NYA snack- och uppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

Jag med. Och han finns inte heller kvar.. :cry:

162681_1497748209967_5952788_n.jpg

5689_1082695393906_4851504_n.jpg

229147_1012884248671_5098_n.jpg

Bildbomb klar, lite nostalgitripp bara. Gud så jag saknar den här killen.

Förstår hur du känner, saknar min Fengur nåt så otroligt! Jag är inte riktigt hel utan honom det bara är så, men jag får lära mig leva utan honom :(

Här är en till som vet precis vad ni menar.
32372158.jpg

32372192.jpg

... och jag min dumma jävel sålde prinsen. :cry:

:(

Kommer aldrig få den relationen som jag och Fengur hade med nån annan häst. Jag tycker mycket om Laukur också och vill aldrig byta bort honom, men Fengur var den bästa!

Han spanar på oss från hästhimlen nu..

Nja, jag försöker knipa så lite med knäna, för då spänner jag kroppen fel och blir inte tillräckligt följsam. Det tog ett tag innan jag fann sitsen i traven då pålle har en rejäl trav och schwungar iväg en så mycket med ryggen. Men jag har hittat min stabilitet i magen och insida lår, där kan jag riktigt knipa och sitta still utan att spänna kroppen!

Vad rara ni är allihopa och så mycket fina bilder:love:

Jag försökte förklara den där speciella kontakten med en person som har en katt, men inget annat djur och aldrig haft häst. Han förstod ingenting :cool: Men det är så SPECIELLT!! Utan att låta helt asocial och folkilsken så kan jag bli så himla trött på människor, men inte minst med min egna fantastiska häst så har jag någon slags perfekt känsla och tålamod till tusen - vilket jag ytterst sällan lyckas visa i andra sammanhang.

Å va många fina kärleksbilder :) Man blir alldeles varm av att se dom!!
Precis så känner jag för den här lilla killen, bara en enorm kärlek!! Och den kändes direkt jag mötte honom, fina underbara häst som jag äntligen får hämta på Torsd!! Längar :D

Kl

Hade bestämt mig en ridtur idag (har varit upptagen varje kväll i veckan) men när jag kommer till lilla gubben så vill han inte bli hämtad i hagen (har aldrig hänt förut). När vi väl kommer in verkar han jätte stressad, är spänd som en fiolsträng och går runt runt i boxen.
Bestämmer mig för att inte rida honom idag, det blev en långpromenad i skogen med grimman bara. Mest jag som får motion då, men det är samtidigt väldigt avkopplande att promenera i skogen. Lite blåbär passade vi på att äta också (mest jag då).

Tillbaka i stallet så var han mycket mer avspänd och lugn. Kanske hade det gått bra att rida också, det får jag aldrig veta. Men det känns som att detta var rätt val idag.

Delvis KL på tal om att ha det där speciella bandet med en häst.

Med Godi var det en sak, där växte det starkare efterhand men vi klickade redan från början. Med Sol är det lite samma sak, jag blev ju döförälskad redan när jag klev in i stallet och såg henne stå där med alla leder i kroppen böjda på sätt som de inte borde vara böjda på. :o:angel: Min lilla krulledutt.
Och de där busglada valpögonen som såg så oskyldigt överlyckliga ut med två små öron som stod rätt upp. Det var precis vad jag behövde efter Godis sorgsna sjuka ögon som kämpade på så tappert.

Jag fattade det egentligen inte själv först, det var när jag ringde och pratade med min hästköparmentor ett par timmar senare som hon bara sa "Grattis, det låter som att du har bestämt dig", och mamma som var med vid första besöket sa att jag hade haft ett stort leende klistrat hela tiden när vi var där. Och jag kunde inte komma på ett enda fel, eller en enda anledning till att jag inte borde köpa henne (förutom att hon låg 30' över tänkt budget, men det fick liksom bara bli så).
Och precis som med Godi har det bara blivit starkare och starkare hela tiden, jag får fortfarande nypa mig i armen ibland för att fatta att det är MIN fina häst. :love:

Det är inte töntigt skrivet, det är ju så det är :) Det SKA klicka på en gång annars kan det lika gärna vara. Sen kan det säkert växa fram något liknande en personkemi, men aldrig den DÄR kontakten.

.

Thengill och jag är ett levande bevis på att det kan vara så så man måste nog inte alltid "bli kär vid första ögonkastet".

Jag kände inte att "detta är den rätta" direkt jag gillade honom bara och tänkte att han skulle nog bli en riktigt fin och rolig ridhäst men jag kände honom ju inte men jag kände kanske på mig att det var en speciell häst.

jag tror det är tillsammans med lite "kluriga och svåra" hästar man får den bästa kontakten när man känner att man vinner deras förtroende och man bli ett, tillsammans.

Alla som känner oss vet att vi har en väldigt speciell kontakt vi har varit med om så mycket och han är inte som en häst för mig han är något långt mycket mer.
Vi vet vad varandra tänker och jag känner minsta tecken från honom om något är fel eller han vill något.
Han går lös efter mig och jag vet att han aldrig skulle göra mig illa med mening, en gång när jag ramlade av blev jag släpad under men han gjorde allt för att inte trampa på mig.
och en gång när jag red barbacka och han hoppade över en gren på marken var jag inte bredd och skrek till, då tvärnitade han från galopp och vände sitt huvud bakåt som om han blev orolig att jag skulle ramla av.
han är alltid så snäll med nybörjare och när min son är med han vet på något sätt han är så klok.
vi har så många roliga och mindre roliga minnen tillsammans men mest roliga minnen och jag hoppas vi får massa fler.
Ingen annan häst kommer kunna mäta sig med vad jag känner för honom.:love:

31081147.jpg

Är gravid på bilden och skulle aldrig någonsinn lita på en annan häst så som jag litar på honom, och han vet om det och är alltid så försiktig med mig speciellt när jag rider barbacka.

Och det är ju precis så man ska känna för sin häst då lever man ju för hästen och inte bara focuserar på att vinna alla tävlingar man tävlar på en helt opersonlig häst.

Senast ändrad:

kl
Jag blev kär vid första ögonkastet i mina bruna springare=)

Figge-på-sommarbete-kloberget.png

Senast ändrad:

Hittade förresten min gamla anteckningsbok igår, där jag skrev när jag letade häst förra året. Där hade jag skrivit upp när jag skulle åka och kolla på Sol. Först skulle jag åkt och tittat på två hästar i göteborg, sen blev den ena såld, så jag skulle ringa runt och se om jag kunde få en till att kolla på på kort varsel. Letade efter en annons på en häst i kungsbacka, men kunde inte hitta den, sökte på området och hittade då en annons från lindome, där det stod att de hade olika hästar i olika prisklass. Så jag ringde och fick inget svar, ringde på en annan häst som inte kunde den dagen och sen skulle jag ringt en annan men precis då ringde Sols ägare upp och hon sa att det hon hade inte stämde med vad jag sökte riktigt, men eftersom vi ändå skulle åka så bestämde jag mig för att åka ändå. Vilken jäkla tur!!! Tänk om jag hade hunnit ringa, eller om den andra tjejen hade kunnat den dagen, eller om jag inte hade sökt på just det området, för det var bara därför jag hittade.

Just den situationen får mig att tro att det finns en mening med allt. Det var nog ödet att det skulle bli just hon. :love:

33214313.jpg
Älskar hennes rumprynkor, så söta :p

33214314.jpg

33214315.jpg

Snällaste sötnosen

Bjuder på lite tokbilder också, lilla busfröet som knappt kan hålla reda på benen. :rofl:
33214316.jpg

33214317.jpg

33214318.jpg

Bilderna är tagna av bästa Hera

Senast ändrad:

Ja varför sålde du honom:(:(:( ni passade ju så bra ihop ju....
Har undrat det många gånger...

Vad kul det är att läsa om alla som köpt sina hästar och har ett sånt bra förhållande till dem.

Man älskar dem ju som sitt eget barn det är så häftigt.
Jag trodde aldrig man kunde få ett så fint förhållande till en häst när jag började med hästar.

Till skillnad från allas underbara kärlekshistorier så får jag tyvärr erkänna att jag inte kände ett smack för Andi när jag mötte honom första gången. Kall hård blick, lite död sådär. Jag lärde mig heller inte namnet. Kallade honom många gånger för Atli(hårt o kallt namn passade). Han var inte intresserad av närhet. Men när jag fick pysslat lite med honom väcktes känslan av att han nog trots allt var ganska lik min medryttarhäst(som ju satte standarden för mig). Jag tänkte inte så mkt mer på Andi den närmaste månaden. När han skulle slaktas gick jag inte med på det och köpte honom direkt. Han hade inte förtjänat döden.

Å det var det absolut bästa jag nånsin gjort och nånsin kommer göra! Vad vi älskar varann! Vi har växt ihop o jag älskar honom över allt annat. Jag får ofta känslan av att han är tacksam, att han njuter varenda sekund av närhet och kärlek och det faktiskt underbara liv han fick. Han hade det inte lätt som galen o ohanterbar!
bastaandi.jpg

Idag har vi ridit svampplockartur...
wpid-dsc_4205.jpg

Kveikja o jag provade vår nya halsring. Funkade kanon!
wpid-dsc_4200.jpg

En dag kommer jag till Småland och hälsar på dig Gullan, då är risken stor att jag smugglar med mig en extra lurv vid namn Glampi hem ;)

Han börjar bli flådig :love:

Hihi vad rolig du är blev helt lycklig av din kommentar.
du är så välkommen att komma och hälsa på och rida honom när du vill;).

Nja, jag försöker knipa så lite med knäna, för då spänner jag kroppen fel och blir inte tillräckligt följsam. Det tog ett tag innan jag fann sitsen i traven då pålle har en rejäl trav och schwungar iväg en så mycket med ryggen. Men jag har hittat min stabilitet i magen och insida lår, där kan jag riktigt knipa och sitta still utan att spänna kroppen!

Vi menar samma sak svårt att förklara bara.
Men jag kniper inte med låren alls när jag har balansen där är om hästen hoppar till eller om jag behöver parera mig på volt då kan man styra sin kropp och balans med insidan av låren som du säger, jag skrev knä men det låter som man spänner sig ja men det var inte så jag menade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
757
Senast: Ajda
·
Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 702
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka