Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina tomtebloss kommer inte att komma fram i tid. Men som tur var så fanns det tomtebloss i matbutiken. Så nu har jag och min man allt vi behöver för imorgon. GOTT NYTT ÅR till alla i förskott!
Förlåt för allt tjat om mina tomtebloss. Det kanske inte är så intressant att höra om. Men jag tyckte att det här var en rolig tråd, och eftersom tomtebloss var det enda jag kunde bidra med så fick det bli så.
Ja, jag krånglade nog till det i onödan. Men det positiva är att jag snart har två paket, så att jag kan fira in året de första dagarna i januari också. Ja! Köp ett paket. Det är så mysigt med tomtebloss!Haha, jag tänkte när du skrev att jag såg dem på Coop senast ju Tomtebloss är festligt, kanske köper ett paket jag också
https://fredriksfika.allas.se/fredriks-mjuka-kakor/kladdkaka-med-hallon/Jag brukar alltid göra trerätters men i år har jag bokat en skaldjurslåda som blir både förrätt och huvudrätt. Men efterrätt, chokladigt/hallonigt/gärna vit choklad? Mousse är lite tråkigt men går såklart hem. Gärna tips
Inte enkel i mina ögon. Huvudrätten lät underbar!Jobbar så det blir väldigt enkel meny. Krustader med någon färdig röra att börja med.File med grönpepparsås, ugnsbakade tomater, friterad scharlottenlök och pommes. Och så nån god glasshistoria till efterrätt.
Tycker det låter jättegott, men har inte smaklökar för det där fina smakerna oftast .Bara liiiite lyxigare än våra tacos med andra ord....
Med lite förberedelser är maten fixad på en kvart , 20 minuter.Inte enkel i mina ögon. Huvudrätten lät underbar!
Inser att jag behöver öva på att bli mer smart och effektiv med matlagningen. Gott nytt år!Med lite förberedelser är maten fixad på en kvart , 20 minuter.
I morgon bitti friterar jag löken och hackar lök till såsen. Gör ett form med tomaterna och dukar. Ställer fram kastruller och allt jag kan tänkas behöva. När jag kommer hem är det bara starta ugnen och fylla krustaderna och ett glas vin att ha som tilltugg under matlagningen. Sen är det bara att köra i tomaterna i ugnen och pommes i airfryern. Starta igång pannorna och fixa sås och kött. En påse färdig sallad till. Fixat på en kvart.Med lite förberedelser är maten fixad på en kvart , 20 minuter.
Tack snälla för inspirationen!I morgon bitti friterar jag löken och hackar lök till såsen. Gör ett form med tomaterna och dukar. Ställer fram kastruller och allt jag kan tänkas behöva. När jag kommer hem är det bara starta ugnen och fylla krustaderna och ett glas vin att ha som tilltugg under matlagningen. Sen är det bara att köra i tomaterna i ugnen och pommes i airfryern. Starta igång pannorna och fixa sås och kött. En påse färdig sallad till. Fixat på en kvart.
Vad är myrstack för nåt?Vi blir sju vuxna och och lika många barn imorgon.
Fördrink och tilltugg: bål med mynta och lime, myrstack, tapenade och olika kex
Förrätt: soppa på kräftstjärtar med ostpinnar och baguette
Huvudrätt: helstekt fläskfilé med frasig potatisbakelse, broccoli och haricot verts
Efterätt: lingonpaj med tjinuskisås, serveras med vaniljglass
Vitt vin till soppan, rödvin till huvudrätten och sen avec till efterrätten.
Bubbel vid tolvslaget.
https://matklubben.se/recept/myrstacksost/Vad är myrstack för nåt?
Aha. Ni lär bli mätta!
Vädret är verkligen fantastiskt för rädda djur just nu Min häst har varit spänd sedan 26/12, idag var han lugn som en filbunke igen Hoppas det håller i sig i 2 dygn till. Sedan kan det bli vår
Jag och maken förbereder bål, tilltugg, soppa och efterrätt.Aha. Ni lär bli mätta!
Ska du laga allt själv, eller är ni fler som hjälps åt?