Nya Standardt

Sv: Nya Standardt

Det nya innehållet har stått på hemsidan sedan i tisdags; http://standardprodukter.se/
Klicka på den röda understrukna texten för kort förklaring.
De uppmanar också till att man ska kontakta dom om man har frågor.

Nej, man ska inte behöva fasa in den nya sorten. Men har man kvar kan man ju lika gärna blanda ett par dagar.
Tidigare har jag för mig att det stod köttmjöl i deklarationen, och starx under i texten från vilka djurslag det kom ifrån.
Det har alltid stått på både hemsida och påse från vilka djur proteinet kommer.

Ska bli intressant att höra svaret om ekologiskt. Men jag skulle tro det blir tokdyrt.
Att Magnusson kan ha det beror ju på att det mest består av vete. Animalierna är inte ekologiska.

I Standardt är ju det mesta köttet nu lamm från frigående djur, så det är nog det närmaste ekologiskt man kan komma inom rimligt pris. (Detsamma i hjortfodret med frigående hjort.)

Känns bra att burfågel och "burägg" är borttaget, tycker jag. Fågelindustrin är ju hemsk i de flesta fall.
Ägg är dock ett bra tillskott, så det är ju bara att slå på en äggula och krossat skal från ett ekologiskt ägg då och då om man vill.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
429
Senast: Migo
·
Mat Min mage gillar att jag får i mig blåbär, men jag tycker inte det är så gott att bara äta dem rakt upp och ned eller i fil eller...
Svar
10
· Visningar
490
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 363
Senast: Tonto
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka