Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jejan skrev:Angående kaos, röra, lappar och nya veterinärkort. Allt är sant. Vi som i 11 år arrangerat Nybyggetritten hade mer än gärna haft det gamla kortet kvar. I protokollet från arrangörsmötet i oktober 2005 står det att vi ska använda ett nytt veterinärkort och att det bör stanna i grinden. Med tanke på att det nya kortet(ren skrivbordsprodukt, som inte varit ute på remiss, för då hade väl slemmhinnor stavats rätt) efter tjat från min sida kom oss tillhanda mindre än två veckor före tävling, är det ren tur att det inte regnade också. Jag kan hålla med om att kortet måste stanna i grinden då det är gjort av helt vanligt papper som inte tål svetten i fickor, groomars vattenblask och regnväder. Vi kan inte hitta någonting med de nya korten som gjort en distanstävling till det bättre. Släpp inte in de nya korten innanför er klubbs tröskel. det är förenat med sorg, skam och ilska. Vi ska nu städa våra resultat ordentligt innan vi redovisar dem offentligt så att vi gör så få så lite illa som möjligt. Hav tålamod med oss och välkommen åter nästa år den 28 april med bättre resultatrapportering.
Stopek skrev:Era stackare. Jag vet hur det känns, då jag var tävlingsledare på Lag-SM på Sydnärke -04. Uschaliga!
Hälsning Maja
Jejan skrev:Dom med bullarna som bor längs med slinga 2 och 5, uttryckte spontant när vi plockade in banmarkeringarna. -Ni, kommer väl tillbaka nästa år!
Ja det gör vi, det kan ni lita på!!!
Geshira skrev:....När startnumrena på alla klasser började med 1,2,3....?
Har det gått tillräckligt lång tid så att man får skratta åt det hela?
Karlina skrev:Förstår att det måste vara kaos för er att reda ut stöket, men hellre vänta någon dag extra på resultaten än att få ut felaktiga! Själv så är jag nöjd ändå, märkte inte av så mycket av strulet med tiderna.
Banan tyckte jag var mycket roligare och trevligare än den "gamla" och väldigt fin natur när man red runt/förbi flera sjöar. Bortsett från att min lilla häst blev väldigt öm i fötterna efter den biten med krossgrus som vi red över två ggr så var den kanon. Skulle haft hela sulor som jag alltid har annars, men ibland bedrar snålheten visheten med nästan nyskodda hovar med snösulor kändes det onödigt att sko om, men man lär sig hela tiden = aldrig mer chansa på att rida utan sulor och definitivt inte på en 16 mil! Sedan höll jag själv på att gå av på mitten av smärta på sista slingan då mitt knä pajjade ihop totalt och vi tappade mycket tid, hade nog aldrig klarat genomföra om det inte varit för mitt otroligt trevliga ridsällskap Johanna C/Zingaro (Karlina tycker det är synd att han inte är hingst).....
Tack Björkvik för ett trevligt och bra arrangemang! Jag lär nog komma tillbaka nästa år!
/ Sofia