Nya kvalregler?

Sv: Nya kvalregler?

Haha, inte nog med att jag valde att gardera med hela veckan, jag la även till ett antagligen. ;) Och när jag pratade med JJ om en annan grej idag men ändå inte kunde låta bli att slänga in en fråga om det blir nåt TR idag så skrattade han bara. Och det känns snart som om det är det enda att göra.. :idea: Så vi får nog vänta lite till.

vi blir väl mer och snabbare informerade längre fram......:angel:

:bump::banana::bump::banana:

Stor nyhet:angel:
Förbundets hemsida ändrad - vecka 7 har blivit "under produktion"
vad det nu betyder....:devil:

Under fliken tävling - TR står detta "under produktion"

Under fliken Fälttävlan står fortfarande att TR kommer att publiceras under vecka 7 :o
Hur svårt är det att lägga in en ändring där ? :cool:

För ridhästar har man ju presenterat de flesta ändringar ganska tydligt, men för ponnyerna där ändringarna är gigantiska har man bara lagt fram lösryckta bitar, t.ex finns fortfarande inga höjdangivelser i för deb + lätt... visst det står på www.falttavlan.com men kan man lita på det som står där? Det är mer än en klubb som skulle behöva skriva proposition nu... :angel:

Det är mer än en klubb som skulle behöva skriva proposition nu...

mm men hallå. Det är ju nästan 2 månader dit. :p

Jag tror att vi tolkar falttavlan.com som nya TR. Då har vi fått en ny G:uru nu. :rofl:

Pa arrangorsmotet sas nog tillrackligt for att skriva en propp.
Den ska ju skickas in till forbondet, sa forhoppningsvis talar dom om om nat ar fel. Sen ar en annan sak att banbyggarna inte enbart vill veta hojder utan aven langder, som ingen sagt ett ord om.

OldQ som sitter i Melbourne och vantar pa planet till Hong Kong.

Är det inte lika viktigt för alla? ;)

Va ju de jag menade:angel:, vi på nationell nivå vill kanske också vara väl förberedda (vet att de i stora drag har stått om regeländringarna på olika ställen men vill ha svart på vitt vad som gäller=läsa TR) som de på internationell nivå. Kvittar vilken nivå man tävlar/tränar på, alla vill väl kunna planera o förbereda säsongen i tid.

Va ju de jag menade:angel:, vi på nationell nivå vill kanske också vara väl förberedda (vet att de i stora drag har stått om regeländringarna på olika ställen men vill ha svart på vitt vad som gäller=läsa TR) som de på internationell nivå. Kvittar vilken nivå man tävlar/tränar på, alla vill väl kunna planera o förbereda säsongen i tid.

Okej, då är jag med på vad du menar :)

Anro! Saxat från ridsport.se, mer info finns där på fälttävlanssidan.

"Information för Kat I-ekipage fälttävlan
Med anledning av nytt Tävlingsreglemente sker förändringar i vårt landslagsupplägg.
Från förbundsledning vill vi komma i kontakt med er som:

Har ponny från 138 cm till 148 cm.
Är max 16 år och har tävlat i MB-MA.
Framtida ekipage idag på lägre nivå, vill vi se i mån av plats.

I samråd med er tränare bedöms du och din ponny vara ett ekipage för framtida elittävlingar, ni är då välkomna att deltaga vid Ride Up

Två st. Ride Up kommer att anordnas
Lena Bredberg, Jennifer Åkerman och Bo Österlund håller i Ride Up

På Runsten (norra) 24 mars:
Ansvarig Lena Bredberg.

Falkenberg (södra) 27 mars:
Ansvarig Jennifer Åkerman.

Ride Up upplägget ser ut så här. Varje ekipage rider upp CICP* Hoppar en banhoppningsbana på100cm. Förhoppningsvis även något terränghinder.

Vi kommer att informera er om upplägg för Landslagstrupp samt Utmanartrupp m.m."

*kl*

Kvalar juniorer på häst alltid som ekipage i fälttävlan i alla klasser eller är det bara till mästerskap ?

*kl*

Kvalar juniorer på häst alltid som ekipage i fälttävlan i alla klasser eller är det bara till mästerskap ?

Nej, de har samma som seniorerna. Men även dom kvalar ju som ekipage nu om jag förstått rätt.

Det här med "högsta klass den som har gått lägst i ekipaget minus ett" :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fick en ny i februari, tror jag, men nu fick jag veta att en annan vill komma på hembesök inför nytt beslut om boendestöd. Det är...
Svar
6
· Visningar
679
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fyra svenskar står redo för att rida om nya poäng i helgens världscupomgång. Vid klockan 17.00 startar klassen – och här är allt du...
Svar
0
· Visningar
35
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu har tävlingsreglementet fått en uppdatering inför nästa år. Det finns några större förändringar, bland annat blir nosgrimman valfri i...
Svar
0
· Visningar
68
Senast: Gunnar
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 023
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur