Nya kvalregler?

Sv: Nya kvalregler?

KL

Nog för att det är flera dagar kvar i denna veckan men om det står att TR ska publiceras vecka 7 MÅSTE man då vänta till söndag???:crazy:

/Novali som lessnat

Ja, du det kan man verkligen undra men troligen lär det väl vara så :cool:

/ weeh_ som oxå lessnat

KL

Nog för att det är flera dagar kvar i denna veckan men om det står att TR ska publiceras vecka 7 MÅSTE man då vänta till söndag???:crazy:

/Novali som lessnat

Dom inblandade i TR-nämnden fick sina utkast i Söndags eller Måndags. Dom ska väl bara korrekturläsas (om dom nu gör det) en sista gång innan publicering.

Men den som väntar på något gott väntar al**i* för länge!
En liten gåta vilka bokstäver ska byta plats med dom 3 *??

Sista dagen på v.7 kl.snart 19.30 var är den utlovade nya TR:confused:

Sista dagen på v.7 kl.snart 19.30 var är den utlovade nya TR:confused:

Men det är ju flera timmar kvar på vecka 7.....

:idea: dom jobbar säkert febrilt in i det sista :p

Fast det känns ju lite som att vi slipper bjuda Aicha på fika, fastän hon garderade med en hel vecka ;)

TR kommer antagligen ut nästa vecka.

Haha, inte nog med att jag valde att gardera med hela veckan, jag la även till ett antagligen. ;) Och när jag pratade med JJ om en annan grej idag men ändå inte kunde låta bli att slänga in en fråga om det blir nåt TR idag så skrattade han bara. Och det känns snart som om det är det enda att göra.. :idea: Så vi får nog vänta lite till.

Haha, inte nog med att jag valde att gardera med hela veckan, jag la även till ett antagligen. ;) Och när jag pratade med JJ om en annan grej idag men ändå inte kunde låta bli att slänga in en fråga om det blir nåt TR idag så skrattade han bara. Och det känns snart som om det är det enda att göra.. :idea: Så vi får nog vänta lite till.

Men hur kan förbundet gå ut med att den kommer att läggas ut under v.7? Det börjar snart likna en fars:eek:

23.03 på sista dagen och fortfarande inget TR , nu har dom bara en timme på sig :angel:

Hos mig har vi ju 7 timmar kvar på söndagen vecka 7, kanske har förbundet extra lång vecka 7 för att slippa vecka 8as sportlov??

Som sagt, nu är detta snart i klass med Glamour på tv4plus!!!

Och så var det vecka 8 dag 1 år 2008. Men som nån glad människa påpekade så står det ju inte vilket ÅR som TR skulle publiceras...:crazy:

KL
Men nu har de så de står; "under produktion" på hemsidan.
En av anledningarna till av de ska vara hoppkval var väl att de tror att de inom ett par år kommer vara rivningsbara hinder i terrängen internationellt och därför ska vi vara väl förberedda på de med försiktiga hästar. Vore ju bra om de lät oss som tävlar nationellt vara väl förberedda på nya regler - snart två månader till säsongen startar o inget TR klart...

KL
Men nu har de så de står; "under produktion" på hemsidan.
En av anledningarna till av de ska vara hoppkval var väl att de tror att de inom ett par år kommer vara rivningsbara hinder i terrängen internationellt och därför ska vi vara väl förberedda på de med försiktiga hästar. Vore ju bra om de lät oss som tävlar nationellt vara väl förberedda på nya regler - snart två månader till säsongen startar o inget TR klart...

Jo fast vetskapen om hoppkvalen kom ju ut för längesedan, mer kan du ju inte kvala till så länge säsongen inte har börjat.

De försöker i sitt anletes svett,att få till ett så komplett TR som möjligt.
Har svårt att tro att de medvetet försöker strula till det för oss ryttare.
Det är på gränsen,att det blir personliga påhopp.Det känns inte "fair"
att "hugga" hela tiden.Det ÄR sent,men kan vi göra ngt konstruktivt?
Inte vet jag,men OM någon kan,så lägg den kraften på ngt som gynnar sporten,inte suger musten ur de som faktiskt vill göra något.

Ja, så kan man kanske tycka...

Man kan å andra sidan också tycka att när man gått ut med att TR skall komma ut vecka 7 borde kunna lägga till en liten notis typ "tyvärr har arbetet med nya TR blivit försenat, vi jobbar på kunna publicera det så fort som möjligt"

När man inte gör detta är nog risken att "vanliga Svensson" upplever förbundet som nonchalant

Du och jag vet att det krävs enorm insats för att ro iland TR projektet, men gemene ryttare kan inte förväntas förstå det, däremot en litet info på hemsidan kräver :o liten insats att få in

De försöker i sitt anletes svett,att få till ett så komplett TR som möjligt.
Har svårt att tro att de medvetet försöker strula till det för oss ryttare.
Det är på gränsen,att det blir personliga påhopp.Det känns inte "fair"
att "hugga" hela tiden.Det ÄR sent,men kan vi göra ngt konstruktivt?
Inte vet jag,men OM någon kan,så lägg den kraften på ngt som gynnar sporten,inte suger musten ur de som faktiskt vill göra något.

Jag har också försökt tänka positivt men .... det finns så många sätt och internet är ett bra sätt idag men så svårt att använda tydligen. :D

Jag har också funderingar på varför man inför regler som man gör med sådana drastiska förändringar som för c-ponnyerna med så kort varsel när man inte har reglerna färdiga att se. :eek:
Är det ok bara för att detta är en liten grupp. Har sporten råd med detta? :mad:

Jag tror inte heller de sitter och "håller" på TR... Men då jag mailat med kommitten och förbundet om frågor och förslag samt mycket arga kommentarer om hur de kan ändra kategorier i bara en disciplin, får jag bara till svar att :rofl:de gör det här för säkerheten samt att få fram ekipage i till mästerskapen, :rofl: (jag har det skriftligt i mail).. Och nu kan de inte ens presentera ett TR i tid... vad vill "höjdarna" egentligen.

För häst händer ju inte så himla många förändringar- inte så det hissnar iaf, men ponnysidan...
kat B försvinner sakta, de stora C - förlåt små katI blir färre (många duktiga läromästare finns här) som kan lära våra barn "mellanhöjder" och lite mer svårigheter på banorna!!!

såpopera!!!!!!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fick en ny i februari, tror jag, men nu fick jag veta att en annan vill komma på hembesök inför nytt beslut om boendestöd. Det är...
Svar
6
· Visningar
679
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fyra svenskar står redo för att rida om nya poäng i helgens världscupomgång. Vid klockan 17.00 startar klassen – och här är allt du...
Svar
0
· Visningar
35
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu har tävlingsreglementet fått en uppdatering inför nästa år. Det finns några större förändringar, bland annat blir nosgrimman valfri i...
Svar
0
· Visningar
68
Senast: Gunnar
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 023
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka