Sv: NYA snack- och uppdateringstråden
Det är inte töntigt skrivet, det är ju så det är
Det SKA klicka på en gång annars kan det lika gärna vara. Sen kan det säkert växa fram något liknande en personkemi, men aldrig den DÄR kontakten.
.
Thengill och jag är ett levande bevis på att det kan vara så så man måste nog inte alltid "bli kär vid första ögonkastet".
Jag kände inte att "detta är den rätta" direkt jag gillade honom bara och tänkte att han skulle nog bli en riktigt fin och rolig ridhäst men jag kände honom ju inte men jag kände kanske på mig att det var en speciell häst.
jag tror det är tillsammans med lite "kluriga och svåra" hästar man får den bästa kontakten när man känner att man vinner deras förtroende och man bli ett, tillsammans.
Alla som känner oss vet att vi har en väldigt speciell kontakt vi har varit med om så mycket och han är inte som en häst för mig han är något långt mycket mer.
Vi vet vad varandra tänker och jag känner minsta tecken från honom om något är fel eller han vill något.
Han går lös efter mig och jag vet att han aldrig skulle göra mig illa med mening, en gång när jag ramlade av blev jag släpad under men han gjorde allt för att inte trampa på mig.
och en gång när jag red barbacka och han hoppade över en gren på marken var jag inte bredd och skrek till, då tvärnitade han från galopp och vände sitt huvud bakåt som om han blev orolig att jag skulle ramla av.
han är alltid så snäll med nybörjare och när min son är med han vet på något sätt han är så klok.
vi har så många roliga och mindre roliga minnen tillsammans men mest roliga minnen och jag hoppas vi får massa fler.
Ingen annan häst kommer kunna mäta sig med vad jag känner för honom.
Är gravid på bilden och skulle aldrig någonsinn lita på en annan häst så som jag litar på honom, och han vet om det och är alltid så försiktig med mig speciellt när jag rider barbacka.
Och det är ju precis så man ska känna för sin häst då lever man ju för hästen och inte bara focuserar på att vinna alla tävlingar man tävlar på en helt opersonlig häst.