Sv: Nybörjare på tölt
Hej, roligt att det finns fler som jag
Jodå, det går fint, har använt en del av tipsen och ibland får vi till det. För mig har det varit mycket lättare att hitta tölten barbacka, jag känner mycke tydligare vad han sysslar med och han känner mina hjälper tydligare med. Vet inte direkt om det har blivit någon "ren" tölt som alla pratar om. Det känns lite olika jämt olika gånger. Allra bäst går det när vi har ridit en såpass lång bit att han hunnit bli ordentligt uppvärmd och mjuk, men inte hunnit vända hemåt. För då får han så bråttom att han själv har svårt att hålla reda på de små benen!
Var ute och red idag, och kan glatt säga att eftet våra blandat lyckade försök till tölt, så fick han en MYCKET jämnare och finare galopp. Han har inte haft särskilt dålig galopp innan, men den här var otrolig!
Kul att tölten inte bara är något som är nytt och kul att testa som ett nytt litet projekt, utan att det även gör lite nytta för resten av ridningen.
Ska snart prova på att rida för en tränare, men inte på min lille skrutt tyvärr. det är alldesles för långt för att böka med transporten. Han blir jättestressad i transport, så de e lite tråkit.
Men om jag lär mig tölta där borde det bli lättare att träna med skrutten!
Skriv gärna och berätta hur det går för dig om du ska försöka dig på nån träning!!