Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför skulle jag ta det med henne?
Hon förespråkar ingen nyttig naturligt söt mat.
Å vilken av dom menar du, min behandlare eller min psykolog?
Då är det ju enkelt: chokladbollen mot havregrynsgröt (brukar byta vatten mot mjölk så blir den krämig och god och matchar bra med sylt, frukt eller bär), jag föredrar att servera den med frukt eller bär just för att sylt är socker och som sagt, byt ut sockret helt för att nå ett bra resultat.
Chipsen mot riktig potatis. Skär i skivor/klyftor, lägg i form och ringla lite olja och kryddor (oljan fäster kryddorna), in i ugnen och gör en dippsås på fil/gräddfil och lite kryddor att servera till. Har du lökpulver i blir den farligt nära en vanlig dipmix du köper i butik fast utan onödiga dåliga ämnen och socker. Serveras den med något mer såsom mycket grönsaker och någon köttbit eller liknande är det ju en helt okej måltid. Passar ju bra till kvällen (antar att barnen går på dagis/skola eller så över lunchen) och äter du något liknande det där till kvällen är det ju finemang för att visa barnen att du äter helt okej mat jag antar att om du strävar mer efter att föregå med gott exempel inför barnen i stället för att se endast till dig själv är det mer motiverande att välja bra mat? Att barn tar efter föräldrar är ju inget nytt menar jag.
Tyvärr kan jag inte komma på något bra att ersätta kexen med som är tillräckligt likt men ovanstående alternativ kanske kan vara en bra början på nya, bättre vanor. Kexen kanske kan bytas mot fruktsallad?
I ditt fall skulle jag läsa ordentligt på kryddburkar och sånt och kolla så du inte får i dig socker i onödan. Det finns bara en väg ut ur ett sockerberoende och vi vet båda vad det är för väg
Tycker bara det är lustigt att du kan bli så arg över att en annan människa äter godis.
Vad gör det dig?
Nej, ingen dietist. Behandlarna samarbetar med en dietist men vi får aldrig träffa denne.
Dom vill att jag ska äta smörgåsar, vanlig mat, frukt, gigantiska frukostar med både yoghurt med flingor, en smörgås, en frukt och ett glas juice. Vem äter så mycket till bara frukost?!
Du får gärna slänga in recept på mat som en enkelt att tillaga.
Förstår det! Förstår det fullt ut!
Och det är också därför jag gärna skulle vilja hjälpa dig, men då måste du själv vara med på tåget och inte hoppa av vid första station!
Jag ber verkligen om ursäkt för mitt första burdusa inlägg, men jag är tyvärr sån ibland, när jag blir rädd eller ledsen reagerar jag med att slå hårt mot hårt.