Nytt sällskapsdjur - någon intresserad?

Sv: Nytt sällskapsdjur - någon intresserad?

Jag såg på djurakuten eller nåt när de skulle röntga Universeums sengångare och deras klor var INTE att leka med. Skötarna blev helt sönderrivna och blodiga, trots att djuren var sederade och relativt fogliga... Men det är coola djur ändå!
 
Sv: Nytt sällskapsdjur - någon intresserad?

Yes, som escodobe redan sagt till grythundar. Det är dock höga krav på inhägnader och så, inget som hör hemma i en lägenhet :p

Är det verkligen så höga krav när man får spänna fast tävlingarna och hetsa hundar att döda dom? Fast skulle man göra så mot en hund är det olagligt....
 
Sv: Nytt sällskapsdjur - någon intresserad?

Är det verkligen så höga krav när man får spänna fast tävlingarna och hetsa hundar att döda dom? Fast skulle man göra så mot en hund är det olagligt....

Beror väl på vad som räknas som höga krav, nu snackade jag hållningen i sig, att de ska ha stora hägn och sådär och således inte är lämpliga lägenhetsdjur. Men tror du helt seriöst att man hetsar hundar till att döda de så har du helt missat hur grythundar faktiskt används: http://sv.wikipedia.org/wiki/Grythund
http://sv.wikipedia.org/wiki/Jaktprov#Jaktprov_f.C3.B6r_grythund

En grythund som hetsas till att döda är rimligtvis en grythund som inte går att använda i jakt.
Därmed inte sagt att det är schysst mot grävlingen.
 
Sv: Nytt sällskapsdjur - någon intresserad?

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0001/17/gravling.html

Finns olagliga träningshägn där det är mer hemskheter än i den "rumsrena jakten".

Den som säger att grävlingar inte mår dåligt av att sitta i bur när rovdjur "hälsar på" kan väl utan några funderingar göra samma sak med sin hund? Tex sätta hunden i en bur och låta säg en björn/tiger etc komma å ryta...

idag finns det bättre sätt att se om det finns skadade djur i gryt än att använda hund. Tex kan man använda kamera osv.
 
Sv: Nytt sällskapsdjur - någon intresserad?

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0001/17/gravling.html

Finns olagliga träningshägn där det är mer hemskheter än i den "rumsrena jakten".

Den som säger att grävlingar inte mår dåligt av att sitta i bur när rovdjur "hälsar på" kan väl utan några funderingar göra samma sak med sin hund? Tex sätta hunden i en bur och låta säg en björn/tiger etc komma å ryta...

idag finns det bättre sätt att se om det finns skadade djur i gryt än att använda hund. Tex kan man använda kamera osv.

Vi snackade lagar. Att det finns olagliga träningshägn gör inte att lagar inte existerar. Det förminskar inte de krav som finns. Olagligheter blir ju inte lagliga för att de förekommer. Hörde du om kaninen som ett par ungdomar eldade upp? Guess what, det är inte lagligt för att det hände. Det finns en massa folk som har råttor i labburar. Guess what? Inte lagligt det heller. Vart jag vill komma? Vad de gör vid olagliga träningshägn har inte med saken att göra eftersom de är just olagliga.

För övrigt så skickar man knappast ner en hund bara för att kolla om ett djur är skadat, man skickar en hund för att driva upp eller ställa djuret så att jägaren kan skjuta det. En kamera varken driver eller ställer ett djur.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag vet att det på buke och i andra sammanhang framförs att det minsann inte är dyrare att äta ekologiskt än inte, och det antyds att...
33 34 35
Svar
686
· Visningar
44 417
Senast: Petruska
·
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
23 204
Senast: Petruska
·
Äldre "Ryska botnätverk och propagandakanaler sprider falska nyheter om Sverige (och framför allt invandringen) för att påverka opinionen i...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: kryddelydd
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter - Ett nytt ridskolestall behövs. Det vågar jag föregripa utredningsarbetet och säga. Om ridklubben ska leva kvar i framtiden med...
Svar
0
· Visningar
656
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp