Nytt jobb; kan inte släppa

rubytoo

Trådstartare
Började på nytt jobb nu i förra veckan efter 16år på ett och samma ställe och det som skulle bli så bra känns inte så bra.

Är det helt kört eller finns det en inkörsport?

Längtar verkligen tillbaka till mitt förra jobb :( och det är en inte behaglig känsla.
 
Sv: Nytt jobb; kan inte släppa

Började på nytt jobb nu i förra veckan efter 16år på ett och samma ställe och det som skulle bli så bra känns inte så bra.

Är det helt kört eller finns det en inkörsport?

Längtar verkligen tillbaka till mitt förra jobb :( och det är en inte behaglig känsla.

På en vecka ska man inte dra några direkta slutsatser. Håll ut någon månad och skulle det kvarstå, ta upp det med den chef som anställde dig - hur det som utlovades skiljer sig mot det som är. Antingen kan ni ha olika bilder av vad som bör förväntas och hitta lösningar eller så kanske du får ny input i frågan om var du vill arbeta i framtiden.
 
Sv: Nytt jobb; kan inte släppa

Jag tror det är en helt normal känsla. Ditt gamla jobb och företag kunde du utan och innan och du kände dina arbetskamrater. En vecka är alldeles för kort tid att utvärdera ett nytt jobb på, då är man fortfarande ganska förvirrad i normalfallet och allt känns nytt med arbetskamrater, företaget, miljön och arbetsuppgifterna. Vem skulle inte längta tillbaka till tryggheten på sitt gamla jobb då där man kan och vet det mesta? Har du bytt jobb någon gång tidigare så fundera på hur det kändes då.

Om det är något konkret som felar t.ex. inte de arbetsuppgifter du utlovades eller något problem med kollegor som gör att du inte känner dig välkommen ta upp det direkt med närmsta chef. Men utvärdera om 2-3 månader istället för nu efter en vecka och känns det fortfarande likadant då kanske du kan fundera på att byta tillbaka.
 
Sv: Nytt jobb; kan inte släppa

Du får försöka fundera ut VAD det är som inte känns så bra; arbetsuppgifterna, arbetsplatsen, kamraterna eller allt?

Jag tror magkänslan kan säga en del, men man får ha i bakhuvudet att det tar tid att komma in i arbetsuppgifter, förstå organisationen och lära känna folk.

Ge det en, två månader till och se om du ändrar uppfattning.
 
Sv: Nytt jobb; kan inte släppa

Tror faktiskt det släpper efter hand! Jag har börjat på tre nya jobb efter ca 10 år på en arbetsplats. På dessa tre nya jobb har jag MÅNGA gånger längtat tillbaka till det gamla trygga. Jag vill gärna kunna "allt" och känna alla mina kollegor hyffsat väl, jag tycker det är skitjobbigt att inte veta hur saker och ting fungerar och ska vara på jobbet, och vad mina arbetskamrater heter och hur dom är...
Men det fanns ju en anledning att jag sa upp mig från min gamla arbetsplats. Även om jag varje dag på mitt nya jobb(varit där i tre månader) hamnar i någon obekväm/otrygg(alltså min känsla då, jag svävar inte i fara på jobbet alltså) situation så är det så skönt att gå hem från jobbet och känna sig nöjd och glad, inte ständigt frustrerad och irriterad.
 
Sv: Nytt jobb; kan inte släppa

För mig tog det nästan fyra månader innan det vände på mitt förra jobb, lite i längsta laget, men där hade jag kommit in utifrån på en tjänst som flera hade sökt internt - Lite småkylig stämning..

På nuvarande jobb kändes det bra så snart jag lärt mig allas namn, ungefär en månad :p (ca 100 anställda)

Ge det lite tid bara :)
 

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 963
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
860
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 996
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp