Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Åh, ett okänt skrev i ansiktet! :love: De historierna kommer lätt slå högst på äldreboendet sen, alla som inte varit med om det kommer vara såååå avundsjuka!

Självklart! Kan man ens tänka sig ett bättre bevis på hur vacker man var som yngre, än att ha fått riktigt många främmande penisar uppkörda i näsan! Fatta hur fula de är som inte får uppleva det!
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Självklart! Kan man ens tänka sig ett bättre bevis på hur vacker man var som yngre, än att ha fått riktigt många främmande penisar uppkörda i näsan! Fatta hur fula de är som inte får uppleva det!
Och bittra! Typiskt fula bittra människor.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Och bittra! Typiskt fula bittra människor.

Självklart! Hur kunde jag glömma det!?

Nu ska jag gå och fika med en man som garanterat inte kommer att köra upp sin penis i min näsa. Fan vad småsint av honom, alltså! Tycker han inte att jag är snygg nog?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Var inte så jävla tjejpassiv. Kör upp den själv!
NEJ! Inga egna initiativ!

Petruska: Lyssna inte på den där halvmannen. Hon vet ingenting om hur en riktig kvinna ska vara!
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Men jag slänger ju med håret allt vad jag orkar:(! Och alla mina väninnor också.
hjälps inte! män kan se rakt igenom sånt. du ser säkert ut som en halvman i och med att du fått för dig att man kan ta egna initiativ hur som helst bara.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Men jag är säker på att du betalar dina egna räkningar. Och fiser. Lägg av med sånt så blir det bättre!
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

kl

Måste bara få berätta...
Sist jag åkte swebus till Stockholm var det fullt på bussen och en karl satte sig brevid mig. Inget konstigt med det annat än att han inte kunde svenska så han frågade om han fick sitta där på engelska, helt okej.
Det tog kanske en halvtimme innan jag insåg att han satt och smekte mig på låret. Jag hade jeans och en tjock jacka så det kändes inte så där jättemycket och man vill ju inte bråka om ingenting om man inbillar sig liksom. :o

Jag sa åt honom att sluta ganska högtljutt (på svenska, lite min miss där men man reagerar ganska instinktivt)

En halvtimme eller så senare inser jag att han sitter och smeker mig på utsidan av låret igen, jätteförsiktigt så det knappt känns (därför jag inte insåg det tidigare) men tittar man ser man... Usch!
Den här gången skrek jag högt - "sluta peta på mig!!!" Halva bussen tittade på oss, men det var det värt!

När vi stannade vid nästa hållplats gick hälften av passagerarna av och jag fick honom att flytta på sig med gester.
Inget jag blev traumatiserad över men jag jag var riktigt glad att jag är så pass gammal som jag är och har fått mitt skinn på näsan så att jag vågade säga ifrån - högljutt. Hade jag varit mitt eget tonåriga jag hade jag nog suttit tyst och tagit hans kletande för att inte göra bort mig inför de andra passagerarna gissar jag.
Har lite svårt att förstå varför vissa människor anser sig ha rätten att "våldsföra sig" på andra, att leva ut sina fantasier på andras bekostnad. Riktigt äckligt kändes det i alla fall! :mad:
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

har läst hela tråden.

För det första tycker jag det inte hör hit om du är en stark eller icke stark kvinna (vad innebär stark kvinna föresten?)

Du kände dig illa till mods, det är inte ditt fel. Nu i efterhand borde du rytit ifrån, jag garanterar dig att du nog gör det om det händer igen! Du kunde frågat honom om han gör något socialt expriment där med sexuella trakasserier för att se om resten av gruppen skulle reagera;)

Men det är aldrig okej att bli behandlad illa (tjej som kille). Jag har sett i min närhet att dom som "skrattar, ler, onda blickar" faktiskt är dom som råkar ut för det upprepade gånger, medan dom som på ett proffisionellt sätt ryter ifrån slipper det sen..

Jag tycker inte det är okej med sexuella anspeglingar på jobbet/kurs osv.

Man får ibland höra att man ska ha "skinn på näsan", varför måste man ha det? Jag vill inte jobba på en arbetsplats där man måste ha det internt. Alla ska bete sig som människor. Vi ska respektera varandras gränser.

Jag tycker det är synd att det fortfarande förekommer såna här saker och att det finns kvinnor som tycker man ska flirta tillbaka/ta det med en klackspark. Varför ska vi ta det med en klackspark om man mår dåligt av det?


Jag var med en gång om att vi hade klassfest på högskolan, då kom programledaren fram till mig (han var jättefull).. Han sa till mig att han hade kollat in mina bröst dom senaste åren under föreläsningarna.. Blev så chockad så sa inget. Sen fortsatte han vara på mig. Slutade med att han tog mig på brösten, då gav jag honom en rejäl örfil i ansiktet. Han bad om ursäkt tusen gånger för vad han gjort och jag var inte rädd för att ryta högt så alla hörde. I detta fallet räckte det inte med att ignorera dom första kommentarerna.. Sedan blev han fysisk. I efterhand kanske jag borde rytit ifrån i början, men jag vågade inte.

Blev kanske lite långt inlägg. MEN tjejer och killar ska inte behöva bli ofredade, någonsin! det är inte okej och jag hoppas att om något händer igen, ryter ifrån.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

KL

Hej alla underbara ungdomar, tack för svar, ni är så engagerade, välformulerade, artiga och visar respekt för en äldre generation som ni kanske så småningom kommer i närkontakt med.

Nu verkar ert intresse ha fastnat vid en köttig utväxt på det manliga släktet, denna utväxt är förvisso mycket intressant och njutbar och har ett visst syfte i vissa sammanhang så det är förståeligt, men låt oss byta samtalsämne vid kaffebordet i det ev. framtida äldreboendet.

Ni trodde kanske att jag är en imbecill äldre person som inte har något att snacka om på ett ev. äldreboende.

Nå, låt höra, vad kan ni kan som ingen annan kan på äldreboendet; jag kan drapera en sari, inte helt lätt men det kan man roa sig med att lära ut.



Jag har varit i Jemen och överlevt, min /vår son har gått i skola där och tuggat cat med en sheik, beat that!



Skriva en bok har jag gjort (med speciell hälsning till den som hade synpunkter på patriarkatet/däckbyten, jag vidhåller, varför skita ner sig om man inte behöver)
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Hah! Jag har nog akt med samma nisse... fast jag var inte riktigt lika "snall", och han pratade svenska... sa jag kunde upplysa honom om att "Jag har knackt nasor forr..." foljt utav "..din ar sa javla stor att den ar forbannat svar att missa".

...ar bara det att man INTE SKA BEHOVA freda sig, alls! Det SKA vara som sa att man ska kunna aka buss utan att bli tafsad pa. Man som kvinna, get som asna. ..jagblirsairriterad. Och ja, det ar ackligt. J-vligt ackligt.

Tacka vet jag folk som kan uppfora sig.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Inte för att jag vill uppmuntra till våld men det där var rådigt gjort! Fan vad unket av en högskolelärare att gå på en student. Mansgrisighet i kubik. :rage:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp