Nya regler för ponnymätning

Sv: Nya regler för ponnymätning

Kul för dom som bor i norrlands inland. En kommentar på ridsport.se meddelade att man hade 36 mil till närmaste ATG... Kul att köra det bara för en mätning. Undrar om dom tänker införa dispens så att distriksvet. kan mäta ponnyn i sådana fall eller om de tror att alla som vill tävla annat än klubbtävling bor i storstadsregionerna. ATG i Boden kommer väl inte ha tid för riktiga patienter nu när hela norrbottens ponnyer knackar på dörren... :grin:

Nåväl. Alla försök som minskar fusket är bra initiativ. Sen får man hoppas de gör det praktikst möjligt för alla att genomföra.

Kollar man på förbundets hemsida så står det ju att de som har långt till ATG klinik ska få möjlighet att mäta på annan plats.

I första skedet kommer ett samarbetsavtal att tecknas mellan Svenska Ridsportförbundet och ATG-klinikerna för mätning av ponny. På platser i Sverige där det inte finns en ATG-klinik kommer andra samarbeten att finnas.

http://www3.ridsport.se/Tavling/Nyheter/2009/12/Nyarutinerforponnymatning-overgangsregler/

Jag skrev dock nyss en tråd på generella tävlingsforumet om hur man ska hitta när och var det är mätning, jag visste inte reglerna skulle ändras, men började undra varför det inte kom upp info i vanlig ordning om kontrollmätning i januari på ridklubben här. Så jag skulle googla efter mätplats, och snubblade över dagens utannonserade förändring. Och fick ännu fler frågor..

Vilken tur att dom tänkt på det :) Det är ju inte alltför vanligt att nåt underlättas för glesbygden :angel:

De har ju förvisso inte sagt något om hur stort upptagningsområde varje 'mätstation' ska ha. Så är ju inte helgarderat att vissa slipper åka 30 mil enkel väg för att mäta. Men lite har de tänkt i alla fall.

hur ser det ut i passet om ponnyn har blivit mätt? ^^

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Länsstyrelsen har lagt ett förslag till beslut om nya regler som ska gälla inom Vålådalens naturreservat. Med anledning av det ökade...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Gunnar
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 482
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 910
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tävlingar över flera dagar och läger med övernattning försvinner när svensk ridsport ska anpassa sig till de nya restriktionerna...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30