Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Måste alla människor vara starka?
Måste alla människor våga säga ifrån?
Måste alla människor kunna ta allt med en nypa salt och låta det rinna av sig?
Måste alla människor vara så snabba med att klura ut hur denne ska reagera vid varje situation?
Måste alla människor känna sig snygga, sexiga och bra och visa det för alla?

Måste man vara perfekt för att slippa bli felaktigt och obehagligt behandlad?

Jag är så in i bombens trött på att man ska vara stark, får inte ta illa vid sig, kan inte bli ledsen pga andra människor, måste sträva efter att vara perfekt, klokast, bäst, kunna allt osv. Vad leder detta till? Att man är en bättre människa?

Håller med dig, Enya. Och vet du, jag har hittills inte träffat en enda perfekt människa. De som inte vågar stå för sina svagheter och futtigheter (som vi alla har) är kanske de som egentligen är svaga(-re).
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Alltså jag fattar inte. Gick fransosen runt med en banan i fickan? Varför? Eller la han till "avec une banane i fickan"?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Till TS:
Idioter finns det gott om så mitt råd är att försöka strunta i det, även ifall jag förstår att det kan vara svårt.

Jag tror inte jag hade blivit av med det om jag hade försökt att strunta i det. Det gnagde ju tills att jag - tack vare er alla - fick rätsida på det. Det har ju inte varit ett trauma precis, men jag behövde reda ut det.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Några i tråden är inne på tröstspåret sådär, att du ska skaka dig av det och gå vidare. Men lösningen är inte att kvinnor 'skakar det av sig', lösningen är att män slutar ägna sig åt sexuellt maktspel, åt oönskade inviter.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Kl

Hör ni alla överkänsliga personer, är det ni som ska ta hand om oss 40-talister på äldreboendet. Då kommer ni att få höra historier!

Det är ju inte så att jag aldrig varit med om något i livet. Det du kommer att berätta på äldreboendet har jag förmodligen redan upplevt.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Alltså jag fattar inte. Gick fransosen runt med en banan i fickan? Varför? Eller la han till "avec une banane i fickan"?

Nja, jag tror att det var farmors jätteroliga och spirituella skämt som är så fräckt att vi ungdomar rodnar.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Aha.

Han hade erektion alltså?

Tihi.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

MEN NU BLIR JAG FAN FÖRBANNAD! :arghh:

Hur i HELVETE kan man jämföra det?! Hur kan du med? TVI! :rage::rage::rage:
Och så är vi här igen. För ett tag sedan var en tråd uppe om tillfället då en tjej blivit sexuellt ofredad av sin kollega då han lagt sig i hennes säng och börjat tafsa på henne. Du menade att hon inte var snabb nog att putta honom av sig och blev lika förbannad när parallellen till våldtäkt drogs.

Kan du ändå inte någonstans se hur de händelser du tycker är så vitt skilda bottnar i samma samhälleliga maktstrukturer? Hur resonemang som de du för kring att vara en stark kvinna och rycka på axlarna åt det som TS berättar egentligen snarare bekräftar de strukturerna än övervinner dem?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Men det var ju tack vare alla svar som bitarna föll på plats :). Ensam hade jag inte klurat ut det på samma sätt.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Håller med dig, Enya. Och vet du, jag har hittills inte träffat en enda perfekt människa. De som inte vågar stå för sina svagheter och futtigheter (som vi alla har) är kanske de som egentligen är svaga(-re).

Nej ingen är perfekt :). Jag tänker mig i dessa situationer man har svårt att greppa innebörden som i detta fall att det är lätt att vara efterklok. Jag kunde sagt si eller så. Men just precis då så är det bara reaktion och den kan ju vara antingen som din eller på nått annat sätt. Sen kan man fundera om det var rätt reaktion eller inte, egentligen skitsamma faktiskt. DU tyckte det var obehagligt och det räcker. Hade du tyckt det var kul hade det ju inte varit mer med den saken. Nu var det inte kul. Och som (utbildad) psykolog vad ville han EGENTLIGEN? Tycker de är ett lurigt släkte...

Men det jag vill poängtera att DU gjorde inget fel! Sen om vissa tycker du har problem, inte förstår humor, är bitterfitta jada jada... Det får stå för dem.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag hejar på Vogue :bump::bump::bump::bump:

Roligt när orrtupparna spelar, tar aldrig illa upp, tyvärr händer det inte så ofta nuförtiden :cry:
- men en o annan ålderstigen gentleman håller ibland av ohejdad vana upp dörren på ICA för en gammal tant, får sig ett strålande leende o en ;) tillbaks, menande att vi båda beklagar att vi inte är yngre och kunde inleda en flört.

Det sexuella spelet mellan könen är ju KUL, att avfärda en övermodig orrtupp med en dräpande blick eller replik lär man sig med tiden.

DU kanske tycker det är kul men alla gör faktiskt inte det. Personligen vart jag astrött på det för några år sedan i jobbsitation. Min strategi var att nr 1 konstatera - skämtet/anspelningen förlorar sin rolighet/betydelse. Nr 2 fokusera på uppgiften. Bland det värsta jag vet är gubbar som ffa ser kvinnan som ett objekt.

Och det är lustigt hur en 45 kg tjej kan göra ett mer effektivt jobb (fysiskt krävande) än 3-4 män. Hade jag haft en annan position hade det inte latats på samma sätt utan hepp hepp nu kör vi.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Och så är vi här igen. För ett tag sedan var en tråd uppe om tillfället då en tjej blivit sexuellt ofredad av sin kollega då han lagt sig i hennes säng och börjat tafsa på henne. Du menade att hon inte var snabb nog att putta honom av sig och blev lika förbannad när parallellen till våldtäkt drogs.

Kan du ändå inte någonstans se hur de händelser du tycker är så vitt skilda bottnar i samma samhälleliga maktstrukturer? Hur resonemang som de du för kring att vara en stark kvinna och rycka på axlarna åt det som TS berättar egentligen snarare bekräftar de strukturerna än övervinner dem?

:bow:

Gosh, vad bra skrivet.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

DU kanske tycker det är kul men alla gör faktiskt inte det.
Personligen vart jag astrött på det för några år sedan i jobbsitation. Min strategi var att nr 1 konstatera - skämtet/anspelningen förlorar sin rolighet/betydelse. Nr 2 fokusera på uppgiften. Bland det värsta jag vet är gubbar som ffa ser kvinnan som ett objekt.

Och det är lustigt hur en 45 kg tjej kan göra ett mer effektivt jobb (fysiskt krävande) än 3-4 män. Hade jag haft en annan position hade det inte latats på samma sätt utan hepp hepp nu kör vi.

Hej karamelldrottningen,

Ja, jag tycker faktiskt det är kul beroende på att den här jobbflörten på firma LE E, den snygga karlslokscharmören (en ihärdig en ... efter 6 månaders bekantskap ville han gifta sig och så gjordes) har varit min äkta hälft sedan 1964 så vi lär fira nån slags jubileum om nåt år. Liksom min far, frid över hans minne, han älskade kvinnor, alla kvinnor tror jag, är min man förtjust i damer. Det tycker jag är trevligt. Jag är förtjust i herrar. Men det blir ju mest titta, inte röra.

Man ska nog inte stryka alla charmörer över en kam.

Klockan är sen, tror det blir natti-natti strax.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Det sexuella spelet mellan könen är ju KUL, att avfärda en övermodig orrtupp med en dräpande blick eller replik lär man sig med tiden.

Min utveckling går nog bakåt enligt dig. Som 16-åring hanterade jag sånt här så som du och Vogue verkar anse är rätt. Nu som 26-åring säger jag ifrån istället.

/26-åringen som tydligen tappat humorn.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp