Nya kvalregler?

Sv: Nya kvalregler?

Jag skrev ju det... :smirk:

Jaa, du ja... men du har ju alltid så himla rätt;).

Då är det dej vi skall hålla med fika då på gotland i sommar...

Grålle rev förresten inte med magen i helgen, 0a i första kvalet, kör försök på andra kvalet på flyinge i helgen..

:):):)

Fast vi vet ju inte än om det verkligen kommer ut nästa vecka ;)

Och ärligt talat.... har inte Aicha lite väl mycke inside-information för att få vara med i tävlingen :confused:

Men OK Aicha om du satsar på ett datum (och inte en hel vecka) kan jag tänka mig att du får delta :D

Fast vi vet ju inte än om det verkligen kommer ut nästa vecka ;)

Och ärligt talat.... har inte Aicha lite väl mycke inside-information för att få vara med i tävlingen :confused:

Men OK Aicha om du satsar på ett datum (och inte en hel vecka) kan jag tänka mig att du får delta :D

Mm, jag håller faktiskt med, datum måste gälla!;)

Jagar Danmarks resultat, har du koll på var jag skall leta? Dottern var ju oxå i Haslev och halka runt i juli?!.. ni med väl:crazy:
Ja vi var i Naestved, Soobarggard, Haslev 2007 och någonstans till. Ser att Haslev bytt distrikt och hemsida. Ska kolla hemma.

Knapplånar för en undran angående ponnykategorierna.
En ponny på 138.0 är alltså kat. I ?

Borde vara kategori II. När det gäller de vanliga indelningarna är ju xxx,0 den lägre kategorin och xxx,1 den högre. (Oooh, en sån fin förklaring ;) )

Senast ändrad:

Läste just på fälttävlan.com där det står 138.0-148.0 = kat I.
Hoppas att det stämmer! :o:D

Vore iofs konstigt om de gör tvärtom mot "vanligt" men det är ju kul om ni får som ni vill förstås ;)

Jag har faktiskt mailat den frågan till kommitén (men har ju inte fått nåt svar :angel:) men hoppas att de tittat på det, för det vore ju mycket märkligt om de skulle uppfinna en egen övre gräns för kat II, jag tror helt enkelt att de inte tänkt så långt utan bara tänkt "över 138 cm = kat I, under 138 cm = kat II" och inte som det står i TR I, dvs kat II tom 138,0 cm och kat II 138,1 - 148,0 cm

Hur länge sen är det du mejlade dem?

Att ha det så som det varit hittills är ju det "normala". Får väl se om du får något svar.

Fasiken också i så fall. Q som så gärna vill tävla fälttävlan. Då får vi hoppas att 5åringen stannar under ponnymåttet och satsa på honom i stället. Grr. Men jag tycker också att det låter konstigt att gränsen skulle vara satt så... (Skit att vi inte mätte honom ordentligt, han var 139.7 som 6åring)

För nån månad sen.... Samtidigt som jag föreslog dispens för 138-140 ponnyerna att få gå i kat II med de små barnen nåt övergångsår eller två, och den gick ju hem (såvida inte någon annan också föreslagit det) så de borde ju ha sett det, vi får väl se nu när TR kommer denna vecka :angel:

Nja, han har gått msv A tidigare, och nu får han tävla högst lätt, då blir det till att satsa på hoppning i stället...:cool:

KL

Nog för att det är flera dagar kvar i denna veckan men om det står att TR ska publiceras vecka 7 MÅSTE man då vänta till söndag???:crazy:

/Novali som lessnat

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fick en ny i februari, tror jag, men nu fick jag veta att en annan vill komma på hembesök inför nytt beslut om boendestöd. Det är...
Svar
6
· Visningar
679
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fyra svenskar står redo för att rida om nya poäng i helgens världscupomgång. Vid klockan 17.00 startar klassen – och här är allt du...
Svar
0
· Visningar
35
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu har tävlingsreglementet fått en uppdatering inför nästa år. Det finns några större förändringar, bland annat blir nosgrimman valfri i...
Svar
0
· Visningar
68
Senast: Gunnar
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 023
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka