Men vi står faktiskt i kö till en mindre ridskola, den är mycket billigare men har även ett par b-ponnys så tror den kan passa bättre. Verkar roligare med, den hon rider på nu har blivit så tråkig.Fick inte ont armen utan blev trött i armen.. har inte ens beskrivit att jag blivit mycket trött i armen utan bara trött. Men ja, just de två är lite speciella och av kriftigare typ men ligger inte direkt på heller men behöver bromsas regelbundet för att inte komma för nära ponnyn framför vilket är väldigt vanligt tycker jag när man rider i ledet att hästarna gärna vill gå för nära.
De ville gärna ge de hästarna åt mig och dottern med eftersom jag är hästvan men jag sa ifrån och nu ska den jag upplevde värst säljas vilket känns skönt för blev en stress att inte behöva välja sist och riskera att få henne. Jag gillar ju alla hästar men den passade inte dottern alls, den var så stor att hon grät av rädsla första gången och andra gången vi fick henne var hon med rädd men inte lika mycket (hon ville själv rida, jag sa tydligt att hon inte behövde om hon inte vill men hon älskar att rida).
Du svarade på en kommentar där jag nämnde en video jag postat i tråden som visar hur jag tänker är normalt och att det är det jag menar med normal häst och i synerlighet ridskolehäst, att man behöver hålla emot en del för att hästen ska reagera och att det är svårt för ett litet barn, bara det jag menar.. många här verkar föreställa sig något betydligt värre.