Nyårstråden

Vi blir sju vuxna och och lika många barn imorgon.

Fördrink och tilltugg: bål med mynta och lime, myrstack, tapenade och olika kex
Förrätt: soppa på kräftstjärtar med ostpinnar och baguette
Huvudrätt: helstekt fläskfilé med frasig potatisbakelse, broccoli och haricot verts
Efterätt: lingonpaj med tjinuskisås, serveras med vaniljglass

Vitt vin till soppan, rödvin till huvudrätten och sen avec till efterrätten.
Bubbel vid tolvslaget.

Mina tomtebloss kommer inte att komma fram i tid. Men som tur var så fanns det tomtebloss i matbutiken. ☺️ Så nu har jag och min man allt vi behöver för imorgon. 🥰 GOTT NYTT ÅR till alla i förskott! 🎆

Förlåt för allt tjat om mina tomtebloss. 🙈 Det kanske inte är så intressant att höra om. 😄 Men jag tyckte att det här var en rolig tråd, och eftersom tomtebloss var det enda jag kunde bidra med så fick det bli så. 🎇

Haha, jag tänkte när du skrev att jag såg dem på Coop senast ju 😁 Tomtebloss är festligt, kanske köper ett paket jag också 🥳

Med lite förberedelser är maten fixad på en kvart , 20 minuter.
I morgon bitti friterar jag löken och hackar lök till såsen. Gör ett form med tomaterna och dukar. Ställer fram kastruller och allt jag kan tänkas behöva. När jag kommer hem är det bara starta ugnen och fylla krustaderna och ett glas vin att ha som tilltugg under matlagningen. Sen är det bara att köra i tomaterna i ugnen och pommes i airfryern. Starta igång pannorna och fixa sås och kött. En påse färdig sallad till. Fixat på en kvart.

I morgon bitti friterar jag löken och hackar lök till såsen. Gör ett form med tomaterna och dukar. Ställer fram kastruller och allt jag kan tänkas behöva. När jag kommer hem är det bara starta ugnen och fylla krustaderna och ett glas vin att ha som tilltugg under matlagningen. Sen är det bara att köra i tomaterna i ugnen och pommes i airfryern. Starta igång pannorna och fixa sås och kött. En påse färdig sallad till. Fixat på en kvart.
Tack snälla för inspirationen! ❤️

Vi blir sju vuxna och och lika många barn imorgon.

Fördrink och tilltugg: bål med mynta och lime, myrstack, tapenade och olika kex
Förrätt: soppa på kräftstjärtar med ostpinnar och baguette
Huvudrätt: helstekt fläskfilé med frasig potatisbakelse, broccoli och haricot verts
Efterätt: lingonpaj med tjinuskisås, serveras med vaniljglass

Vitt vin till soppan, rödvin till huvudrätten och sen avec till efterrätten.
Bubbel vid tolvslaget.
Vad är myrstack för nåt?

Jag segade för mycket med att åka och handla så krustaderna var slut.
Får bli två sorters tunnbrödsrullar istället.
Ska vara där redan vid 17, stressen 🤣

Vädret är verkligen fantastiskt för rädda djur just nu 😍 Min häst har varit spänd sedan 26/12, idag var han lugn som en filbunke igen 🥰 Hoppas det håller i sig i 2 dygn till. Sedan kan det bli vår 😁

Vi ska få både mulet och snö. Tror aldrig jag varit så glad för snö nån gång tidigare!

Hade generalrepetition med hela stallets hästar ikväll och det gick superbra. Min förhoppning är att alla andras lugn ska göra Ariel lugn. :heart

Har fö tjuvstartat med lite moussetårta ikväll. Den var riktigt trevlig. :)

Aha. Ni lär bli mätta!

Ska du laga allt själv, eller är ni fler som hjälps åt?
Jag och maken förbereder bål, tilltugg, soppa och efterrätt.
Huvudrätten kan också förberedas till ganska stor del och resten fixar vi tillsammans. Kommer vara en avslappnad tillställning, men jag tror också att alla kommer bli mätta.
Som stödkost till barnen kommer det att finnas baguette (när vuxna äter förrätt) och kokt potatis och köttbullar till huvudrätten.

Liknande trådar

Kropp & Själ Förra året hade jag en fantastisk jul. Vi ställde in julfirandet och det var lugnt och skönt helt utan stress. I år är det tvärtom. Det...
Svar
18
· Visningar
724
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 120
Senast: Tilly_85
·
Mat Dags för en lättsam tråd! Svärföräldrarna kommer på besök ikväll och vi ska beställa pizza, suttit i en kvart redan och funderat på vad...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 663
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka