Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Tack! :)
Jag kände mig lite fånig som reagerade men samtidigt stolt för att jag stod på mig om du förstår...
Det var ingen stor sak egentligen, jag störde mig mest på att någon tar sig rätten att tafsa på någon annan, så fult!
Sen var det riktigt jobbigt att tvingas sitta brevid karln någon timme till innan det blev tomt nog på bussen för honom att flytta, det var nog mest det ;) Han var nog ganska mesig egentligen, ingen man blev rädd för på riktigt. Det var bara så... fel!
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Tack! :)
Jag kände mig lite fånig som reagerade men samtidigt stolt för att jag stod på mig om du förstår...
Det var ingen stor sak egentligen, jag störde mig mest på att någon tar sig rätten att tafsa på någon annan, så fult!
Sen var det riktigt jobbigt att tvingas sitta brevid karln någon timme till innan det blev tomt nog på bussen för honom att flytta, det var nog mest det ;) Han var nog ganska mesig egentligen, ingen man blev rädd för på riktigt. Det var bara så... fel!

Inte alls fanigt!!!

Kan saga att jag var sa arg att jag vibrerade, fullkomligt vansinnig. Kande han nog med nar jag trock ner hans hander i hans kna. Fyifaenforfolk! :banghead:

Och det ar faktiskt en stor sak nar folk tycker att dom har ratt att ta pa en sadar... "Sma" saker kan eskalera sa jakla fort.

Jag ar, pa gott och ont, numera en san som reagerar med "anfall ar basta forsvar". Jag ar inte alls for fin sa att saga... Kan beratta en annan historia, om det dar med att ta sig rattigheter... (nu blir jag val "en av de dar med skinn pa nasan" men det ar inte riktigt sanningen det heller, eller en grottmanniska)

Var pa pubben, och den har ena snubben spenderade heeeela kvallen med att forsoka fa min uppmarksamhet. Stod i vagen, dok upp i blickfanget, forsokte smita mellan mig och tjejkompisarna. Och heeeeela kvallen vande jag valdigt demostrativt ryggen at honom. Eller bara knodde mig forbi dar det behovdes. Ett jattestort "fuck you" utan att faktiskt saga det, och nej, ingen missade det. Tur for mig, lite senare, sa hade vakterna markt det med...

For nar pubben stangde och jag gick ut for att leta ratt pa min chef sa skuttade han fram framfor mig och greppade tag i mina overarmar for att halla kvar mig... da small det. Hart. (Ja, jag var onykter...) Han landade pa roven innan han fattade vad som hande, sen placerade jag tva sparkar i hans revben... medan jag vralar nagot om att "Jag PRATAR INTE MED AS SOM DIG". Och sen gick jag.

Vakterna skrattade lite, han hjalptes upp... och han rekommenderades att inte komma tillbaka. Det gjorde han sa vitt jag vet inte heller under resten av sommaren...

jag hade kunnat be snallt, eller bara backat bort, eller... Tyvarr, alkoholen och "anfall ar basta forsvar" gick lite overstyr den kvallen. Hoppas val lite sadar att mitt tempertantrum skonade en annan tjej, nagon annanstans, fran att bli fasthallen av den nissen i alla fall...
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Förhoppningsvis lärde han sig en läxa om att respektera folks personliga fysiska sfärer! Önskar att jag hade funnit mig bättre i helgen när ett jävla äcklo föröskte hångla upp mig TVÅ gånger. Ok att prova en gång men när det resulterar blir att jag bryskt puttar bort honom med handen i hans bröstkorg undrar jag vad i helvete han tänkte med att försöka en gång till? Jag knuffade bort honom igen och drog därifrån som en oljad blixt. Men han hade förtjänat om inte en örfil så i alla fall en verbal åthutning.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Wow! :D
Jag gissar att han inte lär göra om det där på riktigt länge, ditt utbrott besparde nog andra tjejer från hans inviter ett tag framöver! Kanske inte helt okej men ändå jättebra gjort :D
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Vissa tanker inte langre an nasan racker ibland... "Hen spelar bara svar" BLAAAAAARGGGGGGH.

Det som forvanar mig, gang pa gang, ar hur "dumma" dom ar som inte accepterar forsta nejet. Utan de fortsatter, tills det nar den dar gransen da man antingen exploderar - eller som du sticker sa fort man kan. Hade "dom" verligen varit intresserade kan man ju tycka att de skulle ta det soft och se forihelvete till att det inte blir en obehaglig situation.

..fler stalhattekangor at kvinnfolket. Man ska liksom inte behova varken finna sig sjalv, knuffa, sla, svara, skrika, eller hota.

Buschiq: jag vart sa topptunnor forbannad... hahaha... nej, visst var det inte helt okey att bete sig som jag gjorde.. men faaaen da liksom ;) Han vart nog lite om ...*harkel* Maste ha sett ratt roligt ut, jag ar inte sarskilt stor pa nagot hall.. och dar var jag kand for att vara sa snall och hjalpsam, lugn o sansad o sadar... sen TADA varldens explosion.
 
Senast ändrad:
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Du behöver inte bevisa nåt för oss, är du nöjd med hur du levt ditt liv är väl det kanon.

Det vi vände oss emot är det absurda i att vi ska njuta av sexuella trakasserier med motiveringen att vi kan berätta om det på hemmet när vi blir gamla.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

De har väl läst the Game... Den boken borde tamigfan vara olaglig. Censur ja tack.

Det måste vara så att de helt saknar både sociala förmågor och skam i kroppen. Att de gör fetbort sig går dem totalt över huvudet. Annars skulle de väl inte hålla på så?
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Den boken har jag inte last... later som det kanske ar bast for mitt blodtryck att jag haller det sa?

Ja, arligt talat, jag Forstar verkligen inte..! Vad i hela friden far de ut av det? Nar jag var yngre ville jag havda stenhart att det fanns homo sapiens sapiens, och en under kategori, homo sapiens idiotica stupidiosa. For vissa manniskor ville jag inte erkanna att jag tillhorde samma grupp som... haha..

Nej, tacka vettja folk som har hjarna nog for att prata, kanna hur landet ligger, visar respekt och ja.. skoter sig. Jag har fler fina historier om bra folk, som jag "nu i efterhand" bara har goda saker att saga om, an jag har idiot-historier. Och DET kanns skont. Fingertoppskansla! "Trotts" alkohol i kroppen...
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

KL



Skriva en bok har jag gjort (med speciell hälsning till den som hade synpunkter på patriarkatet/däckbyten, jag vidhåller, varför skita ner sig om man inte behöver)

För att man tycker det är roligt trots skiten eller för att det helt enkelt är jävligt bra att kunna när du står dår ensam med punka utan någon händig man i närheten :grin:

Vad ditt bokskrivande har med saken förstår jag dock inte. Överlag ter sig dina inlägg tyvärr rätt obegripliga för mig.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag har i ärlighetens namn inte heller läst hela men har tittat lite i den. Det är en praktiskt taget en manual för grisigt raggande (läs: sexuellt trakasserande). Typ "gå fram till en brud, säg att hon är fulast på stället ikväll. Om hon tar illa upp har du halva inne." :yuck:
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Bokbalsmaterial da!

Undrar hur den forfattaren skulle ma om man gick ett gang tjejer och forolampade hen en hel kvall...
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

jag hade kunnat be snallt, eller bara backat bort, eller... Tyvarr, alkoholen och "anfall ar basta forsvar" gick lite overstyr den kvallen. Hoppas val lite sadar att mitt tempertantrum skonade en annan tjej, nagon annanstans, fran att bli fasthallen av den nissen i alla fall...

Fast det var ju precis det du hade gjort hela kvällen? Jag tycker det var helt rätt gjort av dig, för det är just där problemet ligger - de kan inte ta ett nej. Och att inte kunna ta det vid sånt "oskyldigt" flirtande/raggande ligger ju till grund för att inte kunna ta ett nej vid ett senare tillfälle, så att säga. Och sånt har jag sett på tok för mycket av (och upplevt själv) så folk som inte kan ta ett nej är bland det mest obehagliga jag vet och det är inte acceptabelt någonstans!
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Sant det faktiskt... Dar tittade "den fina flickan" fram o visa sitt lite fula tryne. Sa ratt sa, det du skrev. Jag hade ju visat hela kvallen att det var ett nej.

Naja, man far hoppas att lite ommande revben fick honom att tanka lite langre i framtiden, sa han inte greppade tag i tjejer sadar igen. :sneaky: Jag slapp honom atminstone efter det.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

För att det handlar inte om manligt och kvinnligt. Alla män gillar inte eller kan ens byta däck alla kvinnor ogillar inte eller kan inte byta däck. Det är en samhälleligkonstruktion som stoppar in folk i fack.

Det är helt ok att inte gilla att byta däck och lämna över det till någon annan typ en verkstad (bra att gynna den branchen tex) men det är inte för att du är kvinna utan för att du som individ inte gillar att byta däck och skita ned dig. Det kan lika gärna vara en annan kvinna som byter dina däck åt dig det gör inte henne okvinnlig.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag sa åt honom att sluta ganska högtljutt (på svenska, lite min miss där men man reagerar ganska instinktivt)

En halvtimme eller så senare inser jag att han sitter och smeker mig på utsidan av låret igen, jätteförsiktigt så det knappt känns (därför jag inte insåg det tidigare) men tittar man ser man... Usch!
Den här gången skrek jag högt - "sluta peta på mig!!!" Halva bussen tittade på oss, men det var det värt!

Bra:bow:

Det där är så vanligt att jag till och med läst artiklar om det. Att våga säga ifrån som du gjorde kan få färre äckel att våga göra det.
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

För att det handlar inte om manligt och kvinnligt. Alla män gillar inte eller kan ens byta däck alla kvinnor ogillar inte eller kan inte byta däck. Det är en samhälleligkonstruktion som stoppar in folk i fack.

Det är helt ok att inte gilla att byta däck och lämna över det till någon annan typ en verkstad (bra att gynna den branchen tex) men det är inte för att du är kvinna utan för att du som individ inte gillar att byta däck och skita ned dig. Det kan lika gärna vara en annan kvinna som byter dina däck åt dig det gör inte henne okvinnlig.

Det här inlägget måste bara få en kraftig hyllning!!!

:up:

:bow:
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

Jag var med en gång om att vi hade klassfest på högskolan, då kom programledaren fram till mig (han var jättefull).. Han sa till mig att han hade kollat in mina bröst dom senaste åren under föreläsningarna.. Blev så chockad så sa inget. Sen fortsatte han vara på mig. Slutade med att han tog mig på brösten, då gav jag honom en rejäl örfil i ansiktet. Han bad om ursäkt tusen gånger för vad han gjort och jag var inte rädd för att ryta högt så alla hörde. I detta fallet räckte det inte med att ignorera dom första kommentarerna.. Sedan blev han fysisk. I efterhand kanske jag borde rytit ifrån i början, men jag vågade inte.

Också mycket bra gjort:bow:
 
Sv: Obehaglig händelse som jag inte riktigt greppar

KL

Det som kännetecknar de här händelserna är att det så gott som alltid inte fås någon positiv respons på de första handlingarna, ändå fortsätter det. Alltså går resonemanget bort att det skulle vara flirtande. Flirtande förutsätter en ömsesidighet. Ett samspel. Just bristen att inte kunna uppfatta de signalerna går igenom i fleras berättelser här. Eftersom det är handlingar som är gränslösa och utanför alla normala regler sätter det den utsatte i en knepig position. Om den inte fattar bättre än så hur ska jag då få den att förstå? Lägg då till att det är någon i maktposition som programledaren eller kursledaren i TS inlägg.

Nu är programledarens replik ett övertramp redan i första läget men om man utgår från att det är ett genuint försök att ge komplimang/flirta/ragga så hade det behövts ett positivt gensvar för att fortsätta, t ex "Åh tack, jag har nämligen i flera år gått och tittat på hur din kuk buktar i brallorna".

Så det faller på sin orimlighet. Därmed blir det också på något plan förståeligt att de som inte förstår vad som händer inte heller förstår i trådarna varför det är fel, de kan inte heller tolka de signalerna utan översätter det till att det måste handla om bitterhet och avundsjuka. Allt annat skulle ruska om hela deras världsbild.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp