Nytt jobb, längre migränattacker. Förslag på hur jag kan minska ner dom?

MidnightSoul

Trådstartare
Började ett nytt jobb här i höstas fler timmar bättre betalt och en del trevliga jobbförmåner.

Jag gillar teamet jag jobbar med, har inga större incidenter där. Men det är väldigt mycket skitsnack på detta ställe och sedan har jag hela incidenten med en arbetskollega som inte uppfört sig särskilt respektfullt sedan han ville sluta träffas.

Har helt klart att detta påverkat mitt mående, själva måendet har blivit bättre. Men problemet är migränattackerna jag får nu för tiden. Innan har dom aldrig hållit i sig längre än samma dag som dom har kommit. Nu håller dom i sig i 3 dagar och kommer ganska så ofta i jämförelse med vad jag är van vid.

Undrar därför om ni har några tips på hur jag kan avbryta dessa migränattacker fortare, 3 dagar är jobbigt och det leder till att jag verkligen inte orkar med att ordna något mera ordentligt till middag. Vet egentligen bättre matalternativ än vad jag äter dessa dagar som är enkla att fixa men av någon anledning kommer jag inte heller på dom när jag inte orkar. Så ni får gärna komma med tips på hur jag ska komma på att faktiskt tänka på dessa bättre alternativ.
 
Sv: Nytt jobb, längre migränattacker. Förslag på hur jag kan minska ner dom?

Hur ser din medicinering ut?
Har du provat någon variant av "förebyggande" t.ex Topiramat (antiepileptikum)? De kan i bästa fall både korta anfallens längd och minska dem i antal.

Mat är svårt under migränanfall, för mig funkar bara vatten och frukt så har inga tips där.
 
Sv: Nytt jobb, längre migränattacker. Förslag på hur jag kan minska ner dom?

Har aldrig brytt mig om att skaffa någon medicin. Har legat på väldigt få antal anfall innan och dom har som sagt gått över till dagen efter. Det är först nu som dom har kommit mer regelbundet och hålt i sig bra mycket längre.

Försöker som standard hålla mig borta från medeciner överlag, har ofta illamående som bieffekt vid medicinering och klarar inte alls av Alvedon och den sidan av vanliga huvudvärkstabletter.

Jag behöver få i mig någonting det slutar det lite för ofta med chips vilket jag försöker få bort och bara äta någon gång ibland. Men när man har ingen ork att ställa sig i köket så trillar jag ditt lite gran endå. Var duktig igår dock vart popcorn istället :angel:
 
Sv: Nytt jobb, längre migränattacker. Förslag på hur jag kan minska ner dom?

Det finns en del som blir hjälpta av yoga och det är dessutom fritt från biverkningar. Det finns en bok som heter Migränyoga och som är skriven av en som heter Per Söder. Han blev själv av med ett 40-årigt lidande med huvudvärk och migränattacker. Innan dess hade han provat i princip allt. Medicinerna funkade bara sämre och sämre, för att inte tala om biverkningarna som tydligen inte är så trevliga.
 
Sv: Nytt jobb, längre migränattacker. Förslag på hur jag kan minska ner dom?

Yoga har jag hålt på med förut det är riktigt skönt för kroppen. Kanske dags att ta upp det igen.

Jo tack, dom är riktigt otrevliga. Får ofta sådana roliga som illamående och annat skojsigt. Det blir liksom inte värt det. P-piller går jag på invänjingen var inte kul men fördelarna vägde upp att invänjningen inte var så rolig.
 
Sv: Nytt jobb, längre migränattacker. Förslag på hur jag kan minska ner dom?

Yoga har jag hålt på med förut det är riktigt skönt för kroppen. Kanske dags att ta upp det igen.

Ja, det kan vara en god idé men välj då ff.a övningar som biter mot huvudvärken. Migrän kan du bara jobba förebyggande med, i vissa fall stoppa när attacken är på gång. Spänningshuvudvärk är däremot en annan femma som man kan jobba med när man har den.
 
Sv: Nytt jobb, längre migränattacker. Förslag på hur jag kan minska ner dom?

Får kolla upp vilka övningar det är som förebygger. Höll på med fitnes yoga förut riktigt skönt för kroppen, släppte liksom alla spänningar i kroppen.
 
Sv: Nytt jobb, längre migränattacker. Förslag på hur jag kan minska ner dom?

I boken jag nämnde finns det bra övningar. Alternativet är att fråga en yogaterapeut (inom medicinsk yoga) men jag vet inte hur mycket om migrän som ingår i den vanliga utbildningen (löper över 3 terminer) eller om det är på en påbyggnadsutbildning de lär sig om sånt.
 
Sv: Nytt jobb, längre migränattacker. Förslag på hur jag kan minska ner dom?

Sitter å kollar upp priserna på boken nu. Kom dessvärre på trigger på jobbet som är svår att få bort i samma veva. Dom använder starka lösningsmedel på en annan avdelning. Jag vet att jag har starka fräna dofter som trigger.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 112
Senast: VLMF
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 192
Kropp & Själ Hej vänner! Jag orkar inte skaffa nytt nick så ni som vet vem jag är ber jag vara respektfulla. Jag undrar var man får hjälp för...
38 39 40
Svar
783
· Visningar
96 606
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp