Nya kvalregler?

Sv: Nya kvalregler?

Tror nog att det som står för närvarande på förbundets hemsida skall betraktas som förslaget såg ut då. Det finns inget nytt TR ännu, hur det ser ut vet vi först när TR spikats och publicerats.

Tror nog att det som står för närvarande på förbundets hemsida skall betraktas som förslaget såg ut då. Det finns inget nytt TR ännu, hur det ser ut vet vi först när TR spikats och publicerats.

Eh, ja, och just därför får man utgå från att det som står där är det som gäller. Och även gå efter de kvalregler som hittills står där.

Det är precis det vi igentligen inte kan, så länge inget är spikat finns det inget som heter "det gäller". Det är väl däremot inte troligt att kraven ökar utan kompromisser sker i det sista som kan ge vissa förenklingar.

Ändringarna ligger ju ute just för att ryttarna ska ha någonting att gå efter när de ska kvala. Så visst gäller det tills vidare. Nu vet jag att det kommer att införas kval i 90 & 1,00 istället till 0,90 klass, men så länge det inte står på förbundets sida så gäller det ju egentligen inte.

TR kommer antagligen ut nästa vecka. Over and out.. :smirk:

Jag håller med om att ni borde få starta LB i D-ponnyernas avdelning B.[/QUOTE]

Jag har faktiskt mailat fälttävlanskommitten ang. detta, hoppas de tar oss på allvar, att det har med "säkerhet" att göra, inte att vi vill komma undan på något sätt...:bump::bump::bump:

Fått från dem att mitt mail är vidarebefordrat till TR-ansvarig, hoppas de hinner läsa min förfrågan bara om det nu är som Aisha skriver, att TR skall vara klart nästa vecka. Men lovar skrika till om jag får nåt mer.:D

Ja det känns ju lite tufft, från att ha legat på SM-nivå - halkar man ned till lätt.... Det krävs ju rätt många kval nu för att nå ny SM-nivå frågan är om man hinner fram till SM i år.:(

Aa de förstår ja, och okej om man bara hade Ft kvalen men nu om man inte ridit LA hopp så måste man ju först rida minst 3 La hopp för att kvala till Mvs B och sen rida minst två Mvs B.
Iof lär ju alla ponnyna som gick SM gå La hopp men ändå.
Å sen e de ju rätt stor skillnad när man ska upp "två" klasser i ft och de blir inte bara större men de ska gå snabbare och de blir längre också...

Jag håller med om att ni borde få starta LB i D-ponnyernas avdelning B.

Jag har faktiskt mailat fälttävlanskommitten ang. detta, hoppas de tar oss på allvar, att det har med "säkerhet" att göra, inte att vi vill komma undan på något sätt...:bump::bump::bump:[/QUOTE]

Men ni måste ju även rida i D-ponnynas La också då eftersom för att rida Sm måste ni rida 110.

Ja vi vet det, men det vore bättre att komma in på D-ponniernas avstånd redan tidigare. :crazy:

åkej, har jag förstått allt det här snurriga rätt nu:
Min ponny är maxad D, vi ska rida debutant = 80 cm i terrängen, alltså ska vi kvala i minst 90.

Och om jag på kommande hopptävling har max 8 fel sammanlagt i grundomgångarna i 90 och 1 m så får jag alltså starta min debutant?

För omhoppningen räknas alltså inte? annars måste man ju rida noga och säkert där med menar jag ;)

(Alternativt lägga en volt innan mål/startlinjen inför omhoppningen om man vill gardera sig för att sluta på max 4 fel efter en annars felfri första fas. Vilket ju verkar superkorkat... )

Känner att jag vill vara säker på detta, det drar ju ihop sig till start och man vet ju aldrig om dom hinner lägga upp TR innan det är dax.

Rider du ponny gäller inte det där med 90+100 cm-klass. Det är för Debutant (90) på häst.
Du rider dina rundor i LC eller högre, max åtta fel sammanlagt i grundomgångarna.

Rider du ponny gäller inte det där med 90+100 cm-klass. Det är för Debutant (90) på häst.
Du rider dina rundor i LC eller högre, max åtta fel sammanlagt i grundomgångarna.

Jamen,,,, det är ju precis det hon skriver, 90cm = LC och 100cm = högre ;)

Varför krångla till saker :devil:

Har jag fattat fel när man sagt att banhoppningen skall gå före terrängen i alla klasser från * och neråt?

Har just pratat med arrangör som skall köra banhoppningen sist i klass lägre än **

Jagar Danmarks resultat, har du koll på var jag skall leta? Dottern var ju oxå i Haslev och halka runt i juli?!.. ni med väl:crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fick en ny i februari, tror jag, men nu fick jag veta att en annan vill komma på hembesök inför nytt beslut om boendestöd. Det är...
Svar
6
· Visningar
679
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fyra svenskar står redo för att rida om nya poäng i helgens världscupomgång. Vid klockan 17.00 startar klassen – och här är allt du...
Svar
0
· Visningar
35
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu har tävlingsreglementet fått en uppdatering inför nästa år. Det finns några större förändringar, bland annat blir nosgrimman valfri i...
Svar
0
· Visningar
68
Senast: Gunnar
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 023
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka