Nya Vagnen!

C

Cämz

Fick fotografen med idag när vi provade den!!! :)

Så här kommer ett par bilder!

Innan det börjas så:angel: :D :
1. Veeeet om att skakeln behöver fästas upp högre på något vis men vi var ju tvugna å testa vagnen idag!;) Får fundera på den biten under tiden hästen är på lite semester.
2. Draglinjen är inte helt rak heller men kommer givetvis att fixas till inför nästa tur...
3. Andra remmar och så som kan tänkas sitta lite knas får ni helt enkelt ha lite överseende med denna gången! ;) :D

Ska byta sele så fort jag får pengar-har hittat en fin maratonsele som jag är väldigt sugen på!:love:

Hästen tittar låååångt fram;)

Lite fart!

Häst + Vagn

Sötnos:love:

Sv: Nya Vagnen!

Ni ser jättefina ut alla tre!!
Vad härligt att ha en sådan bana att träna på!

Är det din kille som heter Wiliam o finns på Rid o körsällskapets bildgalleri?

Har själv haft ett par flingor och står i valet o kvalet mellan att köpa en noriker eller haflinger från österike i höst.

Men självklart ska även norikern va fux med vit man och svans (varför skriver man så..precs som om svansen plötsligt skulle va svart..eller blå!:angel: :confused: ).nå´t annat duger inte!:p

Trygg skrev:
Ni ser jättefina ut alla tre!!
Vad härligt att ha en sådan bana att träna på!

Är det din kille som heter Wiliam o finns på Rid o körsällskapets bildgalleri?

Har själv haft ett par flingor och står i valet o kvalet mellan att köpa en noriker eller haflinger från österike i höst.

Men självklart ska även norikern va fux med vit man och svans (varför skriver man så..precs som om svansen plötsligt skulle va svart..eller blå!:angel: :confused: ).nå´t annat duger inte!:p

He he Tack tack!:)

"Groomen" är min tränare-en äldre herre på snart 70 år så det är inte någon William inte!;)
Det är inte min kille heller för den delen!!! :eek: :rofl:
Skämt åsido-vet faktiskt inte ens vem den där William är! :cool: Min pojkvän är inte det minsta insatt i hästvärlden-TYVÄRR! :crazy:

Körbanan är helt underbar-men det är ju hela anläggningen här i Åstorp. Iaf för körfolket! ;)

Klart att du ska ha en haflinger!!!:love:
Finns det något bättre??? *hihi* :D

:D :D :D

Jag undrar vad du svamlade om??

Groom...70-åriga gubbar..:D

Blev det kvar i dunken från midsommar som du inte kunde låta bli lr?:angel:

Men jag ska erkänna att i så fall var även jag där o tullade..Wiliam va till salu..däremot undrar jag om det är Maximilian som är din??

Och ja, vi pratar haflinger nu..inte karlar!!:p

Bildgalleriet var inte en konkurrerande site till Spraydate heller..utan Haflinger Rid o Körklubb..

Senast ändrad:

Trygg skrev:
:D :D :D

Jag undrar vad du svamlade om??

Groom...70-åriga gubbar..:D

Blev det kvar i dunken från midsommar som du inte kunde låta bli lr?:angel:

Men jag ska erkänna att i så fall var även jag där o tullade..Wiliam va till salu..däremot undrar jag om det är Maximilian som är din??

Och ja, vi pratar haflinger nu..inte karlar!!:p

Bildgalleriet var inte en konkurrerande site till Spraydate heller..utan Haflinger Rid o Körklubb..

:rofl: Har inget att skylla på mer än allmän tankspriddhet!!:rofl:

Maximilian är min ja! :love:
Är det Waliant du menar som är till salu? Eller det kanske har tillkommit fler HÄSTAR (:angel:) sen jag var där å kolla sist! :D

Det var jättefint! :) Hålelr på att köra in min 10-åriga korsningsponny. Går kanske mindre bra just nu, men med lite tålamod så! :bump:

Det kommer säkert att gå kanonbra!
Min var 10,5 när vi började köra in honom... Är 12 i år!

Ella-82 skrev:
Jätte fina bilder!!! Jag vill oxå köra nu...

Grattis igen :bump: :bump: :bump:

Nämen Ella!!! Har du inte fått provat din än!?!?! :cry:
Jag kunde knappt hålla mig från måndag kväll till torsdag morgon! :o :D
Men kände att det nog var bäst att vänta till tränaren kunde va me! *hihi*

Jag tycker lokorna sitter mkt bra på din häst :)
Varför inte bara kosta på en ny däckel? :)
Fast det finns ju andra bröstor nu som är "ergonomiska" och "komfortabla", altså inte bara helt raka :D

Ja vagnen ja :D
:love: När ekonomin tillåter står en maratonvagn högst på listan även för mig :D

/L

Senast ändrad:

_L_ skrev:
Jag tycker lokorna sitter mkt bra på din häst :)
Varför inte bara kosta på en ny däckel? :)
:angel: Sist jag la in bilder tyckte du inte lokorna satt alls bra! ;)

Fast det finns ju andra bröstor nu som är "ergonomiska" och "komfortabla", altså inte bara helt raka :D
Ja, den jag har tittat på har ergonomisk brösta! :bump:

Cämz skrev:
Nämen Ella!!! Har du inte fått provat din än!?!?! :cry:
Jag kunde knappt hålla mig från måndag kväll till torsdag morgon! :o :D
Men kände att det nog var bäst att vänta till tränaren kunde va me! *hihi*

Jag vill att min tränare skall vara med när jag kör med den första gången, men han tävlar själv och groomar åt Lotta Pålsson så han är ofta upptagen. Anton har börjat strula vid lastningen oxå... Jag har det ju inte så lyxigt som du som bor granne med tävlingsbanan... Men jag hoppas på nästa vecka, då skall jag bara köra!!!

Ella-82 skrev:
Jag vill att min tränare skall vara med när jag kör med den första gången, men han tävlar själv och groomar åt Lotta Pålsson så han är ofta upptagen. Anton har börjat strula vid lastningen oxå... Jag har det ju inte så lyxigt som du som bor granne med tävlingsbanan... Men jag hoppas på nästa vecka, då skall jag bara köra!!!

Ja det förstår jag helt å hållet!
Ville inte heller spänna för ny vagn utan tränaren! Var tom så fräck att jag lämnade tömmarna till honom när det var dax att hoppa upp, sen satte jag mig snällt där bak! :angel: :D Bättre tränaren sitter på kuskbocken om de skulle hända nått än att jag gör det! :cool:
Sen bytte vi efter ett par varv när vi märkt att han inte brydde sig det minsta! :bump:

Tråkigt ju om Anton börjar strula med lastning! :crazy:
Min är inte helt roligt att lasta så jag är glad att vi bor så nära anläggningen! Det går hyffsat lätt, men han tycker inte det är världens roligaste precis!! Fast sen åker han ju inte spec. ofta så det kanske hade gått bättre om man lastat lite oftare.

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 417
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 422
Senast: Alexandra_W
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 614
Senast: akleja
·
Trav Hej! Jag har nyligen köpt mig en rockard och ska börja köra lite grann. Går även en kortkurs på Åby Travet för nybörjare inom körning...
Svar
2
· Visningar
2 100
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?