NYA snack- och uppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

Kul! Jag har testat att trickträna min 01:a hon verkar mest tycka att jag är dum i huvudet :grin:. Förmodligen dels för att jag är dålig på att hantera hästar från marken:o. Dels att hon är en sån som tycker att människor är dumma i huvudet ibland :p.

Kveikja är så fin, och ni ser verkligen ut att ha roligt! Blir så inspirerad av dina bilder.

Snygg väst också, ska nog också leta en röd väst!

Knapplån.. Jo då man kan ändra i efterhand det är ju bara å sprätta upp sitsens summar ochin med annan stoppning å i mitt fall geleinlägg så slipper man att sitsen blir hårdare med tiden=).

KL.
Var ute på timslång promenad med Karl i förrgår eftermiddag. Jag var lite Karl-sjuk, Karl var lite sällskapssjuk och jag hade ridit färdigt de andra relativt tidigt.
Karl är nu helt ren i skritt, trevlig elastisk skritt där han verkligen rör hela bogarna i varje steg. Trevligt. Försökte mig på lite trav för hand (oavsett att det är jobbigt för mig) och då nickade han lite, dock ingen uppenbar hälta.
Nåja, vila minst en månad till blir det, utom eventuella promenader för hand om jag orkar skaffa mig energi nog...

Förlåt om jag är ouppdaterad nu, ibland händer det ju rätt mycket i den här tråden, men varför är han halt? Har han varit på klinik?
Snorri är ju också konvalescent just nu, men ska på ÅB nästa vecka. Han hade en kotledinsinflammation som inte ens sågs vid "vanligt" böjprov och longering på normalt underlag. Inte förrän vi trävade på volt på asfalt syntes den, och när man böjde kotleden specifikt.
Så han var ju inte ens synligt halt hemma. Han kändes bara lite "motvillig till jobb" så därför åkte jag till klinik med honom,

KL.
Kan inte rida just nu, står med en trasig påwnie :(
Så igår hade vi lite kvalitetstid tillsammans. Först försöka lura fast henne i hagen, vilket inte var det lättaste då hon är svår att fånga när hon står på stall nattetid :angel: Sen in och borsta, mysa och gosa. Idag blir det en snabbis till stallet nu på morgonen för medicinering.

Hon får vara ute i hagen med sin bästa kompis på dagarna (även om hon inte är helt hundra i benet), då jag anser att det är bättre att hon rör sig och håller igång kroppen och dels för att hon mest ser stel ut och inte är halt.

Surt att inte kunna rida nu när hon började gå åt rätt håll utvecklingsmässigt.
Min fina toffla.

Men nej, vad är detta för oturstråd? :( Håller tummarna för att din Michis samt Karl och Snorri ska bli friska och krya snabbt igen.

Kl*

Hälsade på Rigel igår som nu styr och ställer det mesta i flocken.
Har aldrig varit med om en häst med en sådan personlighet, han är cool.

Dock är han inne i en halvful fas just nu och såg mest ut som en rugguggla.
Men nu har han att ta av i vinter iaf så matte är lycklig :D

Jag som skulle vara hästfri fram till det att jag tar hem prinsen kunde inte riktigt hålla mig :angel: Så i mitten av September ska jag börja ta an en ny liten islandskille för inridning. Skimmel och import. Sen har jag en helt outstanding Fellponny som jag utbildar lite smått, så där hör vi egentligen inte hemma i denna tråd. Abstinensen är svår att bara blåsa bort.

Bra Saeta, hörde att det gått bra. Hon står inte så långt från oss nu eller hur?

Fick inte Karl nåt sår som gjorde att han blev halt? Har för mig det va nån form av olycka iaf :)

Jag vet faktiskt inte om hennes ägare finns här? :laugh: :D

Korven: Ja precis! Nej, det är ju ridavstånd nu :)

halvt kl

Idag vart det premiärtur, och jag kan bara säga att hästen är MAGISK :love:

530865_10151045371273963_336559832_n.jpg

Vad är det som har hänt? Du kanske skrivit om det men isf har jag missat det.

Du har inte missat något ;)
I tisdags EM hade tofflan fått en spark på höger bak, långt upp på "låret".
Såg bara ut som en rispa till en början men hittade sen ett hål till vänster i rispan. Hon sattes då på medicin för att se om det gick åt rätt håll. Har hållts öppet och spolats rent morgon och kväll.
I torsdags morse var hon svullen från bakknä ner över hasen så veterinären fick kika på det i samband med ultraljud av lite betäckningsston och då hittades en sårficka som gick uppåt, ett par cm djup. Så nu går hon på penicillin och smärtstillande, såret ska hållas öppet och tvättas ur och fröken ska ha feberkoll dagligen. Hon är inte halt (än :rofl: ) utan bara stel till följd av att benet är så tjockt så hon får gå ute på dagarna och inne på nätterna. Hon behöver ju ändå röra på sig så att benet "töms ur" så det känns bäst att göra så. Hon HATAR att stå inne..

Så det är bara hålla tummarna att det snart vänder och att svullnaden går ner under penicillinkuren så vi kan fortsätta :)

Ahaa :idea: vad kuuul!
Hehe aa, nu står hon utanför fönstret, helt underbart att ha hästarna så nära (och lyxigt) xD

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
759
Senast: Ajda
·
Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 006
Senast: LenaH
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 704
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka