NYA snack- och uppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

Han är väldigt "stilig" och "graciös" i sina rörelser, tom i hagen så kommer han välrest och stolt springande, han kommer bli en kanooooonkille :D

Jag kände mig som Gollum när jag köpte min häst, "my precious, myyyy precious"...:D

Haha, mina jobbarkompisar kallar mina hästar för glashästar.:angel:

Vilket jag inte alls håller med om gör enligt mig är glashästar u.gefär som curlingbarn, att man pjoskar. Jag bryr mig ju bara om det som är viktigt. :p

Men hallå, här sitter en annan och nästan sprängs av nyfikenhet. Du får ju ta och berätta om din fina prins! :D

Ålder, stam, hur mycket tiden, tävlad etc...

Gärna bästa sidor och egenheter, sånt är kul.

Han är född -04, tävlad 1 gång mest för att se hur han betedde sig i miljön, klarade det galant! Var som en filbunke hela dagen och stressade inte upp sig alls :) B-final i T8 blev det... Mamma:Thokkadis from Old Hills
Pappa: Randver frá Nyjabae
Inte så mycket riden senaste året, men kan en hel del dressyr :)
Hans bästa sidor.. Ja du.. Nu har jag ju inte hunnit lära känna honom riktigt hundra än, men han är sååå snäll, älskar att bli ompysslad, går iväg om det blir bråk, lyhörd!! Han lyssnar lyssnar och lyssnar mera, mycket därför han är lite spänd, han vill göra bara rätt och det man begär, jag ska få honom lugn även där, ska kräva väldigt lite i början och bara få honom att slappna av :) Egenheterna får jag nog återkomma med efter vi varit tillsammans ett tag :D

Och jag behöver SADELTIPS!! Vilken djungel alltså!! En rätt djup sadel med bra stöd för både skänkel och rygg ( har ryggproblem) sen ska den passa en kort rund rygg och inte kosta 25.000.- ;)

Min Saga var hemsk på provridningen. Hon var mer i skogen än på vägen, försökte skrapa av mig mot ett träd och hade inga gångarter alls.
Hon vägde ca 200 kilo för mycket och var enormt ouppfostrad.

Innan jag hoppade av henne tänkte jag "aldrig i livet". Men väl på backen tittade hon på mig under lugg med en blick som sa: "Det är du och jag, vare sig du vill eller inte."

Ångrar mig inte en sekund!

Haha! Det får mig att minnas då syrran skulle ha häst. Vi fick tyvärr ta bort min älskade welsh och eftersom jag hade Fengur så skulle syrran få en häst + att Fengur behövde nytt sällskap.

Vi åkte och tittade på en Haflinger, ett sto! Eftersom jag kunde mest provred jag, hann inte långt innan hon hade kastat av mig :devil: Men jag tvekade inte, henne SKULLE vi ha! Ångrade det inte ett dugg. En underbar häst som inte provade att göra nåt dumt när vi red eller grejjade med henne.

Ibland önskar jag hade vi inte sålt henne, men då hade jag inte fått min fina Laukur :love:

527041_3670969459805_1759809643_n.jpg

Världens goaste pussmule!

Den ser pussvänlig ut :D Å jag längtar sååå till jag får hem min pussvänliga mule!! Tiden går för sakta ;)

Den är JÄTTE pussvänlig :D Tur att han gillar att pussas precis som matte :p

Förstår att det går sakta! Du har säkert skrivit det nånstans, men när får du hem den efterlängtade? :)

Min gillar åxå att pussas :D

Han ska besiktas på torsdag fm :) Tar hem han på em/kvällen om allt får bra *det måste gå bra*

Och jag behöver SADELTIPS!! Vilken djungel alltså!! En rätt djup sadel med bra stöd för både skänkel och rygg ( har ryggproblem) sen ska den passa en kort rund rygg och inte kosta 25.000.- ;)

Ta tipset från din nya häst istället, här kan ingen avgöra vad som passar på honom för det är först och främst hästen som avgör. Olika sadlar har olika bomvinklar, precis som skor är olika utformade för oss människor och alla skor är helt enkelt inte passande och sitter bra/skönt.

Absolut :) Tänkte mest om nån hade tips på några så man slipper spana runt på ALLA ;) Ska träffa sadelutprovare med honom :)

Åhh, jag blir ju helt blödig av alla inlägg om det speciella bandet vi utvecklar till våra hästar. :love:

Jag försökte förklara den där speciella kontakten med en person som har en katt, men inget annat djur och aldrig haft häst. Han förstod ingenting :cool: Men det är så SPECIELLT!! Utan att låta helt asocial och folkilsken så kan jag bli så himla trött på människor, men inte minst med min egna fantastiska häst så har jag någon slags perfekt känsla och tålamod till tusen - vilket jag ytterst sällan lyckas visa i andra sammanhang.

Man älskar ju inte alla hästar! Det är den allmänna bilden en icke-djurmänniska har. Att man skulle älska alla hästar bara för att de är hästar. :angel: Den där unika känslan man får med vissa hästar går inte att beskriva för någon som inte haft ett djur som "älskar tillbaka". Hundmänniskor förstår utan problem.

För mig är det här och det här precis samma sak. En slags kärlek helt enkelt. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
757
Senast: Ajda
·
Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 702
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka