Nya kvalregler?

Sv: Nya kvalregler?

Å jag har redan hittat ett korrektur fel i TR....:o Under 90 klass så ska beskrivningen komma men istället står det att 100 klass ska motsvara LC nivå!!!

Längre ned står det att den ska motsvara LB....

Senast ändrad:

*kl*

Och detta var ju intressant:

Häst och ryttare skall varje kalenderår tillsammans på hopptävling inbjudningstävling eller högre, alternativt vid utbildningshoppning ha genomfört hoppkval i standarhoppning enlg trIII före första start på fälttävlan innebärande 2 hoppkval med max 8 fel.

Ytterligare fritt för tolkning :rofl: Gäller då Pay and jump??

Var står det att man får rida avd B??? Längre ner i texten så står det att enbart grundomgång eller fas 1 räknas

Vår lilla tävling har nog inte fått nån vinnare :p

Hade Aicha kastat ur sig nåt datum istället för en hel vecka hade hon ju varit ganska nära :D

Nu är det Fio som kom närmst med 18 mars :bow:

Men som enväldig jury kan jag inte utse en segrare som inte ens prickat in rätt månad, men eftersom Fio ändå inte säger sig vilja åka till Gotland så spelar det ingen roll.

Vi får väl fika där ändå :)

avd B består av en grundomgång.... gör det inte svårare än det är

Övrigt står att läsa i TR III

Haha, inom en snar framtid avsäger jag mig ALLT "ansvar" när det gäller TR-ändringar! *puh* Jag är glad att jag inte drömmer mardrömmar om dom...men jag vet inte om jag blev så mycket klokare nu när jag har ett TR i handen..

Och blandar de inte ihop det nu :confused::confused:

mom 488
Ekipage som erhållit mer än 4 nedslag eller mer än 12 hinderfel får ej starta i terrängen

Fattar faktiskt inte hur de menar???

4 nedslag är ju 16 fel inte 12!!!

Är det någon som vet vad som gäller??? 12 eller 16 fel

12 fel ska det vara, du har ju faktiskt själv lagt till ett ord som inte finns i moment 488 och som ändrar innehållet.

Det står
"erhållit 4 nedslag eller mer än 12 hinderfel". Så har du 4 nedslag är du ute.

Soooom sagt, gör det inte svårare än vad det är...

Senast ändrad:

Fast man behöver ju inte lägga till egna ord, då blir det faktiskt ÄNNU krångligare...

Gillar inte riktigt att man ger ut ett TR som inte är skrivet på bra Svenska eller som är rättat och skrivet i klartext :crazy:

Fast detta med "mer än 12 hinderfel" måste ju vara för att täcka upp 3 nerslag och ett stop. Eller?

Var har man lagt till egan ord??

DU har gjort det när du skriver att det i moment 488 står

"Ekipage som erhållit mer än 4 nedslag eller mer än 12 hinderfel får ej starta i terrängen"

Ordet mer finns inte med i TR och ändrar hela innebörden av den meningen.

DU har gjort det när du skriver att det i moment 488 står

"Ekipage som erhållit mer än 4 nedslag eller mer än 12 hinderfel får ej starta i terrängen"

Ordet mer finns inte med i TR och ändrar hela innebörden av den meningen.

Man hade kunnat skriva bara 12 hinderfel och inget annat.

Jag fick mitt mer lite fel och det ber jag om ursäkt för. Skrev det inte framför 12 hinder fel först!

Men fortfarande så hade man inte behövt skriva in 4 nedslag alls!

*kl*

Sluta krångla tilll det nu. (Och jag fattar inte vad Idasagare skrev heller.)

Du får ha max 12 hinderfel för att få fortsätta, vad ekipaget nu har hittat på för att dra på sig de här 12 hinderfelen spelar nada roll (tidsfel räknas inte). That's it.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fick en ny i februari, tror jag, men nu fick jag veta att en annan vill komma på hembesök inför nytt beslut om boendestöd. Det är...
Svar
6
· Visningar
679
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fyra svenskar står redo för att rida om nya poäng i helgens världscupomgång. Vid klockan 17.00 startar klassen – och här är allt du...
Svar
0
· Visningar
35
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu har tävlingsreglementet fått en uppdatering inför nästa år. Det finns några större förändringar, bland annat blir nosgrimman valfri i...
Svar
0
· Visningar
68
Senast: Gunnar
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 023
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka