NYA snack- och uppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

Har man varit med om det så tycker man inte det låter ett dugg löjligt :love:

Plötsligt står man bara där öga mot öga med sin själsfrände. :love::bow:

31507767.jpg

Jag vet exakt vad ni menar:love:

Måste fråga, har du med kommit på knepet med att styra/parera sig med knäna;)(om de hoppar till/på volt tex).

KL

Nu är vår 07:a visad! Öppen visning med ev. lite upp 10/8 men fick nu

Exteriör: 7,93 Ridegenskaper: 7,46 (5 för pass)

Hon fick 8,5 för trav, huvud, och proportioner. 8 för tölt, spirit, helhetsintryck, HMB och hovar. Vi är nöjda :)

Plötsligt står man bara där öga mot öga med sin själsfrände. :love::bow:

Vet precis vad ni menar! :love:

Dock är våran saga på väg att ta slut. Filipus är sämre. Klinikbesök och noggrann utredning ska göras i början på september, just nu står han på butta. Vi förbereder oss på att åka hem med tomt släp. :cry:

*kl*
Kom precis hem från Island (igen :D)
Kan inte säga annat än jag haft det helt otroligt bra.

flugapass.jpg

Det är inte töntigt skrivet, det är ju så det är :) Det SKA klicka på en gång annars kan det lika gärna vara. Sen kan det säkert växa fram något liknande en personkemi, men aldrig den DÄR kontakten.

Lok var min ögonsten, och vi visste precis vad den andra tänkte. Hur töntigt det än låter.
Jag kommer aldrig att få just den kontakten med en häst, för jag tror inte att jag vågar "släppa in" dem på samma sätt längre. Men nog känner jag att det finns där med alla mina hästar.

Hm. Fluminlägg sådär på morgonen.

Underbart! Vill också!=) Ser i ditt ansikte att det är rätt kul!=)

kl

åh! va jobbigt med sjuk häst Filipuss=( Hoppas det blir bättre! Håller tummar och tår!

Men varför följde du inte tränarens rekomendation? troligen hade hon nog träningsvärk därför hon hade behövt vila 1 dag och sen ytterligare en dag ifrån träningsjobbet med en lite mer kravlös uteritt kanske och sen på träningen igen med nya utvilade muskler.
låter som att det var därför hon var travtaktig för att hon kört slut på töltmusklerna.

Det var inte tränarens rekomendation! Det är jag själv som tycker att det har funkat bra för oss innan. Glömde bort detta och körde på som vanligt. Fick blodad tand av träningen som gick sååå bra!

*KL*
Red igår på ovalbanan i Helsingborg, med stång. Pysslade först lite i padocken med våra övningar som vi fått av tränaren. Fungerade perfekt!:love:
Hon trivs sååå mycket bättre på stång/pelham/jaktkandar... Eller hackamore fungerar fint det med. När jag använder dessa bett kan jag rida nästan helt från sätet med endast små halvhalter eller ställande tygeltag.

Vad finns det då dom man kan göra på tränsbett som man inte kan göra på stångbett?

En dag kommer jag till Småland och hälsar på dig Gullan, då är risken stor att jag smugglar med mig en extra lurv vid namn Glampi hem ;)

Han börjar bli flådig :love:

Tävla lättklass :angel:

Nej men du känner din häst bäst och känner av vad hon trivs bäst med. Kör med det tills det känns annorlunda!

Och ang. tävlingsfrågan så ja, jag startade 5 grenar på en tävling, red även final i båda gångartsgrenarna.
MEN det var en regional, ett meeting så den var uppdelad på tre dagar ;)
Hästen var i toppskick och tog allt med en klackspark så han hade inga problem med många grenar på samma helg.

:bow::bow::bow:

Lättklass tänker vi inte pyssla med... ;)
Jo jag känner den donnan rätt bra efter 7 år tillsammans.

*delvis KL*

Nu har jag fått erbjudande om att åka till DK å tävla i helgen. Kort varsel!!:eek:
Hur brukar era hästa reagera när de åker båt?

Känns lite nervöst... vet inte om jag ska våga hoppa på detta tåget... med att sova i tält, vara borta i tre dagar och dessutom i Danmark...

Har åkt på en förkylning som bröt ut i morse...

Vill verkligen åka men känner samtidigt att jag inte borde... svåååårt:p

Jag tycker du ska åka :)
Ási, som är en riktig fjolla och hatar allt som är nytt och inte gärna står still i ett stillastående släp åkte båt i somras för första gången.
Inga problem.
Men om det känns läskigt med båt, varför inte köra över bron?

Det tar myyyyycket längre tid över bron :P Vi är en hel karavan med släp och lastbilar som ska över så vi är många på plast med hästvana. Dessutom ska hon åka tillsammans med en häst som åkt mycket båt och som är lugnet själv. Börjar mer och mer tro på att jag kommer iväg.
Inga hinder hittills som inte gått lösa:P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
757
Senast: Ajda
·
Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 702
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka