Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fascinerande att du inte kan äta nötter pga kalorier men chokladbollar och läsk? Det är ju verkligen kaloribomber.
Söt och nyttigt mellanmål är den där müslin man blandar själv på Ica. Då kan man ha i tärningar av torkad frukt, mmm!
Goda mackor blir det om man tar en skiva bröd, en skiva Parmaskinka, brieost eller mozzarella, samt ruccola och tomatskiva. Sanslöst gott och man bör jättemätt.
Mellanmål: skiva en mozzarella-boll och en kvisttomat samt ev ruccola till. Lite olja/vinäger/dressing så blir det ännu bättre. Mer mättande än man kan tro.
Hade du läst ordentligt så dricker jag inte läsk som är fullproppade med kalorier. Jag dricker pepsi max som har 1 kalori per burk. Det går jag knappast upp i vikt av.
Nötter är det ca 600 kalorier i per dl. En chokladboll innehåller 200 kalorier. Som du ser får jag större mängd att äta och därför undviker jag kaloribomber som nötter.
Jag äter som jag gör men går fortfarande ner i vikt. Tror du jag sitter och äter stora mängder av detta?
Jag räknar noga ut exakt vad jag kan äta för min godkända kalorinivå. Sen att jag fyller den med kakor och godis är en annan sak.
Bröd äter jag inte och tror inte det blir lika gott med knäckebröd?
Nej, jag läser inte på för jag har inte ätstörningar. Jag räknar inte kalorier.
Jaså, bara 200? Låter otroligt med tanke på hur sötsliskigt och smörigt det är med chokladbollar. Typ delikato, alltså?
Du skrev bara pepsi, men då förstår jag. Se dokumentären "det vita giftet" så kanske du tappar lusten för aspartam.
Jo, det går nog fint med knäckebröd också! Prova.
Parmaskinka är magert och smakar lite sött så du kanske gillar det. Man kan även rulla Parma runt melonbitar, jättegott.
Jag mår hur bra som helst fysiskt. Märker inte av något alls. Har ätit så i 2 veckor nu och hade kunnat fortsätta utan problem. Och det är väl det som är problemet...
Vad kan man äta till fisk om man inte vill ha pasta eller ris?
Om mitt ätstörda jag får bestämma så ungssteker jag bara fisken och tar ett salladsblad till men det går väl kanske att få det lite matigare.
Havregrynsgröt med lite sylt till borde funka!
Jag gillar gröt.
Vad kan man äta till fisk om man inte vill ha pasta eller ris?
Om mitt ätstörda jag får bestämma så ungssteker jag bara fisken och tar ett salladsblad till men det går väl kanske att få det lite matigare.