Nybyggetritten

Sv: Nybyggetritten

Var det många som blev uteslutna i YR 120km med tanke på att det skiljer så mycket i hastighet mellan tvåan och trean?

ja de var en hel hög, men ef deras resultat system pajat kommer resultaten så snart som möjligt!

Var det på Nybygget de testkörde det nya resultatprogrammet från Equipe? Det verkar inte ha fungerat så bra. Kanske inte helt smart att "testköra" ett nytt program på en så stor tävling.

Fast vad jag hörde så redovisades inte resultaten enbart med Equipe, utan man testkörde det parallellt med deras gamla system vad det nu är.

Verkar ju å andra sidan inte ha hjälpt ändå, men vad jag förstår så är det iallafall inte det systemets fel att det blev som det blev.

Sanningen är att om något börjar krångla med resultatredovisningen så "smittar" felet snabbt ner resten av sifferhanteringen och sedan är det full cirkus. Inte kul att vara arrangör då.
Hoppas det snart reds ut ut iallafall för jag är också nyfiken på mer detaljerade resultat!

Jag var inte där, men när jag läste ryttarmeddelandet och det stod att veterinärkorten låg kvar i grinden blev jag sån här.:eek:

Vi har ju kört så på våra tidigare tävlingar, bla lag-sm -04. Massor av tidlappar hit och dit.
Det systemet fungerar i tanken, men abslout inte i praktiken. Jag antar att det var detta som gjorde att det havererade på Nybygget?

Angående kaos, röra, lappar och nya veterinärkort. Allt är sant. Vi som i 11 år arrangerat Nybyggetritten hade mer än gärna haft det gamla kortet kvar. I protokollet från arrangörsmötet i oktober 2005 står det att vi ska använda ett nytt veterinärkort och att det bör stanna i grinden. Med tanke på att det nya kortet(ren skrivbordsprodukt, som inte varit ute på remiss, för då hade väl slemmhinnor stavats rätt) efter tjat från min sida kom oss tillhanda mindre än två veckor före tävling, är det ren tur att det inte regnade också. Jag kan hålla med om att kortet måste stanna i grinden då det är gjort av helt vanligt papper som inte tål svetten i fickor, groomars vattenblask och regnväder. Vi kan inte hitta någonting med de nya korten som gjort en distanstävling till det bättre. Släpp inte in de nya korten innanför er klubbs tröskel. det är förenat med sorg, skam och ilska. Vi ska nu städa våra resultat ordentligt innan vi redovisar dem offentligt så att vi gör så få så lite illa som möjligt. Hav tålamod med oss och välkommen åter nästa år den 28 april med bättre resultatrapportering.

Jejan skrev:
Angående kaos, röra, lappar och nya veterinärkort. Allt är sant. Vi som i 11 år arrangerat Nybyggetritten hade mer än gärna haft det gamla kortet kvar. I protokollet från arrangörsmötet i oktober 2005 står det att vi ska använda ett nytt veterinärkort och att det bör stanna i grinden. Med tanke på att det nya kortet(ren skrivbordsprodukt, som inte varit ute på remiss, för då hade väl slemmhinnor stavats rätt) efter tjat från min sida kom oss tillhanda mindre än två veckor före tävling, är det ren tur att det inte regnade också. Jag kan hålla med om att kortet måste stanna i grinden då det är gjort av helt vanligt papper som inte tål svetten i fickor, groomars vattenblask och regnväder. Vi kan inte hitta någonting med de nya korten som gjort en distanstävling till det bättre. Släpp inte in de nya korten innanför er klubbs tröskel. det är förenat med sorg, skam och ilska. Vi ska nu städa våra resultat ordentligt innan vi redovisar dem offentligt så att vi gör så få så lite illa som möjligt. Hav tålamod med oss och välkommen åter nästa år den 28 april med bättre resultatrapportering.

Era stackare. Jag vet hur det känns, då jag var tävlingsledare på Lag-SM på Sydnärke -04. Uschaliga!

Hälsning Maja

*kl*

Längtar till resultaten för 5 mil T kommer!

Stopek skrev:
Era stackare. Jag vet hur det känns, då jag var tävlingsledare på Lag-SM på Sydnärke -04. Uschaliga!

Hälsning Maja

....När startnumrena på alla klasser började med 1,2,3....? :D

Har det gått tillräckligt lång tid så att man får skratta åt det hela? :D :D

Å hela klubbens vägnar tackar jag för det stöd vi känner från alla er som vet hur det är att arrangera en distanstävling. Vår största drivkraft när det gäller att arrangera Nybyggetritten varje år, är att vi blir så glada när ryttarna återkommer år efter år och ger oss beröm. Det är för dem och deras groomar, hästar och familjer som vi i första hand anstränger oss. Att sedan få möjlighet att visa upp hur fint vi har det som bor här året om, gör inte saken sämre.
Dom med bullarna som bor längs med slinga 2 och 5, uttryckte spontant när vi plockade in banmarkeringarna. -Ni, kommer väl tillbaka nästa år!
Ja det gör vi, det kan ni lita på!!!

Jag tycker ni är toppen men det vet ni ju redan ;)

Förstår att det inte kan ha varit så lätt med det där systemet, minns också det från Sydnärke - då ropades jag upp som placerad på lag SM trots att jag var kvar ute på sista slingan :D

Camilla

Jejan skrev:
Dom med bullarna som bor längs med slinga 2 och 5, uttryckte spontant när vi plockade in banmarkeringarna. -Ni, kommer väl tillbaka nästa år!
Ja det gör vi, det kan ni lita på!!!

De bullarna måste varit slut när jag red förbi. Tror att det var alla 16 milare som glufsade upp alla. :D
Då jag och hon som jag red med hade tänkt stanna till och mumsa på en bulle. Men vi inte såg några bullar.:cry:
Men vi hade trevligt trots uteblivet fika. :)

Kommer ni ha tävlingen där även nästa år?

Förstår att det måste vara kaos för er att reda ut stöket, men hellre vänta någon dag extra på resultaten än att få ut felaktiga! Själv så är jag nöjd ändå, märkte inte av så mycket av strulet med tiderna.

Banan tyckte jag var mycket roligare och trevligare än den "gamla" och väldigt fin natur när man red runt/förbi flera sjöar. Bortsett från att min lilla häst blev väldigt öm i fötterna efter den biten med krossgrus som vi red över två ggr så var den kanon. Skulle haft hela sulor som jag alltid har annars, men ibland bedrar snålheten visheten med nästan nyskodda hovar med snösulor kändes det onödigt att sko om, men man lär sig hela tiden = aldrig mer chansa på att rida utan sulor och definitivt inte på en 16 mil! Sedan höll jag själv på att gå av på mitten av smärta på sista slingan då mitt knä pajjade ihop totalt och vi tappade mycket tid, hade nog aldrig klarat genomföra om det inte varit för mitt otroligt trevliga ridsällskap Johanna C/Zingaro (Karlina tycker det är synd att han inte är hingst).....

Tack Björkvik för ett trevligt och bra arrangemang! Jag lär nog komma tillbaka nästa år!
/ Sofia

Geshira skrev:
....När startnumrena på alla klasser började med 1,2,3....? :D

Har det gått tillräckligt lång tid så att man får skratta åt det hela? :D :D

Ja, det har det, tycker jag.;)

Och det roliga är att INGEN i funktionärstaben reagerade på detta, förrens de som skrev intider började undra varför vissa nummer kom flera gånger, ganska tätt:D

Karlina skrev:
Förstår att det måste vara kaos för er att reda ut stöket, men hellre vänta någon dag extra på resultaten än att få ut felaktiga! Själv så är jag nöjd ändå, märkte inte av så mycket av strulet med tiderna.

Banan tyckte jag var mycket roligare och trevligare än den "gamla" och väldigt fin natur när man red runt/förbi flera sjöar. Bortsett från att min lilla häst blev väldigt öm i fötterna efter den biten med krossgrus som vi red över två ggr så var den kanon. Skulle haft hela sulor som jag alltid har annars, men ibland bedrar snålheten visheten med nästan nyskodda hovar med snösulor kändes det onödigt att sko om, men man lär sig hela tiden = aldrig mer chansa på att rida utan sulor och definitivt inte på en 16 mil! Sedan höll jag själv på att gå av på mitten av smärta på sista slingan då mitt knä pajjade ihop totalt och vi tappade mycket tid, hade nog aldrig klarat genomföra om det inte varit för mitt otroligt trevliga ridsällskap Johanna C/Zingaro (Karlina tycker det är synd att han inte är hingst).....

Tack Björkvik för ett trevligt och bra arrangemang! Jag lär nog komma tillbaka nästa år!
/ Sofia

Men Sofia nu får du dra ner på din egen löpträning!!! Du får INTE avancera så snabbt som du gjort....Det låter som att du fått den typiska löparskadan för nybörjare dvs löparknä....Var det månne höger knä????

Usch jag gjorde ju också det misstaget att inte ha sulor på... Dock var han relativt nyskodd. Brukar alltid gå bra utan sulor så jag hade inte en tänke på det när jag skodde...Men men med hormonerna mer i hjärnan än i magen hade jag kanske tänkt ett varv längre att det varit snö så länge i år att fötterna inte är härdade för hårt grus än..... Man lär av sina misstag! Tråkigt bara med en uteslutning på en annars helt fräsch häst! Han var bra dagen efter men det syns en liten grop efter en vass sten. Blä vad jag känner mig klantig. Min extraryttare som red så bra enligt min plan och allt.

Nej det är vänster knä och jag har inte känt av det när jag sprungit och jag VÄGRAR tro att det har med det att göra. Det är så typiskt min vanliga otur att när man kommit igång med något kul så kommer det alltid bakslag. Trött var jag inte iallafall så kondition har jag fått av träningen. Det blir knäskydd och ipren i helgen, jag SKA rida 8 mil på lördag och jag SKA springa imorgon MINST 5km helst 8km, klättrar på väggarna och river ner tapeterna här hemma........

Jag hade knäskydd på Nybygget, brukar annars få lite problem med dem på längre ritterna, men nu var de problemen som bortblåsta...Debut på 160 km till trots....tjipp tjipp!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 493
Senast: Kakis
·
Ekonomi & Juridik Kollade nu på mina försäkringspapper, har hos folksam. Kan se dom har ökat med 1000 kr om året alla senaste åren. Så varje gång jag får...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 599
Senast: fio
·
IT & mobiler Jag har kvar min urgamla mailadress (hotmail 😄) sedan 20 år, och ibland känns mailnamnet utdaterat och barnslig. Men jag galet mycket...
Svar
7
· Visningar
419
Senast: Trott
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 819
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar