Nya "showkläder" till min häst

Sv: Nya "showkläder" till min häst

Du var alltså en av dem som red western riding C? Du är Jill, eller hur? Om jag ska gå efter ditt nick... ;) Det blev verkligen rörigt i den klassen när flera missade mönstret!

/Camilla

Ha, ha! Tyckte de att SB är elak? :) Det var det värsta... Kanske hon är lite snabb med sanningen.. ;)

Sundsvall är ju rätt nära Bräcke redan... Vi från Strömsund åkte 17 mil enkel väg, men vad gör man inte för en så trevlig tävling?

/Camilla

Du var alltså en av dem som red western riding C? Du är Jill, eller hur? Om jag ska gå efter ditt nick... ;) Det blev verkligen rörigt i den klassen när flera missade mönstret!

/Camilla

Japp! Mönster 9 med min sämsta poäng hitills! :angel:

Varför red alla fel? det stog ju vilket mönster man skulle rida redan innan man anmälde sig :crazy:

haha ja de säger "det är ingen ide att man åker dit, det är ändå bara WRZáre som vinner" meeen de gjorde de inte ;)

Min häst är ganska gammal och blir trött av att åka långt.. och att ligga hårt om natten gör att han blir stel som en planka.. förstår inte varför alla ska ha så lite spån... (lite OT men ändå)

I WR C var det väl 5 anmälda, en struken och två diskade? Kommer jag ihåg rätt då?

/Camilla

synd att tävlingen i strömsund är inställd! annars skulle jag åkt dit också
Hörde en fågel viska om lördagen att det blir tävling här den 1 september!

/Camilla

Ja, jag vet inte men jag tror att de red på fel sida konen efter galoppombytet.

Men bäst var väl WH C där vi ALLA gjorde stoppen på fel sida slutkonen... Pinsamt!

/Camilla

jadu ingen aning.. jag har alltid fullt upp med mitt så jag har ingen koll ALLS! jag tror det var jag och anna + 3st till.., som red fel.. en höll på å klappa på sin häst konstant.. varför? :confused:

och tävling i september låter super! då är det inte så himla varmt!

och för att bli uppklassad behöver man ju "bara" 30..
Berätta lite mer för en okunnig - får man uppklassningspoäng redan på D-nivå? Och vad innebär det? Att om jag har 30 poäng måste jag tävla på C-nivå? Gäller det bara det året eller forever?

/Camilla

Ja, jag vet inte men jag tror att de red på fel sida konen efter galoppombytet.

Men bäst var väl WH C där vi ALLA gjorde stoppen på fel sida slutkonen... Pinsamt!

/Camilla

inte WH C utan WH D

haha jaa.. jag tänkte att "man ska ju rida utanför konen annars blir det konstigt", hade bara kollat på banan innan jag red WR, tappade bort lappen. haha och har inte hittat den än!

jag spar nämligen på horsemanship banor mm så att man har nånting att träna på ;)

en höll på å klappa på sin häst konstant.. varför?
Såg inte det men gissar att det var en av de spända hästarna som reagerade på WR C? Kanske vill lugna den lite och berömma när det skötte sig.

/Camilla

Ja, naturligtvis - jag skrev så många WR C nu så det blev av bara farten! ;)

/Camilla

Ja, man är så inrutad på att rida serepentiner så det sitter i ryggmärgen att ta på utsidan konerna. Jag hade inte ens tänkt på konens placering bara på hur många steg jag skulle rygga.

Det är kul att få mönstren i en bunt sådär för jag har en kompis som gillar trail och hon blev ïntresserad av mönstret från Bräcke, något att träna på inför kommande tävlingar.

/C

Berätta lite mer för en okunnig - får man uppklassningspoäng redan på D-nivå? Och vad innebär det? Att om jag har 30 poäng måste jag tävla på C-nivå? Gäller det bara det året eller forever?

/Camilla

Nu har jag inte regelboken här, men lite förenklat;

Uppklassningspoäng börjar i D Nivå, om det är 15startande får 1:an 10uppklassningspoäng, 2:an 9, 3:an 8 osv. om det bara är 3startande i en klass så får 1:an 3poäng, 2&3 0poäng. det är enlligt en poäng-tabell beroende på hur många startande i klassen. när du samlat ihop 30poäng i tex WP D på ett år måste du starta WP C, får du mindre än 16poäng i WP C 2år i rad får du gå ner på D nivå igen.

Uppklassningspoängen gäller ekipage/klass, tex du kan vara uppklassad till Pleasure c, WH c men du får rida WR D

Förresten så kommer det bilder i den här tråden snart - jag har bara inte orkat tömma kameran än.

/Camilla

Såg inte det men gissar att det var en av de spända hästarna som reagerade på WR C? Kanske vill lugna den lite och berömma när det skötte sig.

/Camilla

den hästen var 100ggr lugnare än min häst :o

haha ja de säger "det är ingen ide att man åker dit, det är ändå bara WRZáre som vinner" meeen de gjorde de inte ;)

Du får säga till dom att träna mera så inte WRZ vinner hela tiden, fast jag tycker WINN brukar hålla sig bland dom 3 bästa jämt.

Tack för redogörelsen!

Då fick jag alltså lite poäng i lördags? ;)

/Camilla

Förresten så kommer det bilder i den här tråden snart - jag har bara inte orkat tömma kameran än.

/Camilla

var det du/någon du känner som stog å fota i Ranch Trailen osv?

om du vet vem det är så är jag berädd att köpa bilder på mig å min häst, bara vi ser lagomt muppiga ut :D

Liknande trådar

Avel Så här bland alla bruksprovstrådar! :) Här ligger bilder från visningen: http://www.kikibeelitz.de/fotos/hengste/meyer_hvf_2006/...
2
Svar
24
· Visningar
3 094
Senast: Curtis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar