Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh jag köpte en bar igår som var så himla god! Jag är inte alls så förtjust i olika bars annars men denna var så god. Salt, söt och syrlig.Den här diskussionen dyker ju upp i trådar då och då, men jag vidhåller att det finns bättre saker att äta en godis som får en att må bättre, så jag vill gärna hitta tillbaks dit!
DU kan ju fräscha upp vattnet med frukt, typ man skivar i lite apelsin och sånt och ställer i kylen. Man kan även smaksätta med te om man gillar detta (Som jag ).Bra tips! Har tagit blodprov på återbesök hos MVC, alltså ett sånt litet stick i fingret och då har allt sett bra ut men är inte säker på vad de kan se där och inte.
Ja, det där med vatten.. jag är så dålig på det. Man ska dricka en liter mer under amning, men jag dricker nog inte ens en liter totalt på en dag
Amningen tog väldigt mycket energi för mig, jag tyckte jag åt mycket men till slut hängde kläderna som jag haft innan graviditeten.Vad skönt att höra att jag inte är ensam! Jag vet inte om jag någonsin har upplevt sån här hunger, kanske när jag var ung tonåring som växte som mest och var i stallet varje dag. Då kunde jag bli sådär vargahungrig. Samma nu, kan äta frukost och är hungrig vid 10 igen. Kan lätt äta två middagar och ändå vara sugen senare på kvällen.
Ja, nu när jag tänker på det så kanske jag verkligen måste växla upp maten. Äter samma portioner som innan och tror det ska räcka, det gör det ju verkligen inte.
Har vi samma kropp? Finns inget som stoppar suget hellerMin kropp signalerar att den behöver massor med sött varje dag. plättar, godis, glass.
Samma här. Fick på köpet lära mig att leva på pizza, max hamburgare och godis ger biverkningar som ger en hel del brister av lite allt möjligt.Har vi samma kropp? Finns inget som stoppar suget heller
Tweeks godis tycker jag är är goda och hjälper absolut mot sötsug. Däremot ska man akta sig för att äta för mycket på en gång... ->Jag har aldrig varit så mycket för sötsaker men sen jag blev gravid så finns det inget stopp. Jag tänkte att det skulle gå över när hon föddes men..
Dubbet så trött och markant ökat energibehov pga amningen var ett dåligt recept för att bli av med sötsug. Så nu har jag ätit godis i princip varje dag i 10 veckor. Det gör mig givetvis inte piggare mer än för stunden och kommer slita på hälsan om jag inte slutar.
Sötsuget består dock, har ni tips på några bättre alternativ till sött? Äter en del vaniljkeso och kvarg, men behöver fler alternativ. Det behöver inte vara superfoods bara bättre än godis och glass typ. Ska även försöka äta större portioner mat för jag gissar att en del av sötsugen kommer från den här bottenlösa amnings-hungern.
TS ammar ju och då tycker jag verkligen man ska lyssna på kroppen.Min kropp signalerar att den behöver massor med sött varje dag. plättar, godis, glass.
Testa att lägga till iaf ett till mellanmål och öka portionerna?Gällande maten tänker jag inte jättemycket på vad som är nyttigt, där äter vi som vi brukar. Däremot det dagliga intaget av godis känns inte bra. Betvivlar att min kropp behöver kopiösa mängder Polly
Jag äter kanske 4-5 ggr om dagen just nu. 3 måltider, 1 mellis och 1 kvällsmål/snack.
Jo det vet jag. Men mitt sötsug har då absolut inte med hunger att göra. Det låter så klämkäckt att säga att ät mer mat, ät en frukt, drick mer vatten så går sötsuget om.TS ammar ju och då tycker jag verkligen man ska lyssna på kroppen.
Sötsug brukar grunda sig i just hunger.
Testa att lägga till iaf ett till mellanmål och öka portionerna?
Det är normalt att bli sugen på just godis osv när kroppen är hungrig. Äter man mer kanske det lägger sig
Men tråden handlar ju inte om dig? Den handlar om en ammande kvinna och då är det väldigt troligt att iaf delar av sötsuget beror på hunger.Jo det vet jag. Men mitt sötsug har då absolut inte med hunger att göra. Det låter så klämkäckt att säga att ät mer mat, ät en frukt, drick mer vatten så går sötsuget om.
Det var en spinoff. Trådar brukar leva sitt eget liv. Det är ju inte första gången de sakerna ges som tips mot sötsugMen tråden handlar ju inte om dig? Den handlar om en ammande kvinna och då är det väldigt troligt att iaf delar av sötsuget beror på hunger.