Nydamsygad ponny...

W

werah

Nu är min treårings ponny så snygg, så snygg...Helt nydammsugad och klar för morgondagens tomteparad:bump: !! Han glänser som en liten porslinshäst! Så slog det mig, brukar ni också dammsuga era hästar eller är det bara jag som sysslar med dessa stolleprov???

Ursäkta stavningen...skrev med vänster hand medan jag ammade minstingen.........

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nydamsygad ponny...

Vi har en dammsugare i stallet, så varför inte använda den lite då o då? Pållen är inte sådär överförtjust, slangen är sååå läskig.

Alltså är det västgötska : dammsugad och stolleprov?

Med min östgötska hârsrammning säger jag dammsugen och stolleprov säger jag inte alls eftersom jag inte vet vad det betyder.

Annars är jag nyfiken på det här med att dammsuga hästen!
Fungerar det verkligen? Även om pälsen är tjock?
Och det här med massagen som hästen får när man borstar den på vanligt sätt, blir det någon massage med dammsugaren?
För- och nackdelar med dammsugare, tack.
Vad kostar en dammsugare för hästar?

Kan ju köpa en sån där handdamsugare =D Som inte låter ;)

Shit vilken tid det sparar med rykten ^^

Det handlar om en vanlig dammsugare max 400:- ocn en lurvig shetlandsponny som verkligen njuuuuuuuuuuter!!!! Nähä...ren bohusländska förutom stavfelen i överskriften som är amningsrelaterade. I morgon ska jag prova att dammsuga min shirehäst! ska bli kul att se om hon går med på dessa galenskaper! Herregud så effektivt!!!!!:rofl:

Medryttar pållen går nog i taket bara av ljudet men man kan ju prova ^^ *hata tjock ponnyvinterpäls*

kanske man ska rykta till största delen och bara damsuga dom när man ska vara extra fin? ;)

Klart det fungerar,, :) har alltid haft dammsugare till mina hästar,,
massagen får de ju av den gummiskrapa som sitter på dammsugarröret,, precis lika bra som rykt anser jag,,, är det en tjock typ shettispäls så kan det kanske vara befogat att ta endast röret ibland för att kunna komma åt,, Jag har den stora super Dandy från B....s, kostar väl knappt 2000, absolut värt pengarna,,, ja den låter ganska mycket, men hästarna vänjer sig på nolltid..:D

Alltså är det västgötska : dammsugad och stolleprov?

Med min östgötska hârsrammning säger jag dammsugen och stolleprov säger jag inte alls eftersom jag inte vet vad det betyder.

Annars är jag nyfiken på det här med att dammsuga hästen!
Fungerar det verkligen? Även om pälsen är tjock?
Och det här med massagen som hästen får när man borstar den på vanligt sätt, blir det någon massage med dammsugaren?
För- och nackdelar med dammsugare, tack.
Vad kostar en dammsugare för hästar?

Var det inte emils i lönnebergas pappa som sa stolleprov....eller var det emils mamma??? Då är det småländska då?

jag har dammsugit mina hästar i flera år allt från shettisar med dm lång päls till tunnhåriga halvblod o det har gått jättebra :)
Använder en industridammsugare.

Tanken är ju strålande, men jag skulle troligen aldrig kunna komma i närheten av mina hästar med en dammsugare.. :p Ffa min gamla dam avskyr allt som som sprutar, sprayar och låter! Trots att hon är ganska cool i övrigt.

skötte några hästar när jag var mindre, och deras ägare drog alltid fram damsugarn när dom var smutsiga. Blev alltid lika sur för det fanns inget kvar att borsta sen.

:rofl: :rofl:

*kl*

Ni som använder en vanlig "hemma"damsugare, har ni höpt ett speciellt munstycke som lämpar sig för "hästdamsugning" eller kör ni med bara röret?:D

jag använde ett som man får till alla vanlig, tror det är för att dammsuga soffor o liknande.

jasså minsann:p Tänkte prova att dammsuga hästen någon gång men måste först ragga upp en frivillig dammsugare plus ett bra munstycke... Men då är det ju utrett:p Tackar!

*Knapplån*
Har ni jordfelsbrytare till dammsugaren (ni som använder vanliga)?
För de är väl inte gjorde för den miljön som det är i stallet? Vad händer om hästen fortfarande är fuktig? Jag har funderat på SuperDandy ifrån B*rjes i Tingsryd. Kostar ca 1000:-, den går även att använda bakvänt dvs blåsa hästen torr om den är blöt.

Det här låter inte alls som en dum ide. Får spara till en sån också. Men först vill jag ha klippmaskin.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Ceta
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 033
Senast: Rosett
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 808
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix