NYA snack- och uppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

hihi hon är så söt och verkar så personlig din häst.

jag tror med på ödet faktiskt...har hänt många väldigt otroliga saker i mitt liv bland annat hur jag träffade min sambo men det är en annan historia:).

Hon är nog den charmigaste häst jag någonsin träffat. Hon är sprudlande som en sockerdricka :love: Man kan inte annat än älska henne. :D

Tjohoo!! Fick in en bild i galleriet på honom :D Så är ni nyfikna på min prins så kika in :)

33214318.jpg

Gud vilken läskig vinkel det va på hennes ben! :o Ibland blir man lite rädd när man knäpper bilder och ser vad man råkat fånga i linsen.. ;) I övrigt är hon jättefin, din Sol! :)

Har en galen bild på min pålla där man tror hon ska störta ner i marken...
33214439.jpg

.... men bilden jag knäppte direkt efter ser ut så här, så hon klarade sig ;)
33214441.jpg

KL

På tal om kärlek vid första ögonkastet så vill jag med tillföra hur det var med mig och Vera. Såg först denna bilden på henne när jag surfade runt en dag och tänkte direkt "henne ska jag ha!"

Vera2005.jpg

När jag sedan såg henne på flygplatsen - wow, vilken häst!! I bilen kunde jag inte sluta prata om hur fin hon var! :)

Och visst fann vi varandra
167_8311020587_1870_n.jpg

mitt hjärta :love:

Guuuu, så fin han va!!!! Vilken underbar teckning, ser ut som att han har knästrumpor :love::love::love:

Personkemin jag menar är när man direkt kan läsa varandras tankar och faktiskt blir lite kär. När ens båda energier passar sådär bra ihop redan från början. Det var så jag menade med blicken, att vi båda förstod hur vi funkade direkt. Låter ju hur töntigt som helst men så var det faktiskt :)

Min Saga var hemsk på provridningen. Hon var mer i skogen än på vägen, försökte skrapa av mig mot ett träd och hade inga gångarter alls.
Hon vägde ca 200 kilo för mycket och var enormt ouppfostrad.

Innan jag hoppade av henne tänkte jag "aldrig i livet". Men väl på backen tittade hon på mig under lugg med en blick som sa: "Det är du och jag, vare sig du vill eller inte."

Ångrar mig inte en sekund!

Haha, det där är knappast de värsta bilderna på henne. :angel:

Ibland kan hon stå i boxen eller i stallgången och se helt normal och avslappnad ut, men i själva verket står hon så skevt och konstigt vinklat så man tror att hon ska ramla ihop eller gå av på mitten när som helst. :rofl:

Jag kände mig som Gollum när jag köpte min häst, "my precious, myyyy precious"...:D

Gullan.. Fotosvar :D Han är fuxskäck :) Den lilla bilden är i Sepia ;) Han har väl inga direkta problem så, utan är väldigt lite riden och otränad. Tar lite tid för honom att lära, sen driver man honom för hårt går man två steg tbax, han är en känslig kille som behöver tid och mycket beröm! Jag har inte bråttom så vi ska skynda långsamt :D Han är lite spänd i paddock i nuläget, men jag ska jobba på att få honom avslappnad som steg ett, sen kommer resten tror jag :) Längtar efter att få börja med honom, tror han kan bli en riktigt riktigt bra häst med lite tålamod min lilla fina prins :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
757
Senast: Ajda
·
Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 702
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka