Ingen fara!
Det var egentligen bara ett rum som ändrats, men det påverkade ändå resten sas. Det skulle vara en inbyggd garderob i vårt tänka gästrum, den skulle vara till höger om dörren när man stod i rummet och kikade ut, i köket som är utanför, skulle det då på den vänstra sidan(om man fortfarande står i gästrummet och tittar ut) vara ett städskåp, sedan kyl och frys. Nu blev istället den inbyggda garderoben på den vänstra sidan, så ute i köket är det då bara en vit vägg och sedan är det kyl och frys.
Vi hade som tur var valt att de INTE fick montera garderoberna i väggen, och det var grym tur för på den nya planlösningen hade de ställt städskåpet mot vår fondvägg där vi då skulle ha tvn och inte en garderob! Nu kunde vi ju bara flytta städskåpet till hallen(där det stod en typ linnegarderob) och ta upp den garderob i förrådet. Men hade de suttit fast hade vi ju fått fula märken i fondväggen
Det var Peab som byggde och föreningen är inom HSB (eller vad man säger
)
Jag tycker det är fint i omgivningen, gräsmattan hann ju dock inte växa upp och om man råkade gå på den innan det frusit så var det väldigt mjukt, men annars är det inget som gör att man märker att det är nytt. De hade tom. fixat så under inflyttningshelgen hade vi en container utanför huset som vi kunde slänga brännbart skräp i så vi slapp åka på återvinningen!
Jag kan ta bilder, vad vill du se? (jag har faktiskt bilder från besiktningen när det var tomt om du vill se dom!)
Det finns en facebooksida men den är inte uppdaterad efter det blivit klart såg jag nu, men "HSB brf Lyktan" så ser du lite bilder under byggandet iaf!
Vi åkte förbi ibland(
ofta..) och glodde och fotade så jag har kanske någon sån bild själv också.