingot :)
Åh jag som behöver en ny hobby, vilken bra idé! Jag ska börja ta bilder på alla mansgrisar som äcklar sig mot mig.

-Öööh bruden!
-Hej på dig! *klick*
-Vafan...?!
-Ingen fara, det är till min scrapbook! *ler feminint och inställsamt med huvudet på sned*

Jag ser extra mycket fram emot sommaren när jag ligger på stranden och något snusko glor på mig, varpå jag smyger upp en kamera och bara *klick* och vinkar lite.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Det är kanske inte så konstigt varför så många stockholmare föredrar bilköer och biltullar framför den väldigt väl utbyggda kollektivtrafiken.

Haha :D Jag gillar kollektivtrafiken, det där har hänt en gång under mina 25 år som Stockholmare. Jag var tonåring då så jag blev väl panikslagen och helt knäpptyst. Man önskar ju att jag hade ställt mig och upp skrikit: "VAFAN HÅLLER DU PÅ MED? SLUTA TRYCK DIN K*K MOT MIG!" Hade varit roligt att se både snuksgubbens och andra resenärers reaktioner på den.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Det hände mig när jag bodde i Stockholm just på gröna linjen. Jag skrek: Vad håller du på med, ditt äckel! Han tog ett steg bort, vände ansiktet mot dörrarna och stod så till nästa station där han klev av. Ingen annan reagerade eller sa något. Det gjorde att det kändes ännu värre.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Och när du pratar om störst, betyder det att jag bör klistra på ett måttband på SL-kortet för att få ett exakt mått (och varifrån mäter jag då?), eller kan jag måtta med ögat?

Nej nej. Det kommer att vara våra fiskarhistorier: "Den var SÅ HÄR stor!" :D
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag har också blivit ofredad åå gröna linjen, men han kladdade mig bara på låret, räknas det då?





.... jag tog inte ens kukmått. :( :( :(
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Åh jag som behöver en ny hobby, vilken bra idé! Jag ska börja ta bilder på alla mansgrisar som äcklar sig mot mig.

-Öööh bruden!
-Hej på dig! *klick*
-Vafan...?!
-Ingen fara, det är till min scrapbook! *ler feminint och inställsamt med huvudet på sned*

Jag ser extra mycket fram emot sommaren när jag ligger på stranden och något snusko glor på mig, varpå jag smyger upp en kamera och bara *klick* och vinkar lite.

Jaaa, gört!! :D :D :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp