Nya "showkläder" till min häst

Sv: Nya "showkläder" till min häst

Jag har tränat och tävlat distans upp till msv, dessutom i många år varit distriktsgrenledare för grenen, känner massor av distansryttare samt de som säljer distansutrustning och nästan alla går över till nylon eller biothane (typ av plast) och även galopphästar går med denna utrustning. Tror du att de skulle göra det om läder var bättre?

Bara detta att kunna tvätta av tränset allt svett och mineraler i grinden eller iaf mellan ridturerna talar ju för nylon och biothane...

Nylon är plast och det finns MASSOR av olika plaster med olika egenskaper. Så att säga att nylon är nylon är bara att visa på att du inte sett olika typer...

/Camilla

Jag har tränat och tävlat distans upp till msv, dessutom i många år varit distriktsgrenledare för grenen, känner massor av distansryttare samt de som säljer distansutrustning och nästan alla går över till nylon eller biothane (typ av plast) och även galopphästar går med denna utrustning. Tror du att de skulle göra det om läder var bättre?

Bara detta att kunna tvätta av tränset allt svett och mineraler i grinden eller iaf mellan ridturerna talar ju för nylon och biothane...

Nylon är plast och det finns MASSOR av olika plaster med olika egenskaper. Så att säga att nylon är nylon är bara att visa på att du inte sett olika typer...

/Camilla

Bra för att du har varit distriktsgrenledare och har tävlat msv betydet inte det är du är störst, bäst, vackrast och att allt du säger är sant...

Ja, eller så blir det föööör mycket.. :crazy:

Jopp...såg själv ett par ekipage i helgen som överekiperat sig och häst och som glömt bort att det finns nåt som heter "ridning" också:crazy: ... Som om utrustningen skulle borga för gott resultat... Lite trist!

Tror att tränset och tyglarna kommer att passa bra, framförallt om du har enfärgat till dig själv;)...men matchande.

Tekniken går framåt och materialen utvecklas. Nylonträns och selar är inte så dumma som det kanske låter;)...och i det stora landet i väst har det börjat bli mycket populärt...mycket av det kommer därifrån:cool: ...(var några bekanta där som först introducerade nylonselar för mig...)

Nä, men det är sant allt DU säger???

Jösses, nu hamnade vi verkligen sandlådan...

Tänkte bara visa att mina uttalande är grundade på en viss erfarenhet och inte bara tagna ur luften för att jag tycker att nylon är snyggt, eller nåt sånt.

Men om du fick slut på argument och istället tog till "du är dum!" så tror jag inte att vi behöver fortsätta den här diskussionen...

/Camilla

Bra för att du har varit distriktsgrenledare och har tävlat msv betydet inte det är du är störst, bäst, vackrast och att allt du säger är sant...

Hoppsan, vaknat på fel sida idag?
I distans är det inte särskilt praktiskt att ha läder i träns, tyglar, brösta, mm. Det är så mycket svett och vatten så lädret förstörs. Det är även bättre med plastmaterial men hänsyn till att undvika skav då man bara sköljer av smutsen. Materialet skaver inte men grus, svett och smuts gör.
// Linda

Jag är ledsen :cry: , allt blev alldeles fel! :confused:
Vi lägger ner denna diskussionen, vi kommer helt enkelt fram till att man får ha vad man vill :idea: (Även om jag aldrig skulle sätta ett nylonträns på min häst :devil: )!

Helt okej.

Man får välja vad man vill ha själv, och även respektera att andra väljer det de vill ha.

/Camilla

Du skulle kunna vara jag... ;)

Kör 740 (har haft två dock inte nu längre men gillar Volvo) och är USA-inspirerad - stämmer? :D

De är inhandlade på www.horsetack.com

/Camilla

hehe har haft 2 st 240 å 2 st 740 en vanlig 744 å en kombi som ja har nu men som är till salu, kör dock saab nu me turbo hehe tack för länken, du får visa bild me sadel på oxå. :)så man ser hur de blir

Jag har haft 1 242 1975, 1 244 GLT 1981, 1 740 GL automat 1985 och nu senast en 740 GLE 1986...

Kör nu Audi med dieselturbo och fyrhjulsdrift (orsaken till att Volvo inte längre går att köra - för dyra bilar de fyrhjulsdrivna). En riktig arbetshäst (draghäst!). ;)

Jag ska ta bilder nästa helg då vi tävlar i full utrustning så lägger jag ut dem sen! :)

/Camilla

Liknande trådar

Avel Så här bland alla bruksprovstrådar! :) Här ligger bilder från visningen: http://www.kikibeelitz.de/fotos/hengste/meyer_hvf_2006/...
2
Svar
24
· Visningar
3 094
Senast: Curtis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar