Nybörjare på tölt

Sv: Nybörjare på tölt

Det går nog bra!
Tips! Även om man kanske kallar ryttarna för hästnamnen så kan det vara med någon osäker nybörjare-kalla den vid sitt eget namn.
Ge enkel och personlig hjälp vid tölt.
berätta lite "stories" om tillfällen då det visat sig att islänningarna är trygga.
Jag kan bara säga att turridning är något man har nytta av hela livet, otroligt nyttigt att lära sig hantera olika typer av människor. Och ett gyllene tillfälle att rida olika hästar!
Så behåll lugnet i alla lägen, håll koll på ryttarna, och håll ihop gruppen! Lycka till!!!!!

//Lotta

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 771
Senast: AbCdE
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 941
Islandshäst Hej, allesammans! Efter ett par år där ridningen hamnat lite på hyllan, har jag fått mersmak och vill försöka utvecklas ihop med min...
Svar
1
· Visningar
1 398
Senast: Hedinn
·
Ridning Hej alla! Jag har ridit så länge jag kan minnas inprincip. Och fett kommer då troligen låta konstigt men, jag kan verkligen inte...
2
Svar
34
· Visningar
5 045
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025