Nya "showkläder" till min häst

Sv: Nya "showkläder" till min häst

Ja, sist jag var i Bräcke (vilket var länge sedan visserligen) så var det ju bara WINNisar som vann och placerade sig topp tre, med undantag för JP och TS då. Visserligen med annan domare.

/Camilla

Nej, jag har ingen aning vem det var som fotade med stativ, själv fotade jag bara oss själva, det var bra nog för kameran brukar oftast ligga kvar i bilen... :crazy:

/C

Perfekt! Då ska jag försöka ragga många E-ryttare!

Själv ligger jag troligen på BB då men jag kan ju peppa och hålla nybörjarlektioner innan! ;)

/C

Du får säga till dom att träna mera så inte WRZ vinner hela tiden, fast jag tycker WINN brukar hålla sig bland dom 3 bästa jämt.

jag tycker det var tur att MWR´arna inte var med(:o ), jag tycker de är jätteduktiga jämfört med många WINN´s (nää jag menar INTE migsjälv för jag e bäst :angel: eller inte:D )

Min häst blir som en stel planka så fort vi kommer på en ny plats.. 6westerntävlingen hitills och det har inte blivit mkt bättre..:crazy:

en höll på å klappa på sin häst konstant.. varför? :confused:

Hästen hade blivit rädd för något ute på banan, och han var ju redan diskad, så han fortsatte att rida klart mönstret och berömde hästen när han sköte sig

Berätta lite mer för en okunnig - får man uppklassningspoäng redan på D-nivå? Och vad innebär det? Att om jag har 30 poäng måste jag tävla på C-nivå? Gäller det bara det året eller forever?

/Camilla

From i år börjar man räkna poäng, inför uppklassningen nästa år, har man kommit upp i 30 eller mer poäng så får man inte starta på D-klass i den gren man har kommit upp i dom poängen. Hoppas du förstår, svårt att förklara.

Om man inte kommer upp i 30 utan i typ 29 - börjar man räkna från noll igen nästa år?

Förresten Kicki - jag kollade hemsidan för medlemsavgiftsuppgifter - vad räknas som ungdom? 16 eller 18 och är det då man fyllt eller året man fyller?

/Camilla

man är Y tills det år man är 18år den 1januari. eller vad det nu stog, i år är iaf sista året för mig som Youth (född 1988)

om du har mer än 16 (?) poäng på C klass(om du redan är uppklassad ur D-klass) får du stanna kvar på samma nivå. ska du komma ner till D igen tar det 2år med mindre än 16 poäng i c-klass.
man blir inte "nedklassad" ur D.

Senast ändrad av en moderator:

Om man inte kommer upp i 30 utan i typ 29 - börjar man räkna från noll igen nästa år?

Förresten Kicki - jag kollade hemsidan för medlemsavgiftsuppgifter - vad räknas som ungdom? 16 eller 18 och är det då man fyllt eller året man fyller?

/Camilla
Ålder för ungdom är samma som licenserna, alltså till och med 19år

Haha
:rofl:

Då har du den enda hästen i världen som är helt okapabel att bli RÄDD eller SNUBBLA! :smirk:

Jag tror TS menar att hästen inte brukar kasta med huvudet etc etc normalt. TS vet att hästar kan snubbla etc.

Då har du den enda hästen i världen som är helt okapabel att bli RÄDD eller SNUBBLA!
Det var inte DET det handlade om - det handlade om att hästen skulle rycka tyglarna ur handen och det gör han inte.

/Camilla

Så då gäller den lägre medlemsavgiften i år för en som fyller 18 i augusti?

/Camilla

Ja det var menat till dig :D Och kicki13 också.

Du fick väl bara bra placeringar?
Och den andra tjejen som red din häst fick ju bara 1a placeringar, inte konstigt hon vill göra om det :D

Jo, jag for hem med 3 andraprisrosetter och min medryttare 2 förstaprisrosetter samt hederspriser så nog var vi nöjda alltid. Men hon kommer att tävla på D-nivå i fortsättningen, det var inte så kul när det var så få och så ojämna ekipage i E.

/Camilla

Ja det var faktiskt trist att det var sån skillnad på ekipagen och att det var så få anmälda överlag. Det var ju nästan noll konkurrens i alla klasser.

Liknande trådar

Avel Så här bland alla bruksprovstrådar! :) Här ligger bilder från visningen: http://www.kikibeelitz.de/fotos/hengste/meyer_hvf_2006/...
2
Svar
24
· Visningar
3 094
Senast: Curtis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar