Nylon sele

Sv: Nylon sele

OK så de rekommenderar den inte till stora hästar för att selen inte går sönder tillräckligt lätt... Och att bröstan kanske inte ger ett tillräckligt "stöd" eller vad man ska kalla det. Men om man paddar upp bröstan med en sånt där tjockt underlägg typ denna:

6155.jpg

Gör det någon som helst skillnad då? Ja givetvis inte på hållbarheten, men komforten på bröstan?

Också: är det helt vansinne att ens överväga ett sådant sele till stor häst om man bara håller sig till lätt körning på väg? Ingen tävling, ingen maraton eller dylikt. Bara hobbykörning någon gång då och då (skulle inte bli mkt körning alls utan det bara skulle vara som variation, är hoppryttare annars :p) på grus, asfalt och kanske någon traktorväg.

Senast ändrad av en moderator:

Är det någon här som någon gång använt eller använder eller hört något om nylon selar ? Fåt nyligen tips på en väldigt fin på www.selar.se ... 1300 kr !

Hur länge tror ni en sådan håller ? Till en ponny korsad mellan Welsh och Shetlandsponny?

Mvh
Eran Emma

Hej
Jag har nyss beställt en sån sele, vet att det nog är bättre med en lädersele men jag har inte råd med något dyrare just nu helt enkelt och jag ska köra en extremt snäll ponny extremt lätt.
Mejla tjejen som har sajten, hon verkar väldigt kunnig och ger ärliga och bra råd om både selar och bett osv.

Fast likväl ÖVER 3000,- dyrare än det billiga nylonselet och då kan man ju lika gärna köpa ett snyggt lädersele tycker jag.

Hon som har selar. se är vad jag förstår (om jag int är helt felinformerad) kör domare så vi får väl hoppas att hon ger raka ärliga svar på frågor om selarna.
Madic under nylonselarna så fanns ju en lädersele för 2.400:- och det är ju inom din budget.
Annars om jag hade varit du så hade jag kikat efter en begagnad sele.
Kolla på www.blocket.se / www.hastnet.se eller här på bukes annonssidor. Finns massor av selar...
Och jag tycker du ska vara försiktig med att lägga ut pengar på sele till hennes häst. Du vet ju aldrig hur länge du får ha kvar hästen juh..

Hon som har selar. se är vad jag förstår (om jag int är helt felinformerad) kör domare så vi får väl hoppas att hon ger raka ärliga svar på frågor om selarna.

Ja jag tror att hon är det. Jag fick superbra råd. Och inga försök att kränga det ena eller det andra, bara fördelar och nackdelar med olika saker så får man ta ställning själv.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 486
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 590
Senast: Ceta
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 786
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 214
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka