o hästperparat är till för hästar eller?

Sv: o hästperparat är till för hästar eller?

Testade arnikagel på ett ont knä i somras. Kändes inget överhuvudtaget. Dagen efter lånade jag blue lotion av en kompis, det var verkligen först kylande och sen värmande enligt skolboken!
När jag jobbade som hästskötare blev mina händer linimentberoende, när jag var ledig blev jag helt stel i fingrarna.... Fick börja använda plasthandskar vid linimentande efter det, var lite läskigt! Och gav eftertanke om det egentligen var så bra att ha det dagligen på pållarna....

Kl

Arnika gel brukar jag ha på ömma och stela muskler. Ingen mirakel kur, men lindrar en del.
Kylgel och kylspray känns iallafall som is på händerna efter att jag haft det på hästarna.
Favoriten är nog Blue Lotion. Den funkar utmärkt :)

är radital kylande? :confused:

jag har snott pållens blue lotion ganska många gånger o arnika också. Har haft jodpax på sår också(hade inget annat hemma). Duger det till herrn så duger det åt mig...;)

Jag köper hästpreparat till mig själv.
Blue lotion - perfekt till mitt onda knä!
Sjöbogårdens pälsglans gör mitt hår underbart...
Tjärsalva är toppen för trötta fötter.. osv

Men jag håller mig till preparat för utvärtes bruk, och skulla aldrig våga testa något för invärtes!

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 361
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Tänkte rådfråga lite här för att se vad ni kloka bunkefalister anser och tror om detta. Jag har ett 7 årigt arabsikt...
Svar
2
· Visningar
1 500
Senast: Grannox
·
M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 346
Senast: Appetax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar