Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Bra analys. Men frågan kvarstår; vad är det då? Varför gör dessa män så? Är det rätt och slätt en maktutövning som ska få dem att känna sig "on top"?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Brist på empati? Dvs, total avsaknad av förmåga att för en enda sekund leva sig in i den andras situation. Att inte alls reflektera över om 'inviten' är välkommen eller inte, utan bara vara uppfylld av sin egen rätt att stövla fram.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jo men... Då tror de ändå att de raggar? De vill ha positiv respons och tror att det finns en chans att de får det?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Ja, en del av dem kanske. Andra är kanske bara så övertygade om sin egen förträfflighet att varje flicka borde bli överlycklig över 'uppskattning' från dem.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag tror att det är en ond cirkel. Brist på förståelse för problemet och brist på intresse att lyssna, ta till sig och lära. Bryr du dig inte så lär du dig inte, lär du dig inte så bryr du dig inte.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jo men... Då tror de ändå att de raggar? De vill ha positiv respons och tror att det finns en chans att de får det?

Ja, en del av dem kanske. Andra är kanske bara så övertygade om sin egen förträfflighet att varje flicka borde bli överlycklig över 'uppskattning' från dem.

Argument anförda i tråden visar ju också att det mycket väl kan fungera så.

Det verkar ju mest bara vara bittra kvinnor som inte svarar positivt på den sortens inviter, enligt samma argumentation.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Usch. Jag tänker på de många kvinnor/tjejer som förmodligen sväljer de där oönskade 'komplimangerna' - just för att inte bli anklagade för att vara bittra, humorbefriade osv.:meh:
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Antagligen. Och sedan går de runt och tänker att kvinnor är förljugna och otacksamma as som utnyttjar sin sexuella makt (för givetvis är det kvinnor som egentligen har makten i samhället! Annars skulle ju mannen i fråga få ligga!) och aldrig går att förstå sig på ("Varför gillar de inte en kuk i näsan? Obegripligt!").
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag tror att det är en ond cirkel. Brist på förståelse för problemet och brist på intresse att lyssna, ta till sig och lära. Bryr du dig inte så lär du dig inte, lär du dig inte så bryr du dig inte.

Och sedan finns ju det där "men jag TYCKER OM att bli uppvaktad av en man" som ställer till det i sammanhanget. Det bidrar till bilden att män ska uppvakta, kvinnor ska bli uppvaktade - som då en del män får till att allt det de själva anser vara positiv uppvaktning också ÄR positiv uppvaktning. :yuck:
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Förlåt. Jag är bara missnöjd för att jag inte fått tillräckligt mycket kuk. :cry:
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Bra analys. Men frågan kvarstår; vad är det då? Varför gör dessa män så? Är det rätt och slätt en maktutövning som ska få dem att känna sig "on top"?

För att de aldrig har lärt sig att det är fel. Se bara i tråden, det finns flera kvinnor som aldrig förstått att det är fel heller...
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Bra analys. Men frågan kvarstår; vad är det då? Varför gör dessa män så? Är det rätt och slätt en maktutövning som ska få dem att känna sig "on top"?

"On top" eller åtminstone jämspelta. De känner sig så underlägsna och är så rädda för sina egna känslor att de behöver trampa på andra för att (tillfälligt) känna sig lite bättre. Det görs också med någon form av distans i de flesta fall. Alkohol, pm på forum, inlägg på forum, inför andra där de kan gömma sig bakom andra (tror de) osv.
Lite generaliserat. Och spekulativt :)
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

För att de aldrig har lärt sig att det är fel. Se bara i tråden, det finns flera kvinnor som aldrig förstått att det är fel heller...

Fast om man behöver lära sig att det är fel för att låta bli, måste man först vilja bete sig sådär.

Jag fattar inte varför de vill det.

(De kvinnor som svarar på det på de sätt som de själva menar är fritt från bitterhet och tyder på att de är starka, bidrar naturligtvis till att det hela fortsätter. Men det handlar trots allt i ett första steg om män som vill göra något som det är ofattbart för mig att någon vill.)
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag hade hellre försökt med lite ögonflirt eller en blinkning istället för att spela musik-men det är ju jag det
/s
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

KL

Män är obotliga optimister eller lite lätt korkade på vissa områden om ni hellre vill ha det så.

Jag som fött upp en o annan häst har noterat att när stofölen smakat på eltråden så har de lärt sig sin läxa medans hingstfölen inte tror det är sant! De ser lite idiotiska ut, verkar stå o fundera en stund - och sen går de fram o biter i eltråden en gång till! Sen fattar de grejen. ;)

Som Einstein sa Varje experiment som misslyckas är ett steg närmare lösningen. En devis så god som någon?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Män är obotliga optimister eller lite lätt korkade på vissa områden om ni hellre vill ha det så.
Gud vilken trist syn du har på dina medmänniskor.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp