Nyfiken på dressyr!

A

Annki

Hej ni alla kunniga! Jag är en tjej som aldrig tävlat nånsin utan bara varit ute och "lekt i skogen" och velat runt på ridskolor ett bra tag. Är nu nyfiken efter att han börjat rida igen på att skaffa ny häst, kanske börja tävla lätt dressyr men..... vilka program är det man skall träna på? Vilka kan man tävla med? Har hittat en jättebra sida med programmen men.... jag vet ju inte vilket jag skall lära mig? Kan någon kunna förklara. (var en evighet sedan sist jag gick på ridskola och tycker det är vansinnigt poinsamt att jag inte kommer ihåg)
Är 27 år, hade tänkt börja tävla med riskolans hästar, sedan min blivande som jag hade tänkt mig köpa/hyra i ålder mellan 6-15 år.
Välkomnar alls tips och råd!

Sv: Nyfiken på dressyr!

Hej jag vet inte om jag förstår vad du menar men ska du tävla för första gången skulle det ju vara bra med ett ganska enkelt program som Lc:1 eller ngt svårare som Lb:1. Det ingår inget komplicerat och det är egentligen mest att man ska vara noga med vägen. att ha en lydig häst alltså.
Första gången kan vara bra att ha med sig nån som kan. Det hade inte jag och det blev lite krångligt.
Lycka till. www.stallbacken.se/com finns det dressyrprogram.

Sv: Nyfiken på dressyr!

Vilket program du ska lära dig beror ju på vilket program som ingår i tävlingen. Detta framgår av propositionen för tävlingen. Det är väl lämpligt att starta med LC:1 eller LC:2.

Lycka till!
M.

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: Emro
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 154
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 492
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar