Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Detta kan jag inte heller begripa, speciellt nu sommartid. Om man nu tycker det är så omständigt att knäppa käkremmen på grimman sätt åtminstone käkremsspännet i ringen där man fäster grimskaftet eller tillbaka i ringen käkremmen fäster i och låt den sitta där då, men att bara låta spännet hänga och slänga kan jag inte begripa att man är villig att chansa med.Att inte knäppa grimman helt har jag aldrig förstått. Så lätt att dom får haken i ögat om dom skakar på huvudet.
Är inte ett dugg omständigt. Bara helt onödigt. Åtminstone mina grimmor är inte byggda så de skulle få nått i ögat.Detta kan jag inte heller begripa, speciellt nu sommartid. Om man nu tycker det är så omständigt att knäppa käkremmen på grimman sätt åtminstone käkremsspännet i ringen där man fäster grimskaftet eller tillbaka i ringen käkremmen fäster i och låt den sitta där då, men att bara låta spännet hänga och slänga kan jag inte begripa att man är villig att chansa med.
Den kan ju slå upp på motsatta sidan. Har ju hänt. Onödigt är det ju inte. Då behövs ju inte den remmen alls?Är inte ett dugg omständigt. Bara helt onödigt. Åtminstone mina grimmor är inte byggda så de skulle få nått i ögat.
Aldrig hänt här. Har däremot hänt att hästen skakat av sig grimman vilket kvittar pga hur gården är byggd, de vet var ska så att säga. Det är väl därför man knäpper den remmen. Ögonen har då aldrig mina fått den i. Dit når den inte.Den kan ju slå upp på motsatta sidan. Har ju hänt. Onödigt är det ju inte. Då behövs ju inte den remmen alls?
Säger som @Mia_R den når inte. Kanske handlar om häst och grimma men det är verkligen ingen risk. Var en större skaderisk att inte få av grimman snabbtNi som säger att ni inte har haft något problem med att haken har hamnat i ögat- vad säger att den inte gör det nästa gång? Ta tag i käkremmen på högersidan och vik den uppåt, så får ni se var spännet hamnar. Det är som med otejpade metallkrokar på vattenhinkar, fjädergrindar och annat som utgör en risk; det går bra till det inte gör det längre. Såklart kan man inte förebygga allt, men får man kännedom om något som så enkelt kan förebyggas är det i min värld ens ansvar som hästägare att säga "Aha, intressant!", och bara fixa.