Nya "showkläder" till min häst

Sv: Nya "showkläder" till min häst

jo, men det e ju roligt att vinna nån gång som omväxling :angel: väldans fina priser var det iaf. jag hade ingen aning om att det var sponsorpriser med, det tror jag lockar fler än "bara" rosett.

nu ska jag gå å rekomendera WRZ tävlingar till de jag känner i WINN *hihi*

Haha ja jag är glad att du ser det så :D
Själv kommer man nog aldrig tävla för tävlingsnerverna tar kål på mig bara jag tittar när folk tävlar. Tror jag är mer nervös att se dom jag inte ens känner tävla, än vad som själva är :D
Men såg ju gärna att ngn tävlade min häst i western nån gång, men det är ingen som vill/kan ;)

vad har du för mardrömshäst som ingen vill rida på då? ;)

Hmpf! Jag tycker det var bra med konkurrens i D-klasserna... ;)

Skämt å sido så är jag faktiskt himla nöjd med tävlingen. Jag är gravid i 6:e månaden och många rider inte ens då, hästen bröt manken (tre tornutskott) i januari och är riden i två månader och går så himla bra som han gjorde i lördags. Dessutom var han såååå cool, så arbetsvillig så det har aldrig hänt förut. DET är det jag är mest nöjd med för han kan vara precis så spänd som en del andra hästar var den dagen.

Vi ses väl i Österåsen?

/Camilla

Tack! Ändå så tycker jag att det såg bättre ut i verkligheten än på fotona. Observera att min medryttare också har röda vantar på framridningen - det tyckte jag var en fin detalj! ;)

/Camilla

jag tyckte bilderna inte framhävde den röda färgen, mkt mkt coolare live, ni stog verkligen ut! (på ett bra sätt ;) ) vilket gjorde att ni syndes skitbra i pleasuren mm, man behövde inte direkt leta för att hitta er ;)

oj! hur bryter man manken? är inte så insatt i hästens anatomi...

Han busade med en kompis i hagen och båda reste mot varandra och min tappade balansen och föll rakt baklänges och landade på isen med manken före. Tre av de främre tornutskotten gick av och topparna ligger nu på vänster sida manken så den är lägre där och bredare. Det som syns utåt är att han har fått ett mer markerat lansmärke än tidigare.

Som tur var hade jag vittnen till olyckan annars hade det nog tagit ett tag innan jag förstått vad som hänt. Röntgenbilderna finns här:
http://www.pixbox.se/alb_show_id246178_page0.html

/Camilla

OMG :eek: :eek:

men vilken tur att han har blivit bra! :bow:

Ja, han har en helt otrolig läkförmåga vilket ju är bra när han ofta har skadat sig, mestadels i hagen (mycket livlig).

När ET såg röntgenbilderna fyra veckor efter olyckan så blev hon bestört men då hon sen såg Spirre så blev hon överraskad att han inte var sämre. De två första veckorna var värst - då kunde han inte böja ner halsen utan fick äta från hönät och hade svårt att röra sig öht.

/Camilla

Mäh! ;) Världens sötaste Brukshäst. Men typ den enda som vill (hon som var gateman med mig, med den rosa plastblomman i jackfickan, om ni noterade ;)) hon har aldrig ridit western så hon törs typ inte.
Du kanske ställer upp? ;)

Hmpf! Jag tycker det var bra med konkurrens i D-klasserna... ;)

Skämt å sido så är jag faktiskt himla nöjd med tävlingen. Jag är gravid i 6:e månaden och många rider inte ens då, hästen bröt manken (tre tornutskott) i januari och är riden i två månader och går så himla bra som han gjorde i lördags. Dessutom var han såååå cool, så arbetsvillig så det har aldrig hänt förut. DET är det jag är mest nöjd med för han kan vara precis så spänd som en del andra hästar var den dagen.

Vi ses väl i Österåsen?

/Camilla

6:e månaden?! Det syntes inte iaf :) Vad kul.
Asch, det lät inte kul med bruten manke heller. Men han såg verkligen superfin ut, och samarbetsvillig som attan :D
Om vi ses i Österåsen återstår att se, om ingen vill ha mig som funktionär så ska jag i alla fall försöka pallra mig dit och beskåda din häst och medryttare :D

haha ja jag rider på allt ;) bara det inte är miniponnys.... :angel:

jag hoppade ponnys när jag var liten.. :angel:

fast jag bor i sundsvall så det är en bit att åka ;)

Härligt att du gillade det så pass att du både tittade på bilderna och skrev en kommentar. Tack! ;)

/Camilla

Om vi ses i Österåsen återstår att se, om ingen vill ha mig som funktionär så ska jag i alla fall försöka pallra mig dit och beskåda din häst och medryttare :D

Vill du vara funktionär i österåsen? Det kommer att behövas folk till den tävlingen.

Liknande trådar

Avel Så här bland alla bruksprovstrådar! :) Här ligger bilder från visningen: http://www.kikibeelitz.de/fotos/hengste/meyer_hvf_2006/...
2
Svar
24
· Visningar
3 094
Senast: Curtis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar