Om jag inte minns fel så finns det sammanlagt 10 olika färger, som @lil-sis skrev så suddas de med friktion. Dvs det går att skriva något och sedan sudda bort bläcket med suddgummit som sitter på toppen av pennan. Efter två år blir bläcket permanent.Är det "vanliga" bläckpennor med andra färger än svart/"bläckblå"/röd? Jag har nämligen letat efter detta för jobbet där jag skulle behöva mer än tre färger men det måste vara bläck och får inte kladda, alltså inte behöva någon "torktid".
Jag använder dem för att ta anteckningar från föreläsningar i skolan, skriva små anteckningar på post-it lappar, fylla i olika papper i skolan (tex uppgifter i pappersform där en ska fylla i olika saker), på prov osv och är väldigt nöjd. Pennorna jag hade tidigare var likadana och jag hade dem i ca tre år innan det var dags att byta ut dem
Edit: de finns även överstrykningspennor och tuschpennor av samma märke som fungerar på samma sätt.
Edit2: Länk för att se alla färger (vissa färger finns två gånger pga olika tjocklekar): https://www.akademibokhandeln.se/sok/?sokfraga=Frixion+clicker
Edit3: Jag kom på att Clas Ohlson (i alla fall butiken jag var i) har 3 för 2 på alla lösa pennor, så jag skulle rekommendera att köpa dem där och inte på akademibokhandeln. Länken dit var för att det gick att se alla färger där
Senast ändrad: