Nya regler från jordbruksverket

Terja

Trådstartare
Vet att det finns sånna här trådar men jag hittar dem inte.

Vad är det som gäller?

Hur lång tid bör hunden vara hemma ensam som max?

Vad gäller med burar?

Vad jag kan hitta så bör hunden rastas var sjätte timme minst, men här på forumet har jag läst var 4:e-5:e timme...

Hjälp mig!

Sv: Nya regler från jordbruksverket

Jo jag har läst där men här på forumet har jag läst var 4-5 timme... vet inte vart de fått det ifrån. Vill försöka leta upp källan till detta.

Vad man läser på forum är ett sammelsurium av olika vetande, tyckande och önskanden. Allt underbyggt av olika grader av korrekta eller inkorrekta uppgifter. Det enda sättet att få klarhet är att gå till källan - i detta fall den länk du fått till jordbruksverket - och själv se vad som gäller. Varför försöka ta reda på vem och varför som ev. sagt 4-5 timmar, när det är 6 timmar som gäller enligt jordbruksverkets egen information?

För att jag läste det i ett sammanhang där det verkade trovärdigt men ju mer jag läser ju mindre förstår jag vart de fått de timmarna ifrån...

Därför min iver att hitta källan!

Kan det inte vara så att "alla" säger att hunden bör vara hemma ensam max 4-5 timmar - att det alltså är frågan om en sån där oskriven regel?

Jo det kan det vara! Sunt förnuft helt enkelt!

Jag påstod i helgen att det är rekommenderat med 4-5 timmar till en mindre hundkunnig. H*n bestred mitt påstående och sa 2-3 ggr per dag för tillsyn och 6 timmars ensamtid räcker för hunden. Jag vill försöka hitta min "källa" men kan verkligen inte hitta den...

Jag kan tyvärr inte komma på något ställe där jag sett "max 4-5 timmars ensamhet" i skrift. Mer än här på Buke förstås.

Liknande trådar

Övr. Hund Hundens mankhöjd Utrymme för en ensam hund < 25 cm 2 m² 25–35 cm 2 m² 36–45 cm 2,5 m² 46–55 cm 3,5 m² 56–65 cm 4,5 m²...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 276
Senast: Fetaost
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 376
Senast: Enya
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
451
Senast: gammalek
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 360
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka