NYA snack- och uppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

305092_10151010612535222_993666406_n.jpg

Men va fin han är, bedårande! Lycka till!

Tack :) Visst är han väl söööt :D Både Eqt och Vet blev helt kära i honom, utseende OCH personlighet :D

Grattis grattis vad kul då hoppas jag att vi får följa er här i fortsättningen:)

Hade du barn och familj med?

Nej vad trist du sålt karri gillade honom så mycket han var riktigt fin får man fråga varför?

Nej vad trist du sålt karri gillade honom så mycket han var riktigt fin får man fråga varför?

Jo, det är tråkigt. Han var (är) den bästa!!
Jag hade ju lånat ut honom på foder pga att jag inte hade tid då jag hellre ville fokusera på mitt mående, och han bodde då hos världens bästa fodervärd. Dom trivdes perfekt tillsammans och ja, eftersom jag inte hade råd heller med egen häst och inte hade ork till det ansvar som krävs (även fast han var ute på foder) så sålde jag honom till henne. Alltså, jag hade nog behållt honom om inte hon kunde/ville köpa honom. Men det kändes så rätt mellan dom två och det känns fortfarande helt perfekt. Fast jag saknar min fina prins :/. Det bästa är att dom står inte alls långt här ifrån så jag får åka och hälsa på honom när jag vill + att vi har lite kontakt och det känns väldigt skönt. Och huvudsaken att han har det bra :)

Tack! :) Ja jag har 4 barn på 16,14,6 och 1,5 år och en stressad egenföretagare till pappa :D Det blir en del pusslande med tiden det blir det, men jag har världens underbaraste farmor o farfar som standby också :) Blir till att prioritera och hushålla med minutrarna ;)

Men vilken sötnos och vilken blick!:love:

*kl* idag är det ett år sen mina hästar åkte till sina nya ägare ...
Jag är fortfarande inte tillbaka i sadeln, hade enorma
problem med foglossning under och efter graviditet så det var rätt beslut att sälja. Men Fy faaaan vad hästsjuk jag är nu.... Jaja var sak har sin tid? :-)

Ja han har ett utseende som man kan dö för :D Dom mörka stora pigga nyfikna ögonen <3 <3 <3

Hoppas du är tbax i sadeln snart igen :)

Uppdatering
Nu är jag trött på att leta sadel så nu har jag bokad tid för lite omstrukturering utav min sadel.:)

Följande saker skall göras på min Globus gloí sadel.
Omstoppning
Bygga om knästädena och få större
Lägga in gele i sitsen
Förstärka sadelgjordsstropparna

Hela kalaset går på 3500:D som hittat för en "ny" sadel

Bilder kommer på slutresultatet

Ja den passar Jorunn superbra, och efter resultatet av den förra sadeln jag köpte vågar jag inte just nu köpa ny sadel.
Så jag gör om den så den passar mig med=)
Monsterstora stöd och gelesits så min spinka röv slipper få skavsår=)

Oj! Kan man göra så mycket med en sadel alltså? Gelseat trodde jag inte man kunde fixa i efterhand. Nice, jag är också en ömrövad typ :D

KL

Idag var det träningsdag och det gick rätt ok. Vi kom väl inte så mycket längre rent ridmässigt, men det är nog bannemig första gången som hon har såhär bra energi i paddocken och känns någorlunda samma som ute. Inte riktigt samma, men nära.

Så nu har vi en tränignsplan för 2-3 veckor framåt. Blir inga större förändringar, men lite små detaljer för att förändra vårt förhållningssätt. Jag tror att denna psykologiska omställningen kan funka perfekt ihop med den mer tekniska träningen som vi får av den andra tränaren.

Nu har den nya skönheten landat efter en heldags resa!
Här är hon, Vigdis fra Birk :love:

24_liten_5037d4b8e087c3192e004007.jpg

8_liten_5037d5219606ee3240003f74.jpg

16_liten_5037d56addf2b320cc003ca8.jpg

5_liten_5037d536e087c3193d003e67.jpg

28_liten_5037d4dfddf2b320c8003ef9.jpg

19_liten_5037d4caddf2b320bc003b13.jpg

Vilken härlig blick hon har! Ser trevlig ut!

Kl

Idag var fjärde gången Kveikja o jag tricktränade...
fribugahalv.jpg

fribugasne.jpg

friflyttaromp.jpg

friuppspansk.jpg

frispansk1.jpg

fristopp.jpg

frigalopp3.jpg

Kveikja gillar sitt nya jobb som cirkushäst!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
759
Senast: Ajda
·
Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 704
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka