Nygodkända hinstar!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Donnorna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 52
  • Visningar Visningar 6 518
Sv: Nygodkända hinstar!

Jag har alltid varit svag för Argentinushästar, men trots Luddes härliga uppsyn kommer jag inte att betäcka med honom utan står kvar vid mitt tidigare val.

Jag har ju haft ett par som jag inte riktigt har visst vad jag skulle ha för hingst till och där passar han som handen i handsken. Sedan hur många det blir i slut ändan är ju en ekonomisk fråga för min del. Om det nu finns olika rabatter m m så kommer jag ju att välja det som blir bäst rent ekonomikst för inga av mina andra alternativ är dåliga.

Armitage :banana:

Har du kollat in honom??

Det är nog mitt förstahandsval i år om han nu inte är för dyr sas

**KL**
Någon som såg Balougraph 1150 på bruks? Någon som kan berätta lite om mödernet?
U

Jo, Argentinusblodet är fantastiskt, det finns väl få hingstar som lämnar både dressyr och hopp som han har gjort!

Ja helt fantastisk. Tycker dock att Armitage skulle passa mitt sto bättre men man vågar kanske inte??

Vad ligger han på då i procent? Han är en av de starkaste kandidaterna till mitt Cardento sto. Tycker han är asläcker

Blir Damino SD godkänd nästa år oxå så funderar jag starkt på att ta honom till mitt sto då. Jätteläcker hingst tycker jag, med enorm utstrålning!
Har även sett hans halvsyster ganska många gånger, och hon är oxå riktigt snygg! Bra släkte det där! ;)

Och jag håller med, både systern och Damino var väldigt fina!! fint släkte:angel:, jag har den andra halvbrodern... en 8 åring:rofl:

Jag ska ta min märr till Szkopul i år. Andrahandsvalet är Mr Carrera xx.

Var vänliga håll er till regelverk och respektera netiketten!

LÅT BLI att sprida rykten och vara otrevliga mot varandra!

/moderatorn

*Kl*

Vad tyckte ni om hohenstaufen då? Jag såg han ingenting i rörelse men han såg ut att ha fin exteriör. :d

kl

Jag hoppas på att Maserati återkommer nästa år! Kände direkt att det var en kandidat till mitt ena sto, ädel typ o bra galopp.
Carême var lite härlig (för att vara hopphingst då;)) också.
Dorano hade en enorm utstrålning, såå vackert huvud.
I övrigt var det ingen som direkt etsade sig fast hos mig tyvärr...

Håller med dig om Maserati!

Hoppas att han kommer tillbaka nästa år och har utvecklats så att han går igenom!

A-dur då? Kan det vara ngt?

Jag undrar också varför han inte används mer (hade väl drygt 20 ston 2007)... Han är den enda sonen efter Argentinus här i Sverige, och har fina prestationer i både hopp och dressyr. ELIT i Danmark, Prem A hittils här i landet.

Och avkommor i internationella klasser i bägge disciplinerna!

Vad mer kan man begära egentligen?:)

Någon som har funderingar om varför han används så lite?

Han gick ojämnt och hade mycket större övertramp på ena sidan än på andra så det förvånade mig tyvärr inte. Vill minnas att han hela tiden fick omdömet spänd?

Ja, där håller jag med!

Tänkte på honom till mitt dressyrsto e. Ehrentusch som är lite "på" ibland:angel:
Blev väldigt glad att se honom så cool på premieringen!

Att det sedan finns en godkänd hingst e. Bellisimo M - Ehrentusch gör ju inget

Jag undrar också varför han inte används mer (hade väl drygt 20 ston 2007)... Han är den enda sonen efter Argentinus här i Sverige, och har fina prestationer i både hopp och dressyr. ELIT i Danmark, Prem A hittils här i landet.

Och avkommor i internationella klasser i bägge disciplinerna!

Vad mer kan man begära egentligen?:)

Någon som har funderingar om varför han används så lite?

Jag tror att han har varit för dyr

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 147
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: Raderad medlem 149524
·
Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
16 17 18
Svar
354
· Visningar
23 576
Senast: Reville
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
814
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka