Nya "showkläder" till min häst

Sv: Nya "showkläder" till min häst

Tänkte bara säga att Defrost, blev en toppen bra tävling och jätte roligt att träffa massor av trevligt folk :bump: :bump: :bump: Och framför att hästen sköter sig så bra.:bump: :bump: :bump:

det var SUPER där! :bow: :bow:

bara plus som jag kan se det, dock lite för hårt underlag för mig i ridhuset och dendär "springan" alla fastnade i påväg in dit, flera höll på att ramla av :crazy:
Och det var TAJT mellan Ranch Trail - Showmanship - Riding. jag å anna var med i alla 3, och blev ngt jäktade, det var ju inte så många starter där, 10 min paus före och efter showmanshipen så man hinner sadla av och på nästa gång?

Annars så var de stora +:en
Butiken! jättebra om man glömt ngt
Funktionärerna : Hållde koll på allt å alla, dessutom trevliga
vi fick gå in i ridhuset när det inte gick att rida ute!
Mkt mkt trevlig och rolig Trailbana!
Bra stor parkering!
Roliga priser!
Fina rosetter!
Kafeterian var urmysig!
Och spolspiltan va toppen, min häst bajsar sig alltid på benen/svans och då lånade vi den å spola av benen, och så vrickade han till sig(snubbelpelle) lätt och gick lite konstigt, då kylde vi och det blev mkt bättre, idag syns ingenting!
Glad och positiv dommare; hade hört mkt negativt förut om henne, WINN:arna struntar helt enkelt att åka dit då hon va så "elak", men det tycker inte jag!

åker gärna dit igen! Kan ni inte flytta bräcke lite närmare sundsvall så det inte tar så lång tid att åka?:bump:

Antal startande i klassen, skall man räkna

ok, men vet du hur många som va med i Riding C då? eller vet du när resultaten kommer ut?
ja jag är grymt rädd att bli uppklassad, då C är på gränsen för svårt för oss...

ok, men vet du hur många som va med i Riding C då? eller vet du när resultaten kommer ut?
ja jag är grymt rädd att bli uppklassad, då C är på gränsen för svårt för oss...

Jag har inte haft hand om denna tävlinga i år, men jag hoppas jag kan få resultaten/rapporterna i helgen eller i början på nästa vecka, så jag kan lägga ut dom på WRZ och Distrikt Nordshemsida. (Dom har ju bara 10 dagar på sig att rapportera in resultaten till mig.)

Angående uppklassning så har du ju bara varit med/placerat dig på 2 tävlingar i år, så du kan vara lugn.

ja men på förra tävlingen fick jag "hela" 9poäng (i D iof) och för att bli uppklassad behöver man ju "bara" 30..
det var min 3dje tävling i år , men på WINN´s tävling/ar är det inga uppklassningspoäng (som jag tycker e dåde bra & dåligt :angel:)

synd att tävlingen i strömsund är inställd! annars skulle jag åkt dit också (tävlingsnörd ;) )

ja men på förra tävlingen fick jag "hela" 9poäng (i D iof) och för att bli uppklassad behöver man ju "bara" 30..
det var min 3dje tävling i år , men på WINN´s tävling/ar är det inga uppklassningspoäng (som jag tycker e dåde bra & dåligt :angel:)

synd att tävlingen i strömsund är inställd! annars skulle jag åkt dit också (tävlingsnörd ;) )

WINN tävlingar är inga godkända WRAS-tävlingar eftersom dom inte följer WRAS-tävlingsregeler.

Det är fortfarande långt kvar till 30 p, men du kommer du att ligga bra till i Distrikt Nords tävling NorrlandsChampionatet

Mjo, det vet jag, det va därför det var både bra och dåligt,

Vad är norrlandschampionatet? :o egentligen förtjänade jag en placering/uppklassningspoäng igår med så dåliga poäng :o

Mjo, det vet jag, det va därför det var både bra och dåligt,

Vad är norrlandschampionatet? :o egentligen förtjänade jag en placering/uppklassningspoäng igår med så dåliga poäng :o

En tävling som distrikt nord kommer hålla i, så det gäller för ryttare att under året att samla så mycket poängs som möjligt på distrikt Nords godkända tävlingar. Du kommer att få veta mera av din tävlingsansvarige i din klubb, jag håller på att fin putsa på detaljerna och kommer sedan att skicka ut detta till alla tävlingsansvariga i klubbarna.

ahaa.. gäller poängen i resp klass eller "blandas" alla poäng? låter intressant.. nu är jag nyfiken :D
har det ngt att göra med tävlingen i österåsen?

ahaa.. gäller poängen i resp klass eller "blandas" alla poäng? låter intressant.. nu är jag nyfiken :D
har det ngt att göra med tävlingen i österåsen?

Nej poäng räknas på resp gren, det gäller alla tävlingar som är godkända i distikt nord och det har hittils i år varit 3 tävlingar. Priset/priserna kommer att delas ut på nästa års distriktsårsmöte.

nu är jag trög men, är det tex högst i pleasure D /C/B eller är det sammanlagt för alla "pleasures"?

nu är jag trög men, är det tex högst i pleasure D /C/B eller är det sammanlagt för alla "pleasures"?

Man räknar ihop alla poäng från B, C, D, i tex pleasure så den som har mest poäng från alla dessa nivåer vinner, det kommer under hela året att finnas en lista på distrikt nords hemsida, på hur det ser just nu. Denna sida är inte utlagd ännu.

ja, hälften av klasserna blir ju inställda.. och mindre än 10startande i de klasserna som blir av.. det blir lixom ingen "tävling" då... lite synd är det att det inte är några Y klasser heller, flera på min ridskola skulle säkert tävla mer om det fanns möjlighet ( de är runt 13år)..
fast winn har planerat att ha en Y/BK tävling, det kanske sätter fart å får fram lite nya ryttare?

ja, hälften av klasserna blir ju inställda.. och mindre än 10startande i de klasserna som blir av.. det blir lixom ingen "tävling" då... lite synd är det att det inte är några Y klasser heller, flera på min ridskola skulle säkert tävla mer om det fanns möjlighet ( de är runt 13år)..
fast winn har planerat att ha en Y/BK tävling, det kanske sätter fart å får fram lite nya ryttare?

Österåsen kommer det att vara Youth-klasser på C-nivå och pris till bäst youth. Hoppas det kommer mycket folk till båda B-tävlingarna (Österåsen & Dannero) i år, så att klasserna blir av.

mjo, men jäntorna vi tränar med ("anna" har trailträningar utan tränare för mindre barn/ridskoleekipage) och de skulle inte klara av en tävling på C-nivå, knappt en D Beginners, och det är ganska långt ifrån sundsvall.., men de är söta iallafall :D

Om du har ngt finger med i spelet i danneros kommande tävling så skulle det vara jättebra om det fanns övernmattning i närheten.. för min häst gillade inte de små travarboxarna, och då skulle nog mer "nedifrån" åka så att man slipper lasta kl 6på morgonen..

och om det fanns ngnstans att övernatta i österåsen som har så stora boxar så ett gammalt halvblod får plats skulle vara super det med, gör inget om nattningen ligger en bit bort.

Om du har ngt finger med i spelet i danneros kommande tävling så skulle det vara jättebra om det fanns övernmattning i närheten.. för min häst gillade inte de små travarboxarna, och då skulle nog mer "nedifrån" åka så att man slipper lasta kl 6på morgonen..

och om det fanns ngnstans att övernatta i österåsen som har så stora boxar så ett gammalt halvblod får plats skulle vara super det med, gör inget om nattningen ligger en bit bort.

Jag har inget finger med i Dannero tävlingarna, men har fått information om att det skall finnas övernattning i närheten och att dom där små boxarna var dagboxar.

Österåsen finns det boende på camingen, som ligger när tävlingsplatsen. Det finns 8st tror jag uteboxar, inga jätte stora men jag tror dom är större än på dagboxarna på Dannero. Där är det framför allt hagar som gäller där.

Tack!

Ja, vi var två som tävlade min häst, vilket var lite lurigt i växlingarna mellan WH och WP klasserna! Min hästskötare red två nybörjarklasser och fick så blodad tand att hon nu vill tävla två gånger till i sommar! :D

Min hatt lyckades sitta kvar men jag såg att både domarens och sekreterarens hattar flög - det kanske var därför som tävlingen flyttades inomhus? ;)

/Camilla

Vet inte om det var riktat till mig men TACK! Vi var så nöjda med dagen!! Trevligt folk (som alltid!), superbra stall (vi stod för oss själva i "höladan") och gick jättebra i klasserna. Dessutom supergod lunch!

Vädret var ju bättre än väntat - det gör ju inget om det blåser och regnar då det är så varmt.

/Camilla

Tack! Det var många som faktiskt kom fram och sa det, men jag tar för givet att en del sa urk! också! ;)

/Camilla

Liknande trådar

Avel Så här bland alla bruksprovstrådar! :) Här ligger bilder från visningen: http://www.kikibeelitz.de/fotos/hengste/meyer_hvf_2006/...
2
Svar
24
· Visningar
3 094
Senast: Curtis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar